Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo A1630 vs Green 556 D1600

christian232

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg sjekket opp bærbare pc-er til bruk av spill, video og skole.

Jeg har altså funnet to pc-er: Disse er jevne konkurrenter etter min menig

Fujitsu Siemens Amilo A1630

(Sjekk linken! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300768&cks=PRL)

Green 556 D1600

(Sjekk linken! http://www.multicom.no)

Mine krav:

Pentium-M eller AMD 64

1gb RAM 333mzh

40GB hardisk

ATI MOBILITY RADEON 9700 Pro - 128 MB

15+ tommers skjerm. Hvem er best på skjerm? WXGA el.

DVD rw brenner

Firewire

USB

Noen erfaringer med disse pc-ene? :hmm:

Si meg gode grunner til å gå for en av dem.

PS Prisen jeg har fått for multicom sin Green556 D1700 er 15 000 inkl mva og m/ 1gb RAM

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fujitsu Siemens Amilio A1630 fikk 8/10 når Barbara.no testet den, mens ECS Green 556 bare fikk 5/10 til sammenligning. Valget ditt bør derfor være ganske enkelt etter min mening :thumbup:

Jeg er allikevell usikker. Men jeg får ikke 512 mb ram. Isåfall hvilken pc støyer mest, etter å ha lest forum på green 556 virker det som om mange er misfornøyde med testen til barabara. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Fujitsu Siemens Amilio A1630 fikk 8/10 når Barbara.no testet den, mens ECS Green 556 bare fikk 5/10 til sammenligning. Valget ditt bør derfor være ganske enkelt etter min mening :thumbup:

:thumbdown:

Vel, for å være helt ærlig, så har jo ALLE som har en G556 vært uenige i det som sto i testen til barbara.no Sjekk testen på dinside.no og der har plutselig G556en fått terningkast 5. Man bør heller søke litt rundt på forumet her, og sjekke uttalelser fra folk som har begge typer maskiner. De som har en Elitegroup virker knallfornøyd, men jeg er ikke sikker på de som har en FS..

Lenke til kommentar
Snorreh er AMD fanboy. Det er ikke akkurat nytt.

Jeg hadde kjøpt meg en G556 hvis den skal brukes på skolen. Jeg tror ikke at en desktop erstatter passer så godt på skolen. Barbara har også testet Fujitsu maskinen. Den støyer absolutt mer enn G556.

Tusen takk for svar! Beklager språket mitt på forrige quote, skrev ikke særlig presis da. :whistle: Hadde dårlig tid. Skal skjerpe meg heretter. Skulle gjerne hatt litt flere erfaringer, men men.

Skal huske at snorreh er fanboy av amd, så det kan påvirke dømmekraften. :yes:

Vet dere om det vil lønne seg med Kingston 333mzh istenfor Twinmos?

Lenke til kommentar

Vel, jeg syns du er det. Leste litt på notebookforums, og der går det i amd amd amd, og at intel er crap.

Jeg er forresten ikke fanboy av intel eller amd. Har hatt bærbare med prosessorer fra begge. :)

Og når det gjelder topic, så er G556 det beste valget hvis han ikke vil irritere folk med mye støy i f.eks en lesesal.

Lenke til kommentar
Vel, jeg syns du er det. Leste litt på notebookforums, og der går det i amd amd amd, og at intel er crap.

Tullprat, jeg har aldri sagt noe slikt i noe forum. Jeg foreslår at du skjerper ordbruken før du får enda en advarsel fra moderator :(

Jeg er forresten ikke fanboy av intel eller amd. Har hatt bærbare med prosessorer fra begge. :)

Ditto.

Og når det gjelder topic, så er G556 det beste valget hvis han ikke vil irritere folk med mye støy i f.eks en lesesal.

Ifølge Barbara.no så er støynivået til ECS G556 omtrent likt med FS Amilio A1630 så det er heller ikke noe argument:

Videre må vi si at det lukter dårlige kjøleelementer i G556E, eller med andre ord, det virker som om kjølesystemet sliter med å gjøre jobben sin.

Jeg mener bestemt at FS Amilio A1630 er det beste kjøpet av disse to, og jeg har bare hørt positive ting om den. Fujitsu Siemens har dessuten en vesentlig bedre garantiordning enn Multicom, noe man også bør ta med i vurderingen.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Tullprat, jeg har aldri sagt noe slikt i noe forum. Jeg foreslår at du skjerper ordbruken før du får enda en advarsel fra moderator

Og når var det jeg fikk advarsel fra moderator? Jeg har ikke fått noe nå. Dessuten har ikke jeg slengt med leppa eller slengt dritt til deg. Jeg syns bare du er en fanboy, ikke noe galt det.

