mille Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Det virker som om det blir "stopp" på linjen ved vanlig tilkobling på nett. Spesielt dersom jeg står lenge på en side og leser noe, sjelden under nedlasting. Når dette har skjedd, og jeg prøver å skifte til en annen side, kommer ingen feilmelding på modemet annet enn at symbolet bare blinker av og til, og til slutt på IE (6) "siden finnes ikke eller....". Ved frakobling og ny oppringning fungerer det igjen, av og til i lang tid, noen ganger bare noen sekunder. Kan virke som det er bedre på dobbel linje, men det brukes jo mest for nedlasting,så.... Telenor sier at det ikke er noen feil på linjen, da telefonene virker som normalt. Kjører winXP, Compaq USB ISDN og kobler til på Telenor via online.no, alle driverne er de nyeste jeg kunne finne. Forslag? Lenke til kommentar
Klodrik Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg opplever titt og ofte "heng" på linja både med ISDN og modem. Det bruke å gå en tid før linja begynner å kommunisere igjen. Det kan være "heng" opp til ett minutt av gangen. Så det er bar eå vente å følge med. Hvis du får melding om at siden ikke kan vises, hjelper det ofte å bare klikke oppdater. Kanskje du må klikke oppdater flere ganger eller på andre måter lure IE til å søke etter siden igjen, f.eks. gå en side tilbake og klikke på samme linken som førte deg til denne siden. Dette henget på linja iriter meg også noe grenseløst. Burde fått kompensasjon fra telenor for slikt... Lenke til kommentar
Kjellfh Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Har samme problemet jeg og på en maskin.. overføringa står helt stille lenge også plutselig begynner den å kommunisere igjen men så henger`n seg igjen etter litt har formatert mange ganger men det hakke løst problemet.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 JA! nå så jeg gjennom her for å se om det var andre som hadde samme problemet, før jeg skulle poste selv. Nå begynner jeg å bli MEGET lei. trodde først at det var bare min PC. Dette har holdt på i en måned ca nå, men nå i det siste har det tatt helt av. for en time siden gikk det ikke an å bruke internett. brukte sikkert 20 kroner i bare oppkoblingsgebyr fordi det ikke funket. Dere har vel ikke tilfeldigvis telenor? Det gjør jeg, og av en eller annen merkelig grunn så har jeg en sterk mistanke om at de er skyldig. Stjeler vi for mye båndbredde slik at de stenger oss ute, kanskje? (vet aldri hva telenor kan finne på) Lenke til kommentar
Floppen Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hadde dette problemet i flere måneder da jeg hadde isdn. Problemet ga seg da jeg bytta hovedkort fra abit kt7a til kr7a. Litt rart egentlig. Lenke til kommentar
Burner Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Dette har jeg også opplevd flere ganger! Plutselig så fryser liksom hele internettforbindelsen! Og ja jeg bruker også Telehor. Men dette har bare skjedd i det siste, har aldri hatt dette problemet før. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg fikk dette problemet for kort tid siden, men jeg løste det med å avinstallere programmet AudioGalaxy. Har prøvd det samme flere ganger senere, og det er fortsatt det samme. Når programmet får koblet seg opp mot serveren og har lastet ned litt så henger ISDN-linja seg. Så et tips er å avslutte alle de siste installerte programmer og deretter koble deg til internett å se om det funker bedre da. Hvis dette funker så prøv å starte noen av programmene å se hva som da skjer. Håper du finner ut av problemet. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 På familie-pc-en har vi også hatt dette problemet med at Internett fryser. For øyeblikket fungerer det derimot bra. Tror ikke Telenor har skylda her. Vi har kjørt World-Online i over et år nå... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Dette problemet kan ikke være vår feil, siden det samme skjer med tre forskjellige PC'er i huset. Dessuten så er det bare nå i det siste det har skjedd. Hos meg er det helt tilfeldig når det klikker. internett oppkoblingen er på, men det går ikke an å "bruke" den liksom. det sier helt stopp. ikonet pleier å blinke av og til, så helt dødt er det ikke. har dere telenor dere også? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Dette problemet kan ikke være vår feil, siden det samme skjer med tre forskjellige PC'er i huset. Dessuten så er det bare nå i det siste det har skjedd. Hos meg er det helt tilfeldig når det klikker. internett oppkoblingen er på, men det går ikke an å "bruke" den liksom. det sier helt stopp. ikonet pleier å blinke av og til, så helt dødt er det ikke. har dere telenor dere også? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Dette problemet kan ikke være vår feil, siden det samme skjer med tre forskjellige PC'er i huset. Dessuten så er det bare nå i det siste det har skjedd. Hos meg er det helt tilfeldig når det klikker. internett oppkoblingen er på, men det går ikke an å "bruke" den liksom. det sier helt stopp. ikonet pleier å blinke av og til, så helt dødt er det ikke. har dere telenor dere også? ------------------ nå skjedde det igjen. må koble av og på igjen Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg har ISDN abbonement fra telenor, men har prøvd forskjellige gratis internett abbonementer med forskjellige prefiks. Du kan jo prøve forslaget jeg skrev opp tidligere om ikke annet bare for forskningens skyld :smile: Har du prøv med et annet internett abbonement? Kan jo være noe galt hos ISP. [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-05-09 02:16 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 ARRRGHH! Det går jo ikke an å bruke internett lenger! nå skjer det ca hvert 5 minutt. må jo koble av og på hele tiden! ingen som vet hvem som kan være årsaken til dette? Det kan ikke være fra min side det er noe feil. virker som om jeg blir nødt å sende en sint mail til telenor... Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 hadde selv isdn for en god stund tilbake siden (er det noen som har lyst på et dynalink-isdn-kort? :smile: ) ihvertfall: antar at dere samtlige kjører på en windows-plattform? en mulig løsning er å åpne kontrollpanel, nettberk. også SKRIVE ned på et lite papir alt som finnes der. deretter, slett samtlige ting. når man trykker ok, så spør maskinen om den skal kjøre omstart. trykk ja/ok/yes når den starter på nytt, hver forberedt på at den kan be om installasjon-cd'en for os'et ditt. (lønner seg å kpoiere installasjonsfilene over til hd) en ny omstart må kjøres før du kan bruke internettet igjen. dette funket for meg. ca hver andre måned (pga shareware ditt, og shareware datt) isdn er merkelige greier. vi er det eneste landet (var ihvertfall) der isdn er tilgjengelig på det private markedet. isdn-kort blir av biosen kalt for "network controller" på samme måte som et ekte nettverkskort. skal ikke se bort ifra at windows misforstår hva et isdnkort er for noe kontra et nettverkskort. og der finnes også en innstilling et eller annet sted som heter "koble ned ved inaktivitet" og så antall minutter som skal til for at den logger seg av isdn'en. hadde spart masse penger om jeg hadde brukt denne funksjonen selv (at den skulle ha logget seg av etter ca 2 timer, og ikke etter at jeg hadde sovet i 7...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå