Gå til innhold

Komplett utsolgt for 49+ 9800SE på 2-3 dager.

Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.

Jeg har også forhandler status, men dette kjøpet ville vært som privat bruker fra komplett. Men det betyr at jeg har tilgang til begge lagerlistene(fra samme lager).

2.

Og som en annen sa "taushet er gull". Men i dette tilfellet visste jeg ikke nok om kortet og softmod til at jeg turte å kjøpe uten å undersøke litt om kortet først. Og jeg hadde alldri drømt om at 50 stk. gamle SE kort skulle bli utsolgt mellom 2/9 og 10/9.

Men thats life :) *mumle*

3.

For ikke å bli stengt pga. bumping tar jeg også siste innspillet her. Jeg har sendt en forespørsel til Komplett om ikke de kan forsøke å implementere en notify løsning for enkelte tilfeller og brukere. Sendte følgende epost.

Sendt: 10. september 2004 10:35

Til: '[email protected]'

Emne: SV: (Auto Reply Tracking #xxx) lagerbeholdning og pris varsling...

Beklager måten spørsmålet ble stilt på, er bare litt frustrert over at varen plutselig gikk ut av lager.

Men jeg har fått forklart årsaken i et forum. Det oppstod den reneste panikk ovenfor dette produktet og det oppstod et kjøpsras i går. Sjelden ras affære og synd for meg hehe.

Men det jeg tenkte på med denne tjenesten, er at det burde kunne la seg gjøre selv om man har 6000 produkter i forskjellige kategorier, samt en del "engangs produkter".

Det jeg tenkte på er en slags abbonement tjeneste hvor man kan velge hvilket produkt man ønsker å følge med på. Jeg jobber selv med kundeportal løsninger og tenkte noe slikt som dette...

Man kunne stilt inn tjenesten selv til å varsle 1 gang på faste interveller som "under 10 på lager" eller "under 25" eller "5".

Deretter om produktet stiger eller synker mer enn eks. 100,- i pris. Dette kan gjøres via at man har egne kundekontoer, eller at den er fritt åpen.

Så kan man abbonere på en "endrings varsel" på det produkter man er interessert i og planlegger å kjøpe. Varslingen kan skje med automatisk e-post.

Jeg vil ikke tro at det skulle være så veldig krevende for hverken serveren eller linjekapasiteten fordi det vil bli brukt kun i helt spesielle tilfeller og trigges kun ved spesielle få tilfeller, selv for en enorm kundemasse, og ingen er glad i å motta spam hvis det blir for ofte.

Det vil regulere seg selv gjennom regelverket rundt funksjonen og det vil være meget nyttig for kjøperne uten at det blir for belastende for deres systemer. Totalt vil dette gi dere en unik posisjon i forhold til funksjonalitet på webshop'en, noe som vil trekke kunder.

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe fra andre enn Komplett ?

Jeg kjøpte Powercolor 9800SE 128MB 256bit fra PCUtstyr.no til litt over tusenlappen for 2 dager siden.

Tok det i bruk i går.

Mvh

Kjetil

hos pc utstyr koster det 1.450,- noe som er vesentlig mer enn 1060 for en PC som skal koste maks. 4.500/5000.

Billigste ellers er forbrukershop.no til 1179,- men lagerstatus ukjent. Også på alle andre.

Og må jeg betale 1450,- for et SE kort ja da kjøper jeg heller et Ekte Sapphire Pro kort med full retail til 1750,-....

Det var den magiske tusenlappen som brast..

Jeg hadde også planer om å kjøpe alt fra Komplett for å holde fraktkostnaden nede, men kanskje noen ytterst få unntak.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Powercolor 9800SE 128MB 256bit fra PCUtstyr.no til litt over tusenlappen for 2 dager siden.

Tok det i bruk i går.

Mvh

Kjetil

hos pc utstyr koster det 1.450,- noe som er vesentlig mer enn 1060 for en PC som skal koste maks. 4.500/5000.

Billigste ellers er forbrukershop.no til 1179,- men lagerstatus ukjent. Også på alle andre.

Og må jeg betale 1450,- for et SE kort ja da kjøper jeg heller et Ekte Sapphire Pro kort med full retail til 1750,-....

Jeg hadde også planer om å kjøpe alt fra Komplett for å holde fraktkostnaden nede, men kanskje noen ytterst få unntak.

Hvis det er XR98SE-C3L-BULK man mener her så tror jeg det er et 128-bit kort, som ikke kan moddes til pro. Ikke 100% sikker på dette, men tror det...

Lenke til kommentar
Kjempesmart forslag Theo343! Håper at Komplett tar din annmodning til etteretning!

PS:Post gjerne svaret fra Komplett her.

Spørs om komplett ser det som smart og ikke heller plagsomt da hehe. Vet hvordan det er å sitte i en situasjon hvor man har en fast løsning hvor det ofte koster mye penger å gjøre små tilpasninger.

Så de får nok en del slike forslag. Men får jeg noe svar på det skal jeg poste det til dere :-). Men jeg ville tro at det kanskje ville kunne være et våpen i kamp om kundene....

EDIT:

Webknight:

Hvis du mente produktet fra komplett så er det korrekt 256bit med L formet minne, som kan moddes.

Produsentens varenummer: R98-SC3

Hvis jeg ikke tar rivende feil.. eller du mente kanskje Pcutstyr sitt kort? Det har jeg ikke sjekket siden det kom i et innspill, men kan godt tenkes det er feil type kort ja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Må huske på at komplett sitt lager er mest sansynlig også norek sitt lager.

Det går for noen hundrelapper hver dag i det lageret..

Stemmer nok det at det er Norek's lagerbeholdning som vises på Komplett.

Bare sjekk Norek, de har det samme på demo salg å allt..

Norek og Komplett har vel samme eiere antagelig..

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Tok det i bruk i går.

Mvh

Kjetil

Tok det i bruk i går.

Mvh

Kjetil

1450 på PCUtstyr ??

Jeg betalte 1083,- i forgårs. Se her:

220896 Intel Celeron D 320 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 256KB cache 635,00 1 635,00

301029

203416 DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) 347,00 2 694,00

112665

205085 Samsung SpinPoint P80 160GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM 779,01 1 779,01

118008

219710 PowerColor Radeon 9800SE 128MB, 256bit AGP, ATI 9800SE, DVI-I, TV-Out, Bulk 1.083,00 1 1.083,00

123179

10377 NEC DVD recorder ND-2510A IDE Sort, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW 651,00 1 651,00

300724

220411 Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black L-Series, m/350W AMD/P4 384,00 1 384,00

I så fall har de øket prisen.

Kan dette kortet moddes til Pro forresten ?

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar

EDIT: svar til kjbu

Dersom du kjøpte PowerColor 9800 SE uten å tenke på modding, så har du kanskje vært ekstra heldig: ja, det kan moddes. Last ned Omegadriverne, og velg type kort. Dersom du ikke får artifacts, så har du et fullblods Pro-kort. Hvis du får artifacts, så kan du kanskje fjerne dem med bedre kjøling.

http://www.omegadrivers.net/

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

KJBU, pcutstyr har økt prisen så og si over natten til 1450,-. Men produsentens varenummer på ditt kort ser ikke ut til å stemme med de som har L formet minne. Ref. en tidligere i tråden som sier det samme.

Emacoolit:

Ja, man skulle også nesten tro de leste hardware forumene... hehe ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...