Noname Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 jeg har nettopp kjøpt meg et nytt lydkort Audigy... alt funker bra på førsten men etter har brukt korte på en stund så mister jeg lyden på alt spill,winamp stopper å spille(henger seg)...... men jeg får lyd når jeg bruker mediaplayer.... jeg kjønner ikke noe.... så gikk jeg til creative siden får å se om det var noe nye driver til audigy men det var ikke noe nye driver til Win2k...(+ jeg har byttet til et nytt audigy kort men det hjalp ikke) er det noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg hadde akkurat det samme problemet med mitt Audigy kort og løste det ved å oppgradere driveren. Fant ny driver hos Creative, men måtte lete litt før jeg fant den. Mener å huske at den ikke lå på hovedsiden, men at du måtte på support siden for Europa for å finne den. Lenke til kommentar
dj_pure Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei. Jeg har også hatt det problemet. Prøvde en del forskjellig. Blant annet å avinstallere alle programmer som var avhengig av lyd. Det vil ganske enkelt si winamp, musicmatch, og den type program. Deretter gikk jeg inn i systemoppsettet og prøvde meg fram der, uten at det virket særlig bra. Til slutt tenkte jeg kanskje at det var ei konflikt mellom lyd og skjerm. Men jeg kunne ikke se noe i systeminformasjonen. Der sto det bare this device is working properly. Windows er windows tenkte jeg bare :smile: Løsninga var egentlig ganske enkel. Skifta pci-slot for nettverk og lydkort og installerte begge på nytt. Fjernet også service pack 2 fra win2k. Etter det har alt vært okei. Godt råd: ikke oppdater driverne fra creative med en gang de blir lagt ut. Dei kan være ganske ustabile. Lenke til kommentar
Noname Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 SpirreVipp: jeg prøvdeå oppdatere diver men det hjelper ikke.... har forsatt samme problmen.... jaja.. jeg få prøve den andre måten håper den funker... Noname Lenke til kommentar
Noname Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 dj_pure: jeg prøvde å bytte på slotte.. så lang så har det gått bra... :smile: jeg bare byttet på slott ikke noe mer.... har spillt musikk til nå... forsatt lyd :smile: Thx... NoName takker dere begge :smile: Lenke til kommentar
Noname Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 jeg takker igjen... den siste med å bytte slott funket helt fin :smile: jeg spilte ,uslic i hele natten det funkre som bare det :smile: takk Lenke til kommentar
Noname Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 ARg... der skjedde det igjen :sad: Lenke til kommentar
Toka3 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Hadde tenkt på å kjøpe det lydkortet men kanskje jeg skal se etter noe annet...Creative er jo ikke særlig kundevennlige jeg måtte lete nesten 1 time på sidene deres for å finne en driver til mitt Sb Live kort og den driveren virka jo selfølgelig ikke i xp så tilbake til den gamle driveren fra år 2000! ;( Lenke til kommentar
Noname Skrevet 10. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2002 tja... har prøvd win Xp.... den er ok men siden er så nye så er den ikke så stabilt... akurat som win2k da den kom.... så jeg brukte win98 en stund.... jeg tror jeg har fått lydkortet til å virke.... jeg tok ut et mulitidmedia kort som og et nettverkskort også unistall noe av creative sine programer.... så lagt har det gått greit.... Lenke til kommentar
Ronnie Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Jeg har lest en del forumer rundt om kring på nettet Compaq har lansert en stor ny fil med nye drivere til Audigy og SB Live kortene fila er på 377 Mb og kan finnes på denne adressen ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-...000/SP20920.exe disse driverne blir lovprist fra andre forumer og jeg har lastet de ned selv og opplever bedre lyd en jeg noen gang har hatt. Dere vil sikkert spørre om de funker på annet en Compaq PC-er dere vil antagelig få feilmeldinger "finner ikke noe lydkort" når dere prøver å innstalere, gå da inn i katalogen c:compaq/sp20920/audio/setup og slett fila CToem.cfg og start setup.exe i den samme katalogen. Da skal det gå bra. Håper dette var forståelig Ronnie Lenke til kommentar
Noname Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 ARggg.... når vet jeg hva som er problemn... når jeg bruker 2 nettverkskort så klikke det..... :sad: er det noen som har en løsning eller noe ? NoName Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Tipper det er en IRQ konflikt. Hvis du går på 'System Information', 'Harware Resources','Conflicts/Sharing' ligger det sikkert på IRQ9 sammen med en drøss med anre ting. Hvis du har nok ledig IRQ'r til alle kortene dine (de fleste hovedkort har 16), kan du prøve å installere windows på nytt som standard PC istedenfor med ACPI. (Trykk på F5 når meldingen "Press F6 if you need to install a third-party SCSI or RAID driver" kommer opp på skjermen under installasjon, og velg 'Standard PC'.) Lenke til kommentar
Noname Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 uhmmm.... må jeg virkelig reinstall win... :S da får jeg heller vent med det hvis det er ikke noe andre løsning da... :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå