Gå til innhold

Hvilket harddiskmerke bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Masse forskjellige svar her... Med andre ord, det er samme hvilke harddisk jeg kjøper?

Det er jo ikke det...du var ute etter den beste kombinasjonen av fart og støynivå. Og der er det svjv Hitachi som har vist seg overlegen. Ta en kikk hos storagereview.com

Lenke til kommentar
Jeg har også varierende erfaring med WD, men kjøper du SE-versjonen har du 3 års garanti, og har ingenting å tape.

Ellers tror jeg Seagate Barracuda er et bra valg

Joda - du har masse data å tape, om en så har livstidsgaranti...Den 160gigen jeg nevnte lenger oppe er forøvrig en SE-versjon ;)

Lenke til kommentar
Masse forskjellige svar her... Med andre ord, det er samme hvilke harddisk jeg kjøper?

Har et spørsmål til. Hva ville dere brukt pengen på; 36 raptor eller bedre grafikkort?

(muligens ikke her det hører hjemme)

Spar litt til og kjøp den største Raptoren. Raskere og stillere ;)

Lenke til kommentar
Tror jeg går for seagaten.... Har ikke hørt noe negativt om dem...

Nei vel, da skal du få høre det nå. Jeg har 120GB-versjonen av 7.200-serien, og den lager en ekkel suselyd (idle), samtidig som Hitachien er noe raskere, jeg opplever den også (Hitachien) som mindre varm. Den gode, gamle Barracuda IV-serien til Seagate var så godt som lydløs idle, men i tregeste laget. Til Seagates forsvar, går de for å være mer holdbare enn andre disker. Holdbarheten av denne påstanden har jeg ikke grunnlag for å gå inn på. En jobbkollega har stort sett bare hatt Seagate-disker opp gjennom årene, og sier han har opplevd flere krasj enn hva man bør forvente.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke anbefalt Maxtor disker til en levende sjel. Kjøpte en "DiamondMax Plus 9 160GB ATA/133" i februar i år. Denne er det nå tredje gangen jeg må bytte ut rett og slett fordi den slutter å fungere. Plutselig bestemmer den seg for at "disken er ikke formatert, ønsker du å formatere nå?" Når jeg forsøker å starte pc'n min med denne koblet til får jeg beskjed om at "cannot read from source disk, press any key to restart" eller noe i den duren.

IBM 80 GB ett eller annet har jeg hatt i to år nå, måtte bytte den en gang etter noen måneder, fikk plutselig en masse bad clusters uten at jeg helt husker omstendighetene rundt. Men er ellers fornøyd med merket.

Har også en Wester Digital 200 gb, husker ikke betegnelsen, men det er den som komplett kjører kampanje på nå. Har foreløpig levd med den i tre måneder uten problemer. Den er stapp full av diverse ræl nå så håper den er pålitelig, har bestilt en til så hvis noen har sterke meninger imot akkurat denne modellen hadde jeg satt stor pris på om noen sa ifra. :)

Har forøvrig en 8,4 gb Segate disk som jeg bruker når jeg skal ta med meg større ting rundt til andre folk. Denne kjøpte jeg i 1998 for 3000 kroner hvis jeg ikke husker feil. Den har vært inn og ut av uttalige datamaskiner, humpet rundt på gulvet i bilen, til og med blitt sittet på. Fungerer fint som faen ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...