Gå til innhold

Ny pc! Hvilket Shuttle oppsett skal jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på søking etter en kraft pc av en shuttle :] Er veldig usikker på hva som ikke funker og hva som er bra..

Ville derfor satt pris på om folk som har erfart eller folk som vet hva funker kunne anbefalt/ikke anbefalt det som trengs.

Skal ha en helt ny shuttle, med en LCD skjerm.

Der også trenger jeg noen forslag i hva jeg skulle hatt, hakke eid en eneste LCD enna.. Det jeg leter mest etter er nok en kraft shuttle uten grenser :D Så dere kan bare fantasere.. Pengene tenker man på etter ;)

Men mest for pengene vil jeg selvfølgelig ha, selvsagt kommer delene sikkert på tilbud etter jeg har kjøpt da.. (Som alltid)

På forhånd takk :)

Ps: Dere kan også komme med synspunkt om at jeg bør bare holde meg til standard stasjoner pc. Da kunne jeg tenkt meg en begrunnelse.. Tingen er det at jeg er mye på lan å slikt.. Driver ikke så mye med pc hjemme, så jeg reiser med det veldig mye.. Dvs Shuttle med bag og en lcd skjerm så har jeg alt med meg.. Mye mere praktisk tenkte jeg, men jeg vet ikke enna :]

mVh -Mats-Jøran -aKa- ZarY-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubegrenset er noe vi liker. :)

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

Maxtor 300GB S-ATA 7200RPM - MaxLine Plus III 16Mb cache

Creative SoundBlaster Audigy 2

NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv

OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum - PC-3500 2x512MB (2,5-3-2-8) 433MHz.

Plextor DVD-brenner PX-712A/T3B sort ret

POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3

Shuttle SN95G5 barebone PC socket 939

Shuttle XPC Bæreveske

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Totalt: kr 27 130,00 fra Netshop

Nå fikk du kanskje et lite begret av hvor mye penger du er villig til å gi. Skjermen, shuttlen, grafikkortet, cpuen og minnet er noe av det råeste som finnes for gaming.

Lenke til kommentar
endre' date='10/09/2004 : 14:46']
Tror iallfall Denne er den feteste Shuttelen til Socket 754.

Jepp. Har den og er stor fornøyd.

Men ville godt for socket 939, som i oppsettet til ahpadt

med tanke på at det er mer fremtidsrettet.

Men hvis han ikke vil bruke sååå mye penger vet han iallfall at han har et godt alternativ :)

Lenke til kommentar
Men hvis han ikke vil bruke sååå mye penger vet han iallfall at han har et godt alternativ :)

Jepp. Enig, enig, enig og atter enig. :)

Vil bare si at ahpadt (er du virkelig nødt til å ha et nick som er så vanskelig å skrive? :p) sitt oppsett så meget bra ut. Jeg kommer med et 754-oppsett nå snart!

Lenke til kommentar

Mitt Socket 754-oppsett fra Netshop:

Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754 kr 2 950,00

Shuttle XPC Ryggsekk kr 395,00

AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz BOXED kr 1 895,00

Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS kr 995,00

Maxtor 300GB S-ATA 7200RPM kr 2 350,00

Western Digital Raptor 74GB S-ATA kr 1 595,00

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 kr 2 095,00

POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3 kr 3 695,00

NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv kr 4 775,00

NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern kr 790,00

Totalt: kr 21 535,00

Vil du ha den enda billigere kan du bytte ut Maxtor-harddisken i en annen harddisk med mindre lagringskapasitet, du kan kjøpe billigere/droppe lydkortet eller kjøpe litt billigere RAM. De andre komponentene syns jeg du bør beholde.

Bare så det er sagt: Detta blir er bråkebøtte! :D

Lenke til kommentar

Bare husk på at det er mulig du må modde dekselet for å få inn visse 3D-kort med større kjølere.

Hvis du har endel penger vil jeg anbefale ekstern vannkjøling. Den ICE kjøleren er av metall og hele greia blir varm, den ene lille viften må kjøre på fullt å bråke hvis du skal gjøre noe som gjør at prosessorene gir gass og tempen stiger.

Har laget ekstern vannkjøling på min Shuttle og det fungerer veldig bra.

Edit: Har en Nec MultiSync LCD1760NX som jeg kan anbefale. Kom veldig bra ut i test her på HW også.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Bare husk på at det er mulig du må modde dekselet for å få inn visse 3D-kort med større kjølere.

Hvis du har endel penger vil jeg anbefale ekstern vannkjøling. Den ICE kjøleren er av metall og hele greia blir varm, den ene lille viften må kjøre på fullt å bråke hvis du skal gjøre noe som gjør at prosessorene gir gass og tempen stiger.

Har laget ekstern vannkjøling på min Shuttle og det fungerer veldig bra.

Edit: Har en Nec MultiSync LCD1760NX som jeg kan anbefale. Kom veldig bra ut i test her på HW også.

Man kan jo bare bytte vifte og gjøre sånn at tempraturen ikke endrer seg da. :)

Lenke til kommentar
Nee...1 vifte i et kabinett som er så lite med så mange varme ting i er for dårlig, egertlig burde Shuttle designerne klart å presse inn en 120mm frontvifte på kassen også. eventuelt en i siden ved PSU

Finnes neppe så tynne vifter.. Kan jo sette inn en vifte der hvor det er en åpning bak PSUen da.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...