mbst Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg har et Creative Labs Augidy Player lydkort. Kortet har flere utganger bak, blant annet et som i manualen omtales som "Analog/Digital Out jack" 6-channel or compressed AC-3 SPDIF output for connection to external digital devices or digital speaker systems. Also supports centre and Subwoofer analog channels for connection to 5.1 analog speaker systems. -Lurer på om dette er en optisk utgang? -Kan jeg koble til minidisc-spilleren til denne utgangen med en optisk kabel og dermed ta opp digitalt? Det fulgte med optisk kabel med minidisc-spilleren, men denne har bare vanlig "jack"-kontakt i den ene enden, og den skal kobles inn i spilleren. Dermed har jeg ikke fått sjekket om utgangen på lydkortet er optisk eller ikke, og jeg vil ikke kjøpe en optisk kabel med jack i begge ender før jeg vet om det vil fungere. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Denne utgangen er ikke optisk! Vil du ha optisk, må du ha Audigy Platinum, Platinum eX eller Extigy. Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Det er en sp/dif utgang, og du trenger en mini jack til phono kabel for å koble den inn på en forsterker med digital sp/dif inngang. Forresten så heter en slik optisk ut/inngang Tos-link.... Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Uff... :sad: Nå ble jeg forvirret her. Kan jeg koble minidisc-spilleren til denne utgangen med en optisk kabel og dermed ta opp digitalt? På forhånd takk! :smile: [ Denne Melding var redigert av: mbst på 2002-05-08 13:05 ] Lenke til kommentar
dj_pure Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg har en sony minidisk spiller. Den er nå nesten 3 år gammel. På den har jeg en inngang som det står optical/line in. Fest jackenden av kabelen der, og ta den optiske delen inn i lydkortet. Skal virke det. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Tråden passer best under lyd,lydkort kategorien, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg