int20h Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 PCI Express for Athlon 64 Støtte for PCI Express og AMD64 lar fortsatt vente på seg, men det er lys i enden av tunnelen. De første systemene kan kanskje være klare i begynnelsen av 2005. Les artikkelen her Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Synes ikke at PCI Express er noe AMD bør somle alt for lenge med. Intel har hatt det en stund nå, og da bør AMD følge opp. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 I følge "the Inq" er det snakk om 1.kvartal og det vil si en gang mellom januar og mars. Jeg må si det er skuffende at dette ikke kommer før, det har allerede vært en del brukere som etterlyser AMD hovedkort med PCIe her på forumet. Jeg ser for meg at dette i verste fall kan stanse den positive utviklingen AMD fortiden er inne i. Hvorfor velge gårsdagens teknologi når dagens er tilgjengelig fra kornkurrenten. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvorfor lager ikke AMD brikkesett selv? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg ser for meg at dette i verste fall kan stanse den positive utviklingen AMD fortiden er inne i. Hvorfor velge gårsdagens teknologi når dagens er tilgjengelig fra kornkurrenten. Nåvel, går jo andre veien når det gjelder 64bits støtte. Der ligger jo AMD milevis foran. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg leste da en plass der VIA skulle ha et chipsett med PCI Express løpet av 3Q. Kanskje det er best å vente med denne teknologien til den er blitt feilfri, for intel kommer med lindenhurst i neste måned som løser problemene de har med PCI Express. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Kanskje det er best å vente med denne teknologien til den er blitt feilfri, for intel kommer med lindenhurst i neste måned som løser problemene de har med PCI Express. Hvilke problemer har det vært? Finnes det forøvrig andre typer kort enn grafikk-kort med PCI Express? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvorfor lager ikke AMD brikkesett selv? De gjør jo det Så er spørsmålet hvorfor de ikke bruker sine egne mer en de gjør ? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvilke problemer har det vært? Husker ikke, men tror det gjelder mest for servere. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Noen som vet om PCIe med støtte for SLI vil komme for sokkel 754 også? (Tar det for gitt at det kommer for 939.) Lenke til kommentar
skyline Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Nforce4 er jo planlagt Q4, og skal ha PCI-E. AMD har lite erfaring med å lage egne chipset, VIA og Nvidia som har tatt seg av det, og også ALI før. AMD laget chipset til de første SLOT A Athlon cpu`ene, og de laget vel de siste til AMD MP serien, (760 Chipset?). De legger opp til at 3parts produsenter tar seg av chipset, i motsetning til intel. Dette kan være en ulempe, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Bad_Mojo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Nvidias nForce 4 skal støtte SLI, med en Pci-E 16x og en 8x (tror jeg) Problemet her er ikke hos AMD eller Intel, men hos oss forbrukerne som ikke klarer å bruke hue. AMD ser at for øyeblikket er det ingen ting å tjene på å bruke Pci-E (og DDR2 også). Men vi forbrukerne krever å ha PC'er med nye tech, med nye cool'e navn. Man skulle da tro at AMD hadde sett effekten av dette selv, med sin 64 bits technologi. Det er nok mye på grunn av denne at de tar mye innpå Intil for tiden. Dette selv om det er et fåtall av de som eier en a64 som bruker denne technologien. Det er en ny cool greie å ha. Sitter her selv med en AMD 64, som kjører på et 32-bits OS Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Er det noen som har en forklaring på hvorfor AMD ikke satser mer på sine egne brikkesett ?. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hva er vitsen med PCI-E? kortene klarer jo ikke å utnytte 8X engang? pf, jeg trenger ikke PCI-E. skal vel ha Nforce 4 uansett Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Nvidias nForce 4 skal støtte SLI, med en Pci-E 16x og en 8x (tror jeg) Problemet her er ikke hos AMD eller Intel, men hos oss forbrukerne som ikke klarer å bruke hue. AMD ser at for øyeblikket er det ingen ting å tjene på å bruke Pci-E (og DDR2 også). Men vi forbrukerne krever å ha PC'er med nye tech, med nye cool'e navn. Man skulle da tro at AMD hadde sett effekten av dette selv, med sin 64 bits technologi. Det er nok mye på grunn av denne at de tar mye innpå Intil for tiden. Dette selv om det er et fåtall av de som eier en a64 som bruker denne technologien. Det er en ny cool greie å ha. Sitter her selv med en AMD 64, som kjører på et 32-bits OS Så enig så enig!!!! Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Athlon 64 PCI-E chipset here by end of year 'for sure' Endret 12. september 2004 av snorreh Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jepp, da blir det AMD64 og ATI X800 XT til meg selv i julegave Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Satser på en Shuttle med nForce 4 og PCI-e, jeg. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Abit kommer ut med et hovedkort med PCI-Express for Athlon 64 (sokkel 939) allerede i oktober, AX8, basert på VIA K8T890 brikkesettet: http://www.abit-usa.com/products/mb/techsp...ies=1&model=215 Endret 15. september 2004 av snorreh Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Nå begynner det å ligne noe: 1 x PCI-Express X16, 3 x PCI-Express X1 and 2 x PCI slots Hadde forventet at de også kvittet seg med Via 8237 southbridgen, den begynner å dra på årene. Edit: Tenker Sil 3132 hadde vært tingen Endret 15. september 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå