stclem Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Har et ønske om å lage en enkel oversikt over det som skal skje og har skjedd i forbindelse med min hjemmeside. Ønsker at alt skal være på en side som en enkel liste, men at det skal fungere som en slags kalender. Prøve å forklare litt bedre ved å vise. -------------------------- 15.10.04 - Kino i dag. 04.10.04 - Tur i dag. 10.09.04 - Båttur. 01.08.04 - Pizza. -------------------------- Skjønner kanskje poenget. videre vil jeg at de datoene som har vært skal skifte farge til grå, mens de datoene som kommer senere skal være hvite. Må også være enkelt å legge til nye datoer. Håper noen kan hjelpe, har søkt på nett men klarer ikke finne noe slikt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 dette er banalt å programmere i php, hvor mye php kan du? Lenke til kommentar
stclem Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Veldig lite desverre. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 jeg har ikke noe ferdig skript, kanskje du finner noe på www.hotscripts.com, kanskje noen her kommer med forslag. jeg kan anbefale å lære deg php du trenger tilgang til en webserver for å komme igang. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 har søkt på hotscripts uten å finne noe, men vet ikke helt hva jeg skal søke på. Holder på å lære litt php, og har tilgang til webserver. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) *dobbelpost* Endret 10. september 2004 av stclem Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 her kommer litt gratis-hjelp $event[] = "12332123||Pizza"; $event[] = "12332433||Båttur"; foreach($event as $e => $p){ list($dato,$tittel) = explode("||", $p); if ($dato < time()) { echo date("d.m",$dato)."<span style=\"color:red\">$tittel</span>"; } else { echo date("d.m",$dato). "<span style=\"color:blue\">$tittel</span>"; } } Nå skal det sies at denne ikke tar hensyn til 24-timers dager, men du kan prøve og lære litt av den hvertfall Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 videre vil jeg at de datoene som har vært skal skifte farge til grå, mens de datoene som kommer senere skal være hvite. http://home.no.net/oblig/ En side jeg lagde for lenge siden. Det med dato'er som skrifter farge kan fikses i javascript. Men denna koden er veldig rotete... Lenke til kommentar
stclem Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 her kommer litt gratis-hjelp $event[] = "12332123||Pizza"; $event[] = "12332433||Båttur"; foreach($event as $e => $p){ list($dato,$tittel) = explode("||", $p); if ($dato < time()) { echo date("d.m",$dato)."<span style=\"color:red\">$tittel</span>"; } else { echo date("d.m",$dato). "<span style=\"color:blue\">$tittel</span>"; } } Nå skal det sies at denne ikke tar hensyn til 24-timers dager, men du kan prøve og lære litt av den hvertfall Må man legge inn hendelsene rett i denne fila? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå