HåkonN Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 22:44, tintin77 skrev:"Nei og NeiJohnny Ponny Knowville du er en luring"Svar: Når en person føler seg hjelpesløs og frustrert, er det lett å gå til personelig angrep på den du diskuterer med. Ikke at jeg tar meg noe særlig nær av det, skjønner mer og mer at du ikke har så mye mer fornuftig å bidra med..."Jeg er ikke sjalu, bare forteller sannheten"Svar: Sannheten på hva da? At grunnen til at fagfolk/håndverkere tjener bra er at de er "småkonger". Latterlig...."Alle tjener på at det blir flere yrkesskoleplasser"Svar: Det er det smarteste du har sagt hittil..."Jeg har dessuten ikke noe i mot håndtverkere generelt"Svar: Veel....les i gjennom hva du har skrevet du... "Men det er fakta at det er mange småkonger i den bransjenJeg vet"Svar: "småkonger" finner du over alt. Du finner flere "småkonger" blant sjefer, enn blant de som jobber på bakken. Jeg jobber i bransjen, og møter svært skjelden såkalte "småkonger".... Hva vet du? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-05-09 22:47 ]</font> Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 22:55, tintin77 skrev:Forbes er dessuten ikke en bokMen ett av verdens beste finansmagasinerMen du får bok over verdens 400 rikesteRimi Hagen er dessuten nr 300 og noeMange synes kjærlighet er viktigere enn pengerMen man lever ikke av bare kjærlighet dessverrePenger må man ha så hvorfor ikkeMiddels lønn er selvsagt bra nok for de fleste, men ambisjoner må man ha i livet, hvis man skal komme seg opp og fremGjør som Ole BrummJa takk begge deler Har du hentet dette fra en sang eller prøver du å skrive dikt? Lenke til kommentar
Voffsen Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 03:20, kaofbc skrev:Jeg for min del skal satse på en lang og god erfaring og ikke tenke på kort sikt slik jeg har intrykket av at mange håndtverkere gjør. "Jeg tjener jo penger! Kult asså! Nå skal jeg kjøpe meg rullings og volvo!" Det er sikkert spennende med litt penger i lomma som 19-20 åring, men jeg trenger en jobb der jeg kan uvikle meg og ferdighetene mine. Jeg gidder ikke å tusle rundt i husene til folk og legge 5 meter ledning på 8 timer og ta 500kr/timen for så å skryte av det på nettet. Nei for pokker! Få deg en skikkelig jobb sier jeg!P.S.Ikke gidd å skrive så veldig lange svar og hatmail til meg da.:razz: Vell, her er den noen som IKKE har peiling. Er elektiker. Jeg går IKKE å tusler rundt i husene til folk og legge kabel uten å utvikle meg. Har du egentli peiling på hvor mye nytt utstyr som kommer hvert eneste år? Elektiker innebærer så mangt, også kjennskap for IT. Et godt poeng jeg kan komme med er at man ofte er ute å jobber. Har dere peiling på hvor mange fine damer som går forbi i gata? Toppen er å jobbe i butikker som selger klær. nesten BARE fine damer som jobber der. Og ikke for å snakke om alle de fine damene som kommer innom for å pse på klær. Eneste minuset er da at det ikke blir så mye gjort... mest glaning Ikke så mange som kommer å svirrer rundt skjermen på kontoret til en IT-dude vel? ... foruten om de man får sett når man surfer på nettet Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Er det ikke litt ironisk at en elektriker (eller rørlegger for den saks skyld) - med den utdannelsen og det ansvaret de har - i mange tilfeller tjener mindre enn en uutdannet it-arbeider? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Dan Hansen skrev (2002-05-10 07:42):Er det ikke litt ironisk at en elektriker (eller rørlegger for den saks skyld) - med den utdannelsen og det ansvaret de har - i mange tilfeller tjener mindre enn en uutdannet it-arbeider? Det er mye som er ironisk da. Se bare helsevesenet generelt kontra it, eller lærere kontra it. Lenke til kommentar
vertikal Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Må bare poste noen flere fakts ang. lønn,utdanning og friheten til endel håndverkere: En bekjent av meg er selvstendig nær.drivende som elektriker, og kan opplyse følgende: Utdanning: 4 år i lære, 4 års kveldskole på høgskole, og 7 års kveldskole på BI. Lønn: Ikke under 500k Frihet: Ingen sjef (selvstendig)!!!,er ute i "felten" hele tiden, får god fysikk!! Grunnen til utd. på BI er da at han tar seg av alt det økonomiske, for å slippe å betale blodpriser til regnskapsførere etc. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 16:13, vertikal skrev:Må bare poste noen flere fakts ang. lønn,utdanning og friheten til endel håndverkere:En bekjent av meg er selvstendig nær.drivende som elektriker, og kan opplyse følgende:Utdanning: 4 år i lære, 4 års kveldskole på høgskole, og 7 års kveldskole på BI.Lønn: Ikke under 500kFrihet: Ingen sjef (selvstendig)!!!,er ute i "felten" hele tiden, får god fysikk!!Grunnen til utd. på BI er da at han tar seg av alt det økonomiske, for å slippe å betale blodpriser til regnskapsførere etc. Fint at noen fler kommer med innspill... En ting jeg vil rette litt på var at det ikke er 4år i lære som elektriker, men 2,5år... hmmm eller var det 2år? Nei, ganske sikker på at det er 2,5år. (rett på meg hvis det er feil) Å drive for seg selv i håndverkerbransjen KAN være veldig lønnsomt. Lønn/fri bil osv er greit nok det, men ingenting er som den friheten man har. Nye steder på jobb ganske ofte, treffer stadig vekk nye mennesker, nok med utfordringer for de som ønsker det osv osv. I tillegg er man ikke helt hjelpesløs når man skal gjøre noe hjemme, og samler en del gode kontakter slik at opppussing og lign. plutselig ikke blir så vanskelig. Men som sagt, det viktigste er at man gjør noe man trives med. Liker du papirarbeid, føler det er tryggest med en sjef i nærheten, 8-16 jobb og eget kontor, da er ikke håndverkerbransjen noe for deg. Liker du å jobbe selvstendig, legge opp arbeidstempo (=lønn) selv, møte mange nye mennesker og bruke hendene, da er håndverkeryrket en vei å vurdere. Når det gjelder det økonomiske: god lønn/fri bil/mobil og i mange tilfeller mye rabatter. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 01:19, JohnnyKnoxwille skrev:Har du hentet dette fra en sang eller prøver du å skrive dikt? Ka farsken Har ikke den lille hjernen din annet tull og komme med enn dette LOL Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Fint at noen fler kommer med innspill... En ting jeg vil rette litt på var at det ikke er 4år i lære som elektriker, men 2,5år... hmmm eller var det 2år? Nei, ganske sikker på at det er 2,5år. (rett på meg hvis det er feil) Å drive for seg selv i håndverkerbransjen KAN være veldig lønnsomt. Lønn/fri bil osv er greit nok det, men ingenting er som den friheten man har. Nye steder på jobb ganske ofte, treffer stadig vekk nye mennesker, nok med utfordringer for de som ønsker det osv osv. I tillegg er man ikke helt hjelpesløs når man skal gjøre noe hjemme, og samler en del gode kontakter slik at opppussing og lign. plutselig ikke blir så vanskelig. Men som sagt, det viktigste er at man gjør noe man trives med. Liker du papirarbeid, føler det er tryggest med en sjef i nærheten, 8-16 jobb og eget kontor, da er ikke håndverkerbransjen noe for deg. Liker du å jobbe selvstendig, legge opp arbeidstempo (=lønn) selv, møte mange nye mennesker og bruke hendene, da er håndverkeryrket en vei å vurdere. Når det gjelder det økonomiske: god lønn/fri bil/mobil og i mange tilfeller mye rabatter. Alt dette (legge opp arbeidstempo selv, møte mange nye mennesker og bruke hendene) kan du også gjøre i mange andre yrker også. Som f.eks: Luxus prostituert Verdens eldste yrke må holdes i hevd At mange damer tenner på håndverkere, er for meg latterlig å tenke på. Alle yrker er like viktige for at samfunnet skal gå rundt: Sykepleiere, Håndtverkere, Prostituerte, Ingeniører, Lærere, Renholdspersonale osv. Lenke til kommentar
president Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Det er vel kanskje en *liten* overdrivelse at alle yrker er like viktige for at samfunnet skal gå rundt.. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 18:11, tintin77 skrev: Quote: Den 2002-05-10 01:19, JohnnyKnoxwille skrev: Har du hentet dette fra en sang eller prøver du å skrive dikt? Ka farsken Har ikke den lille hjernen din annet tull og komme med enn dette LOL Tull? Det virker da sånn på innleggene du skriver. Ingen punktum eller komme, et mellomrom mellom hver eneste linja, og en masse svada om kjærlighet og Ole Brumm som slettes ikke har noe med Topic å gjøre. Kan du ikke heller komme med noe fornuftig? (og å gå direkte til angrep på meg, som jeg sa, viser bare tegn på frustrasjon/hjelpesløshet) Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Noen kan å formulere seg, andre ikke (og å gå direkte til angrep på meg, som jeg sa, viser bare tegn på frustrasjon/hjelpesløshet) Ha Ha Ha jeg må le LOL Du er en parodi på deg selv Haakon (gruppen) NyGammelstuen Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 "Som f.eks: Luxus prostituert Verdens eldste yrke må holdes i hevd At mange damer tenner på håndverkere, er for meg latterlig å tenke på. Alle yrker er like viktige for at samfunnet skal gå rundt: Sykepleiere, Håndtverkere, Prostituerte, Ingeniører, Lærere, Renholdspersonale osv." Svar: Skjønner nå at du umulig kan være så gammel. 1. Når du skriver luxus, går jeg ut i fra at du mener luksus. 2. At damer tenner på håndverkere er ikke noe mer unormalt enn at de tenner på ingenører og andre. Selv om jeg har hørt at noen sier de liker menn i uniform. Man blir ikke akkurat brun/veltrent og kjekk av å sitte på et kontor og drikke kaffe hele dagen hvis du tror det. Hvis du enda ikke har vært noe heldig med damene, så kan du være helt sikker på at det har ingenting med yrket ditt å gjøre.... 3. Å komme med innspill om at prostituerte er NØDVENDIG for at samfunnet skal gå rundt, sier mer om deg en du selv er klar over. Betviler ikke at prostituerte er noe du må ha for at ditt liv skal gå rundt, men majoriteten av det norske samfunn klarer seg fint uten.... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: "Den 2002-05-10 20:46, tintin77 skrev:Noen kan å formulere seg, andre ikke"Svar: Helt rett i det, men innholdet og meninger er det det som sitter mellom ørene dine som bestemmer. "(og å gå direkte til angrep på meg, som jeg sa, viser bare tegn på frustrasjon/hjelpesløshet)Ha Ha Hajeg må le LOL"Svar: Tviler på at du sitter å ler, men hva jeg tror er ganske uinteresant. Men nå gidder jeg faktisk ikke å svare på mer av det tullet som kommer ut av munnen din..."Du er en parodi på deg selv Haakon (gruppen) NyGammelstuen " Svar: Sitter jeg å skriver med en 10-åring eller? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Si meg hvem i helv... gidder å bry seg om skrivefeil i et forum som dette Prostituert eller ikke - who cares Dessuten så er du veldig enkel å provosere Johnny Haakon Knoxville Nystuen Det sier seg selv 20 år og lønn mellom 300 - 400000 - snakk om bortskjemt ungdom. At prostituerte er nødvendige i et samfunn - JA Akkurat som at Sprit er nødvendig Dessuten er jeg 4-5 år gamlere enn deg <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-05-10 21:00 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-05-10 21:04 ] Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 " Den 2002-05-10 20:58, tintin77 skrev: Si meg hvem i helv... gidder å bry seg om skrivefeil i et forum som dette" Prostituert eller ikke - who cares Svar: Hehe, tydligvis ikke du i allefall. "Dessuten så er du veldig enkel å provosere Johnny Haakon Knoxville Nystuen" Svar: Du er lengre unna sannheten enn du aner. :smile: "Det sier seg selv 20 år og lønn mellom 300 - 400000 - snakk om bortskjemt ungdom." Svar: Bortskjemt? Har aldri vært bortskjemt. Og slutt å prat som du er så mye eldre enn meg (ja, jeg leser teksten før jeg svarer), for du oppfører deg som du er langt yngre enn meg. Jeg er 21år (ikke at det er så mye forskjell, men men...). Har jobbet godt under utdannelsen, med bra karakterer, og gjort all egeninnsats for å komme inn i det firmaet jeg er i. Vet jeg har god lønn til å være så ung, men jeg er ivrig og lærevillig i det jeg gjør, og det tror jeg teller mye... "At prostituerte er nødvendige i et samfunn - JA Akkurat som at Sprit er nødvendig" Svar: Vel vel...... "Dessuten er jeg 4-5 år gamlere enn deg" Svar: Er du 4-5år "gamlere" enn meg? Overraskende, men helt sikkert sant. Jeg får bare bøye meg i støvet for deg da.... Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Du må ikke ta alt bokstavelig og personlig Ironi Du er sikkert en knakende god kar (det siste var ikke ironi) Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Det er merkelig at en "hjerndød" "underkaste" av en håndtverker klarer å skrive såpass gode innlegg, eller hva synes dere. Stå på Jonny Knox, det er folk som oss som får dette landet til å gå rundt. Hilsen håndtverker. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Quote: Den 2002-05-11 01:07, Dataante skrev:Det er merkelig at en "hjerndød" "underkaste" av en håndtverker klarer å skrive såpass gode innlegg, eller hva synes dere.Stå på Jonny Knox, det er folk som oss som får dette landet til å gå rundt.Hilsen håndtverker. Snakk om selvskryt jeg må spy Samfunnet trenger andre yrker enn overbetalte håndverkere Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Ja, som feks en haug med overbetalte ingeniører som sitter og tror de bestemmer hvordan ting skal være konstruert. Det er merkelig at det ikke bare er ingeniører og it-folk i verden. Eller er det kanskje litt bra? Tror ikke det hadde blitt gjort så mye hvis ingen hadde giddet å bli skitten på hendene. PS:Har jobbet som, Murer. Snekker. Bilmekaniker. Lastebilmekanikker og skal begynne på ingeniørstudie til høsten innen mekanikk. Men jeg har skjønt en ting, det er ingen som er viktigere enn andre. Verken Jørgen Hattemaker eller Kong Salomo. Mange av de uttalelsene som er kommet frem i denne tråden viser en utrolig umodenhet og stort hovmod fra enkelte. Kunnskap oppblåser men den vise tier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå