Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Årsaker til nedetid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva kan være årsaker til nedetid for et større nettverk?

Oppsagt medarbeider med avbitertang?

eller bensikanne og fyrstikker?

 

Universitetet i Twente ->

Fire at Twente university

 

Duden som gjorde det var en datakar som ble sagt opp. Han helte bensin over de fire nye 128 prosessors alpha serverene de hadde fått, og tente på. Fiber kablene inn til Twente var smelta 50 meter ut fra bygningen om jeg husker korrekt.

 

Det var i alle fall noe slikt som skjedde der. Hadde en kompis som studerte der og så hele greiene. Ikke spesielt morsomt for studentene.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Hva kan være årsaker til nedetid for et større nettverk?

Gravemaskiner.

Ein kompis av meg holdt på å ta ein av landets fylkeskommuner's serverparker.

Han grov nesten over nokre vannrøyr (til kjølesystemet) som ikkje var merka, men såg dei i siste sekund.

Dei brukte fire dager på å køyre ned alle serverene så han fekk gjort seg ferdig. :/

 

Trur det kunne blitt ein ganske heftig "meltdown" viss kjøleanlegget plutseleg ikkje hadde fungert.

 

Hadde faktisk nettopp nedetid her eg jobber pga. konflikt mellom programvare på ein server.

 

Forbanna antivirusprogram!

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar
Hva kan være årsaker til nedetid for et større nettverk?

Alt mellom himmel og jord. Menneskelige feil er vel de hyppigste årsakene. Feil på hardware kommer ofte nede på 5. plass. Kan du være litt mer spesifikk for hva du er ute etter?

Har i oppgave å finne løsninger for et firma som sliter med stor nedetid på nettverket sitt (skole oppgave alså).

 

Kjekt å vite noen grunner til nedetiden liksom.

Lenke til kommentar

Kan aldri glemme min første dag på IT-avdelingen som jeg skulle være alene.

Ble rimelig skremt når jeg gikk inn på server-rommet og så det var mørkt og ikke hørte en eneste vifte som gikk.

Av en eller annen grunn så var all strøm inn til det rommet brutt. Strøm fra de store UPS'ene også.

Var en veldig lang time før elektrikkeren kom.

 

Stort sett så var det feil på hardware eller oppgraderinger som ikke gikk helt etter planen når det var nedetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...