Gå til innhold

OCZ dropper Enhanced Bandwidth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, overklokking blir kanskje ikke så veldig stor "case" med det hovedkortet der, ikke meningen å virke nedlatende, for all del der er ett veldig bra system. Men med for eks. ett DFI Lanparty UT NF3 250gb, så hadde overklokking vært veldig enkelt å klokke opp systemet, og få god ytelse og stabilitet. Pga. gode justerings muligheter på spenning osv. Du greier helt sikkert å presse litt ut av systemet, men jeg er redd for att de ram brikkene kan "holde" tilbake litt på fsb hastigheten. Bare min menig da. Lykke til! Det blir nok kanon greier ser du!

Endret av skyline
Lenke til kommentar

ser meget bra ut det der ja, men timingene blir jo desto dårligere da, ved så høy ikke native speed. Men ram`a vil nok ikke holde deg noe særlig tilbake vil jeg tro.

Kjører for eks. 255 mhz på 3-2-2-7 timings på 3700EB brikkene.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Jeg spurte en kar fra OCZ om dette. Maskinvaren min (som jeg listet opp i spørsmålet) er Gigabyte K8NSNXP-939 og 3500+.

Hi

The pc3200 rev 2 stuff is good and has lots of overclocking headroom.

The EB however is better suited for A64 setups especially if you're

going to be using the booster (edit: OCZ DDR Booster). While the rev 2 and pc3700EB may

overclock to a similar speed the PC3700EB will run much better timings

at that higher speed.

So I would recommend the pc3700EB for your setup

Hope that helps

Steven Alkok

Product Consultant

OCZ Technology Group

Lenke til kommentar

Ser at folk snakker om EB brikkene som verdens beste.

Har testet mine BH-5 og BH-6 brikker på 260mhz 2-2-2-5.

Da var det prossesoren som ikke klarte mer. (fikk ikke overklokket noe mer selv om jeg brukte dividere på minnet)

Har også en crucial PC3200 reg med micron icer. (samme sompå EB) som gjør 270 på 2.7v med møkka timings.

BH-5 og BH-6 er i mine øyne bedre.

EDIT: space var ikke helt med i dag

Endret av corcky
Lenke til kommentar
Ser at folk snakker om EB brikkene som verdens beste.

Har testet mine BH-5 og BH-6 brikker på 260mhz 2-2-2-5.

Da var det prossesoren som ikke klarte mer. (fikk ikke overklokket noe mer selv om jeg brukte dividere på minnet)

Har også en crucial PC3200 reg med micron icer. (samme sompå EB) som gjør 270 på 2.7v med møkka timings.

BH-5 og BH-6 er i mine øyne bedre.

EDIT: space var ikke helt med i dag

Siterer Anadtech:

Frankly, for Athlon 64, we would be hard-pressed to choose any other memory over 3700EB or 3500EB for the nForce3-250/K8T800 PRO or other boards that support working PCI/AGP locks on Athlon 64. 3700EB is simply astounding on Athlon 64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...