Og jo, jeg har sett at du anbefaler Ferrari 3200 hele tiden. Ikke lur deg selv nå. Og når det gjelder den testen til barbara, så er det veldig mange som er uenig i den. Er heller ikke mange som har klaget på støy fra G556. Jeg velger heller å høre på de mange brukerne som har hatt den modellen i lang lang tid, og som ikke har klaget over noe støy. Derfor er G556, i mine øyne, det beste kjøpet hvis den skal brukes til skole.

Nå er jeg ferdig med denne saken. Har du mer å si så send meg en PM.

Lenke til kommentar
Vet dere om det vil lønne seg med Kingston 333mzh istenfor Twinmos?

Kingston er hakket bedre, selv om jeg selv foretrekker enten Corsair eller Crucial på bærbare av gammel erfaring. Crucial fungerer stort sett uansett, mens Corsair generelt sett gir best ytelse :)

Sorry. Trekker tilbake min påstand om at Snorreh er AMD fanboy. Tror ikke Snorreh er mer fanboy enn andre. Takker dessuten for svar. Jeg har bestemt meg nå, så jeg går for Green 556. Ellers tror jeg at pc-ene står ganske jevnt.

Grunnen til at jeg velger multicom er fordi de bor en times kjøring hjemmefra. :)

Fikk også vite at Multicom setter i kingston 333mzh. Tror ellers at jeg ikke vil gjøre et dårlig kjøp!

Lenke til kommentar
Fujitsu Siemens har dessuten en vesentlig bedre garantiordning enn Multicom, noe man også bør ta med i vurderingen.

Dette er feil. Fujitsu har ingen egen garantiordning på sine Amilo modeller. Det er vanlig garanti med innsending gjennom forhandler som gjelder. Tidligere hadde Fujitsu avtaler om direkte service med sentrale verksteder, men dette er den senere tid innskrenket til å ikke gjelde bl.a. Amilo modeller. Dette var også noe av grunnen til at vi har faset ut å forhandle Fujitsu Amilo maskiner ettersom totalproduktet da ikke lenger var godt nok i forhold til prisen til at det var salgbart i forhold til andre produsenter.

Garantiordningen vil derfor være helt lik enten du velger Fujitsu Amilo eller Elitegroup.

Lenke til kommentar
Fujitsu Siemens har dessuten en vesentlig bedre garantiordning enn Multicom, noe man også bør ta med i vurderingen.

Dette er feil. Fujitsu har ingen egen garantiordning på sine Amilo modeller. Det er vanlig garanti med innsending gjennom forhandler som gjelder. Tidligere hadde Fujitsu avtaler om direkte service med sentrale verksteder, men dette er den senere tid innskrenket til å ikke gjelde bl.a. Amilo modeller. Dette var også noe av grunnen til at vi har faset ut å forhandle Fujitsu Amilo maskiner ettersom totalproduktet da ikke lenger var godt nok i forhold til prisen til at det var salgbart i forhold til andre produsenter.

Garantiordningen vil derfor være helt lik enten du velger Fujitsu Amilo eller Elitegroup.

Dere bestrider testen her på barbara (og dere er vel ikke alene om det) på g556, da den ikke er kommet fra en autorisert forhandler. Hva med og sende en modell til barbara for test slik at en kan få en oppklaring i denne heller merkelige testen som ble skrevet av barbara?

Lenke til kommentar
Dere bestrider testen her på barbara (og dere er vel ikke alene om det) på g556, da den ikke er kommet fra en autorisert forhandler. Hva med og sende en modell til barbara for test slik at en kan få en oppklaring i denne heller merkelige testen som ble skrevet av barbara?

Vi har ikke bestridt testen, kun påpekt at den maskinen som ble testet ikke er et sertifisert Elitegroup produkt og derav aldri skulle vært testet som en Elitegroup G556E. Et mer riktig navn på den maskinen som ble testet er vel "DI 556" e.l.

Som regel får man det man betaler for. Det ser helt sikkert ut som om det er mulig å spare noen kroner i kjøpsøyeblikket på å velge piratprodukter, men vurderer man helheten i kjøpet og kvaliteten på de enkelte komponenter samt tryggheten for garanti og oppfølgning i fremtiden spørs det om det lønner seg.

For øvrig lar vi denne linken tale for seg selv når det gjelder test av Elitegroup G556E.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...