bernini Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Poster her siden jeg ikke har peiling om det er software- eller hwproblem. Hei En kamerat av meg har en HP-pc som han nylig fikk problemer med. Plutselig en dag når han skulle slå på pcen kom den skjermen der du kan velge å starte windows på vanlig måte eller starte i sikkerhetsmodus. Problemet er at uansett hva du velger, så blir det bare svart skjerm etterpå. I sikkerhetsmodus kommer det litt info nede før den går over til svart skjerm. Skjermen blir ikke helt svart, det blinker det en sånn: "_" oppe i venstre hjørne. Siden jeg ikke kom noe særlig videre med dette bestemte jeg meg for å prøve å reinstalere windows. Windowsinstallasjonen begynte å laste inn driverne, men den stoppet på "Starter Windows.." Da tenkte jeg at det kanskje var noe feil med harddisken, så jeg koblet ut master disken og satt slave-disken som master. Samme skjedde der også. Hva kan være feil? Har sett mye rare pcproblemer, men aldri dette. Spesifikasjoner HP 452.no XP 2400+ 2x 256 PC2100 DDR Ram 1x 60GB ukjent 5400 rpm 1x 120GB Maxtor 7200 rpm GeForce MX420 Windows XP Home Takker for alle svar - gordito Endret 10. september 2004 av gordito Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Test memory med f.eks. X86 Memtest. Det er det første du bør eliminere. Det kan lastes ned fra nettet og brennes som en bootbar cd. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Test memory med f.eks. X86 Memtest. Det er det første du bør eliminere.Det kan lastes ned fra nettet og brennes som en bootbar cd. Tenkte på det, men har hatt minnefeil før, og den viser ikke de samme symptomene. Men uansett, skal prøve det. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Minnefeil kan arte seg på helt syke måter så det er ikke lett å si. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du har muligens allerede eliminert dette, ettersom du har vært inni maskinen og byttet om på harddisker. Men jeg har opplevd samme problem som du beskriver, som var forårsaket av at CPU viften ikke virket! Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hmmm hehe nå er både minne og cpu nevnt.. hvorfor er det ingen som har nevnt skjermkort? det er tydelig at maskinen nekter når den får oppløsning å jobbe med.. kan være skjermkortet oxo.. garanterer ingenting men som tidligere nevnt så oppfører hardware seg veldig sykt når det først klikker og langt ifra alltid det er de samme symptonene... en rambrikke er meget komplisert og det kan være mange forskjellige grunner til at den ikke funker ergo oxo like mange forskjellige sympton... Lenke til kommentar
bernini Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Testet minne i memtest, ingen feil. Prøvde med annet skjemkort, samme feil. Noen forslag? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Bytt IDE kabler hvis det er den litt eldre grå med 40ledninger som har blitt knekt en god del på. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Korrupt boot.ini ? virus på bootsektor ? Ta disken ut og scann den i en annen maskin, kan hjelpe kanskje ? Lenke til kommentar
Terje_2002 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Du har utelukket og er sikker på at det ikke er feil med Harddisken med tilhørende kabler samt RAM og Skjermkort, da ville jeg ha testet dette: Forsøk og innstaller Windows kun med det du ”trenger”, napp ut nettverkskort, lydkort og slike ting, koble også ut CD-ROM om du har to. Er enhetene integrert da diabler du det i BIOS, her disabler du alt også, USB, COM, LPT bare for å være på den sikre siden. Fullføres Windows intallasjonen da kan du forsøke å enable en etter en helt til feilen oppstår, du vil da mest sanynlig finne feilkilden. Endret 10. september 2004 av Terje_2002 Lenke til kommentar
bernini Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Korrupt boot.ini ? virus på bootsektor ? Ta disken ut og scann den i en annen maskin, kan hjelpe kanskje ? Virus var min første tanke, men synes det var merkelig at det ikke fungerte å installere win. på noen av diskene. Er jo mulig begge diskene er infisert. Det med IDE-kabler kan prøves. Takker for svar Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg synes det høres ut som feil på psu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå