iCrap Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hei! Har et problem med mitt (utdaterte, jeg vet det) skjermkort, et Gainward GF4ti4200. Problemet er som følger: Hvis jeg kjører et spill eller lignende som benytter seg av hardwareakselerasjon, for eksempel via OpenGL eller Direct3D, fryser hele maskinen og det er umulig å få noe som helst kontakt med maskinen. Lurer på om kjerna på GPU'en kan ha blitt skadet og at dette fører til overoppheting? Har ikke samme med 2D-akselerasjon (ved direct rendering i video-avspillere og Linux sitt vindussystem, X.. og mye annent.) Dette er forsåvidt irrelevant, men ved software-emulering av 3D kjører maksinen uten problemer. Kan dette være en garantifeil? Mener å huske at jeg hadde 2 års garanti på kortet, og lurer på om jeg rett og slett skal levere det inn. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Er det en feil som har kommet sånn plutselig? Har du testet med å oppdatere drivere, eventuelt prøve eldre drivere etc? Lenke til kommentar
the_dOle Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hadde lignende problem med ett nytt 9600xt extreme, da lå problemet i strømforsyninga(Q-tec 400w). Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Problemet oppstod for noen uker siden. har fungert fint tidligere.. etter transport fra lan og hjem fungerte ikke 3d-akselerasjon. (eller det fungerer, men ikke lenge.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå