Gå til innhold

Dilemma angående kjøp av skjermkort

PreZiDenT

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå et Sapphire Radeon 9600 pro atlantis kort og jeg har bestemt meg for å skifte ut kortet til noe bedre. Per dags dato står det mellom:

Sparkle SP AG40DT Geforce 6800

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog...47&varenr=67722

og

Asus V9999 Geforce 6800 128 mb

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302122&cks=PRL

Jeg har et budsjett på ca 2800,- .

Fint om dere kan komme med anbefalinger om hvilke som er best, eller med bedre forslag. Begrunnelse mottas gjerne. Det er ikke til å stikke under en stol at jeg kommer til å bruke kortet til spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville ha spart litt til og kjøpt dette.. eller, vist det haster og budsjett er stramt ville jeg ha anbefalt dette... Det kortet har jeg selv og det klokker meget bra... :w00t:

Er det veldig stor forskjell mellom disse to kortene? takk for svar.

GT kortet er vel bedre da dette har 16 pipelines... MSI 6800 er ett veldig bra kjøp, selv har jeg klokket det fra 325/700 til 385/900 og det er stabilt.. Kortet har også en veldig bra kjøler av kobber...

Men som sakt, Asus 6800GT er vel hakket bedre enn 6800

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Jeg ville ha spart litt til og kjøpt dette.. eller, vist det haster og budsjett er stramt ville jeg ha anbefalt dette... Det kortet har jeg selv og det klokker meget bra... :w00t:

GT kortet er vel bedre da dette har 16 pipelines... MSI 6800 er ett veldig bra kjøp, selv har jeg klokket det fra 325/700 til 385/900 og det er stabilt.. Kortet har også en veldig bra kjøler av kobber...

Ja, så er det jo snakk om en halv høvding ekstra. , som ikke er så altfor mye.

Jeg skal ta dette til etteretning, for jeg begynner å gå lei Ati's produkter.

Har du en link på hvor bra disse kortene er i tester? fps osv.

Lenke til kommentar

Ja, så er det jo snakk om en halv høvding ekstra. , som ikke er så altfor mye.

Jeg skal ta dette til etteretning, for jeg begynner å gå lei Ati's produkter.

Har du en link på hvor bra disse kortene er i tester? fps osv.

Her har du en test av MSI 6800 da, fant ikke en test av Asus kortet.. Kanskje noen andre som kan hjelpe?

EDIT: Såg på den review'n at de bare klarte å klokke kortet til 376/798... Synest det var litt lite da siden flere her på forumet har klart å klokke det høyere...

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Dette virker veldig bra. Takk, tror jeg skal gå for MSI sitt 6800. Går ut ifra at dette kortet holder en god stund framover. Samtidig leser jeg at det er en veldig bra kort iforhold til prisen. Jeg er grønn når det gjelder overklokking, trenger jeg ekstra kjøling om jeg skal overklokke eller klarer vifta på skjermkortet å holde tempen nede?

Lenke til kommentar
Dette virker veldig bra. Takk, tror jeg skal gå for MSI sitt 6800. Går ut ifra at dette kortet holder en god stund framover. Samtidig leser jeg at det er en veldig bra kort iforhold til prisen. Jeg er grønn når det gjelder overklokking, trenger jeg ekstra kjøling om jeg skal overklokke eller klarer vifta på skjermkortet å holde tempen nede?

Som jeg sa så er det en veldig bra kjøler på MSI 6800, og du trenger ikke en annen kjøler... ;) Det eneste du trenger for å klokke er ett program som heter rivatuner... Temperaturen på mitt kort ligger rundt 50 grader...

Lenke til kommentar

Som jeg sa så er det en veldig bra kjøler på MSI 6800, og du trenger ikke en annen kjøler... ;) Det eneste du trenger for å klokke er ett program som heter rivatuner... Temperaturen på mitt kort ligger rundt 50 grader...

Høres bra ut. Ser også at de har en utrolig bra bundle. Takker for responsen, og legger nå kortet i handlekurven.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Ser også at de har en utrolig bra bundle. Takker for responsen, og legger nå kortet i handlekurven.

Åssen ser resten av hardwaren din ut? Har du f.eks 1gh og 128MB ram så blir det en veldig stor flaskehals og du får ikke utnyttet kortet fult... ;)

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...