Gå til innhold

Stiger prisene på 9800 PRO kortene! (var kun marg)

Theo343

Anbefalte innlegg

Kun marginal økning på et kort på en leverandør så langt...

Eks. Powercolor kortet steget med over 100,- siste få dagene og begynner å fjerne seg fra det gode kjøpet det var kontra billigere nye utgaver...

Edit:

Det samme gjelder Sapphire kortet..

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9800 SE kortene som kunne moddes til PRO er nylig så og si utsolgt(finner ingen) og ikke å få tak i lenger og det kan nok gi 9800 PRO et prishopp.

Men det kan jo ikke stige særlig mer fordi da kommer det opp på billigversjonene til den nye generasjonen og da snakker vi vel hmm...

Tja den som lever får se. 9800 PRO er på vei ut av markedet snart det også vel.

Lenke til kommentar
Eks. Powercolor kortet steget med over 100,- siste få dagene og begynner å fjerne seg fra det gode kjøpet det var kontra billigere nye utgaver...

Edit:

Det samme gjelder Sapphire kortet..

Dersom 9800Pro kommer til å koste mer enn de gjør nå, blir det ett lite attraktivt kjøp. Selv nå syns jeg de bare er sånn passe greit i forhold til pris. Dersom man kan ha litt tålmodighet og vente på 6600/X700 serien tror jeg man får mer for pengene.

I tillegg ser prisen rimelig stabil ut for meg, hvor er det du ser denne prisstigningen?

Eksempel Sapphire 9800 Pro til 1760,-

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Mitt første skjermkort var ATI, har hatt mange Geforce kort siden den gang, nå har jeg Radeon 9800pro, å jeg tror ikke jeg komer til å kjøpe flere ATI kort, masse problem med TV-ut, mens jeg aldri har hatt problem men Nvidia kort...

for det første får jeg sort skjerm under oppstart ( Bare bilde på TV )

å etter de nye driverene blir bildet på TV helt forskrudd etter at jeg har spillt av en video...

9800pro er heller ikke kraftig nokk til de nye spillene som kommer/er kommet

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120304&cks=SER har ikke gått opp en krone her de siste ukene hvertfall....

Det er jo på komplett det har kostet rundt 1750,- og det er siste 8 dagene jeg har fulgt med.

Men på MPX er jeg ikke sikker på på hvordan de har ligget i pris så det er nok korrekt at den ikke har steget særlig der, for det stemmer med tidligere prisnivå. Rundt 1750..

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120304&cks=SER har ikke gått opp en krone her de siste ukene hvertfall....

Det er jo på komplett det har kostet rundt 1760,-

Eh nei.. Det har vel aldri vært billigere enn 1850,-

Jeg satt en hel uke fra 2/9-8/9 og vurderte SE vs Pro på komplett og satt opp 1060,- vs 17xx...

hmm..

Men prisnivået på MPX er jo korrekt, men da skal jeg ikke banne bein på at de lå på 17xx nivået hos Komplett også, men hmm.

Husker tallet 1743,- for Sapphire 9800 Pro Atlantis rundt 1/9 og mener da jeg kun så på komplett, siden komplett er den butikken jeg stort sett benytter til pc deler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er jo på komplett det har kostet rundt 1760,-

Eh nei.. Det har vel aldri vært billigere enn 1850,-

Jeg satt en hel uke fra 2/9-8/9 og vurderte SE vs Pro på komplett og satt opp 1060,- vs 17xx...

hmm..

Men prisnivået på MPX er jo korrekt, men da skal jeg ikke banne bein på at de lå på 17xx nivået hos Komplett også, men hmm.

Husker tallet 1743,- for Sapphire 9800 Pro Atlantis rundt 1/9 og mener da jeg kun så på komplett.

Powercolor 9800 Pro har lagt på 1850,- på komplett lenge i allefall.

Lenke til kommentar

Carnifex:

Da skal jeg ikke satse stort på at Powercolor PRO var billigere på komplett tidligere siden jeg faktisk satt opp Sapphire Pro kortet og Powercolor SE kortet i mitt pc budsjett.

Det som kan ha "lurt" meg litt der var at både sapphire og powercolor kortet nå kostet det sammen 1850,- og det var ikke tilfelle før. Men la meg sjekke hva jeg har notert på sapphire en gang til så dette ikke er en blings.

EDIT:

Fra hva jeg kan se er det kun Sapphire kortet som evt. kan ha steget i pris, men jeg kan ha blitt lurt av den plutslige prisstigningen på SE kortene som føk ut av lageret.

Men sapphire kortet har jeg notert til rundt 174x,- under komplett, men ingen er ufeibare.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...