Gå til innhold

60 Minutes brukte forfalsket dokumenter?

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

I usa har du 2 parti å velge mellom som er nesten heilt like. Det er som valget mellom pest eller kolera. kva er egentlig demokratiet i det?

I Norge har man åtte partier å velge mellom som er nesten helt like. Det er som valget mellom pest og kolera. Hva er egentlig demokratiet i det?

eg vil si at det er foskjell på SV og FrP....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Demokrati meg i ræva.

Men kjaere olsen, ingenting av det du sa et stridende med a vaere et demokrati...

Men folkens, skal vi ga on-topic na eller?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Kanskje ikke hvis du definerer demokrati som valget mellom to latsabber som krangler om hvem som er tøffest.

Heh. Du kaller dem latsabber. Hva har du a stille opp med i forhold til Bush og Kerry, ved a sammenligne nar de var din alder? Demokrati har forovrig ingenting a gjore med det heller, siden det betyr folkestyre, og nar folket velger en av disse, er det de som indirekte styrer landet, ikke minst med valget av kongressen...

Lenke til kommentar
Kanskje ikke hvis du definerer demokrati som valget mellom to latsabber som krangler om hvem som er tøffest.

Heh. Du kaller dem latsabber. Hva har du a stille opp med i forhold til Bush og Kerry, ved a sammenligne nar de var din alder? Demokrati har forovrig ingenting a gjore med det heller, siden det betyr folkestyre, og nar folket velger en av disse, er det de som indirekte styrer landet, ikke minst med valget av kongressen...

Olsen har håret :)

Og det skal ikke mye til uansett, for å være tøffere enn dem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Olsen har håret :)

Og det skal ikke mye til uansett, for å være tøffere enn dem.

Tror na faktisk at Bush og Kerry er toffere enn mange...

Begge av de stilte seg til militaertjeneste iallfall, mens veldig mange andre gutter (inkludert min far) bare satt og hapte pa at de ikke skulle bli plukket ut til a dra til Vietnam. Bush kunne ha drete i a kommet seg inn i National Guard og bare gjort det samme som min far, men det gjorde han ikke. Kerry tjente jo eventuelt i Vietnam, men det er mye som tyder pa at han egentlig provde a gjore det samme som Bush, selv om dette er langt "toffere" enn alle de andre som bare ikke gjorde noen ting som helst.

Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/us...ticle867128.ece

Bush-dokumenter kan være falske

De 32 år gamle dokumentene som ble brukt i TV-programmet "60 Minutes" for å vise at George W. Bush nektet å utføre ordre da han var i nasjonalgarden, kan vise seg å være falske. Det mener typografi-eksperter.

Nei. Sier du det. CBS finner dokumenter som beviser det de har hatt lyst a bevise lenge? Wow. Sa "rart". Men disse avslores na som falske. Kerry far hape det ikke er noen som helst spor tilbake til kampanjen hans, eller demokrater forovrig. Noe som er litt usannsynlig. Sucks to be Kerry. Og CBS. Og Dan Rather. Hohoho.

Tja ,Busch administrasjonen har jo kjørt lenge nå med en falsk svertekampanje av Kerry , ja jeg vet du blir å skrike bevis :D:D

Lenke til kommentar
Det med hvor mange penger som blir brukt anser jeg som irrellevant. Men at valgkampen i stor grad dreier seg om hvem som var i Vietnam og når og klokkeslett for flukt eller skudd og hvorvidt man har flydd eller møtt til tjeneste og all verdens svada sier meg at valgkampen ikke handler om politikk, men om svartmaling og fjas.

Den som har mest penger får kjøpt opp flest tv reklamer som hjernevasker det amrikanske folket til å steme på dei. I steden for å halde ein sikelig debat sender dei ein liten snut på tv som forteller kor fantastisk bra kandidaten er. Den som har størst budskjet har jo og mest penger til å bruke på skitkasting og annet tull.

amrikansk demokrati = sirkus

Lenke til kommentar

Hva jeg har stille opp med er irrelevant. Poenget er at begge kandidatene villeder folket ved å svartmale hverandre og ikke fokusere på reell politikk men svada og pisspreik. Med tanke på hvor få som faktisk stemmer, hva valgkampen dreier seg om osv. Gjør det vansklig å betegne USA som ett virkelig demokrati.

Lenke til kommentar

Hva jeg har stille opp med er irrelevant. Poenget er at begge kandidatene villeder folket ved å svartmale hverandre og ikke fokusere på reell politikk men svada og pisspreik. Med tanke på hvor få som faktisk stemmer, hva valgkampen dreier seg om osv. Gjør det vansklig å betegne USA som ett virkelig demokrati.

Korrekt. :yes:

Det er rett og slett intet mindre enn patetisk, og ikke minst tragisk for velgerne.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hvilken falsk svertekampanje?

You know, VG og gjengen har sagt til Snekkeren at det er en falsk svertekampanje, sa derfor er det det. Trenger ikke opplyse om hva anklagene er, hva svertekampanjen handler om, eller om det faktisk ligger noe i det. Nei, for norske medier har bestemt seg for at nordmenn ikke trenger a vite slikt. Det eneste de trenger a vite er at det er en "sverte"-kampanje mot Kerry, og at den er tvilsom.

Sa Snekkeren, om du vil sa vennligst utlede hvordan denne kampanjen er en falsk svertekampanje, takker jeg til deg. Du kan ogsa fortelle meg hvordan Bush-administrasjonen star for dette, og ikke uavhengige grupper som stotter Bush. You know, sann som MoveOn og alle de andre stotter Kerry. Og bruker langt mer penger. Og lyver en hel del. Som du kan sjekke pa FactCheck.org hvis du orker a stappe informasjon inn i hjernen din.

Den som har mest penger får kjøpt opp flest tv reklamer som hjernevasker det amrikanske folket til å steme på dei. I steden for å halde ein sikelig debat sender dei ein liten snut på tv som forteller kor fantastisk bra kandidaten er. Den som har størst budskjet har jo og mest penger til å bruke på skitkasting og annet tull.

Ja, amerikanere er sauer som tror pa alt. :roll:

Forklar meg hvordan Bill Clinton klarte a vinne i 1992 og 1996 selv om han hadde mindre penger enn sine motstandere. Eller vil du kanskje ga inn for a skifte teori?

Tror "flesteparten" av innbyggerne i USA gir beng i hvem som styrer landet, og stemmer heller på den som har finest farger i TV-reklamen. Kanskje det blir noe høyere valgdeltagelse i år tatt i betrakting verdens situasjon i dag...

Jada, amerikanere er dumme sauer.

Ooops, har vi funnet litt anti-amerikanskisme pa forumet? Wow. Sjokkerende.

Lenke til kommentar
Tror "flesteparten" av innbyggerne i USA gir beng i hvem som styrer landet, og stemmer heller på den som har finest farger i TV-reklamen. Kanskje det blir noe høyere valgdeltagelse i år tatt i betrakting verdens situasjon i dag...

Valgdeltakelsen i USA er jo veldig lav, da. Og aviser er vel ikke så mye lest i USA som her i Europa? Valgkampen går jo ut på å sverte den andre, og å skryte av hvem som er tøffest. Merk at han har "flesteparten" i hermetegn.

Lenke til kommentar
Valgdeltakelsen i USA er jo veldig lav, da.

Det kan jo være flere grunner til dette. En grunn kan for eksempel være at amerikanere har en mer individualistisk «sense of life» enn europeere; mens europeere går til staten og vil ha alt gratis når noe går galt, tar amerikanere heller saken i egne hender.

Og aviser er vel ikke så mye lest i USA som her i Europa?
The man who reads nothing at all is better educated than the man who reads nothing but the newspapers.

Jeg tør påstå at dette stemmer spesielt for norske aviser, som svært sjelden – for ikke å si aldri – inneholder intelligent og kritisk journalistikk. Som oftest er det kun ukritisk oppgulp av sosialdemokratisk svada. Snakker om hjernevasking ... :roll:

Valgkampen går jo ut på å sverte den andre, og å skryte av hvem som er tøffest.

Og i Europa handler valgkampen om å innbille velgerne at de kan grafse til seg mer enn det de blir frastjålet. Nei, da tror jeg foretrekker «the american way», gitt.

Lenke til kommentar

Min egen erfaring og andre familiemedlemmer som i lenger tid har bodd i statene sier det samme (nesten) som HeRbie: amerikanere er i liten grad interessert i hvem som er president. Mange følger med på valget, men langt færre gidder å ta veien til valglokalene. Er heller ikke imponert over de politiske argumentene som presenteres av gjennomsnittsamerikanerne. En venn av meg stemte Bush ved forrige valg fordi "han var søt og ville senke skattene" [sic].

Lenke til kommentar
Jeg tør påstå at dette stemmer spesielt for norske aviser, som svært sjelden – for ikke å si aldri – inneholder intelligent og kritisk journalistikk. Som oftest er det kun ukritisk oppgulp av sosialdemokratisk svada. Snakker om hjernevasking ... :roll:

Og med intelligent journalistikk mener du artikler som forfekter null statlig innblanding og fullstendig eiendomsrett? Hvis du savner dette kan grunnen være at det er ytterst få som deler dine synspunkter.

Og i Europa handler valgkampen om å innbille velgerne at de kan grafse til seg mer enn det de blir frastjålet. Nei, da tror jeg foretrekker «the american way», gitt.
Det norske systemet, sett i forhold til de fleste andre land, er velfungerende. De små forandringene som må gjøres fremstår derfor som fillesaker.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...