Gå til innhold

Litt drømming på gang


Anbefalte innlegg

Nei, jeg skal ikke kjøpe meg ny maskin...iallefall ikke ei så dyr ei :p

Men som sagt er det lov å drømme, derfor prøvde jeg meg på å sette sammen ei maskin jeg kunne tenkt meg å ha, og vil derfor gjerne ha litt tilbakemeldinger på om delene passer sammen, og om det er et bra oppsett. Og nei, jeg gikk ikke for 64-bits..hvorfor? Tja. Godt spørsmål. .Jeg vet ikke :hmm:

 

Anyways;

 

Hovedkort: Asus P5GD2 Premium Hovedkort S775 I915P,SATA,ATX,Dual-GbLAN,DDR2,PCI-Ex16

CPU: Intel Pentium 4 560 3.6 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

CPU-kjøler: Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/754/939/940

Minne: 2 x Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT 2 x 64Meg x 64, CL4, 533MHz, 240-pin

Harddisk 1: Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Harddisk 2: Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM

Hd-kjøling: 2 x Cooler Master Cooldrive 4 LHD-V04 HD-Vifte m/ramme og Neon lys IDE

Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W DA-01SL-D P4 / AMD

PSU: Chenbro Strømforsyning ATX 460W, EPS12V NMB 460W powersupply, Xeon 4U/5U system

Skjermkort: Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 PCI Express,VGA/VIVO/DVI-I, Retail

Viftestyring: Cooler Master Aerogate II ALD-V02 Dynamisk Kontrollpanel, vifter m

CD/RW: MSI CD-brenner SATA 52x/24x/52x/16x silver/black/blue, Retail, XA52P

 

Er ikke helt sikker på alt, men fortell meg gjerne hva som eventuelt ikke skulle fungere :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt spørsmål igrunn... Jeg vet ikke, har ikke helt fått "følelser" for 64-bits enda :p Er vel helst for spillinga sin del man kjøper 64-bits!? Og jeg spiller forholdvis lite / ikke enormt krevende spill. Uansett, jeg vet ikke helt..

Tenkte mer på valg av minne, hovedkort, kabinett osv.

 

Minne: 2 x Corsair Value S. PC4200 DDR2, må jo finnes bedre DDR2 minne enn det der. Kabinettet er jo ikke all verden, og finnes nok mye bedre strømforsyninger der ute. Hva med en DVDbrenner istedet for en ussel cdbrenner? Hovedkortet har i915p chipsett, i925p er vel bedre.

Endret av lperik
Lenke til kommentar
det kan diskuteres ;)

 

Intel biter sinnsykt fra seg :D

 

Bedre enn mange her på forumet tror...

Hei,

 

Helt enig med Oivind her :thumbup:

 

Påstanden bekreftes av denne test fra Tom's hardware - hvis man leser hele testen.

 

PS. Dette er en test av Prescott vs Northwood, men alle AMD'erne er tat med for sammenligning. Med fare for mig selv - vil jeg påstå at Intel vinner denne 'AMD vs Intel' duel. :roll:

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
det kan diskuteres ;)

 

Intel biter sinnsykt fra seg :D

 

Bedre enn mange her på forumet tror...

Hei,

 

Helt enig med Oivind her :thumbup:

 

Påstanden bekreftes av denne test fra Tom's hardware - hvis man leser hele testen.

 

PS. Dette er en test av Prescott vs Northwood, men alle AMD'erne er tat med for sammenligning. Med fare for mig selv - vil jeg påstå at Intel vinner denne 'AMD vs Intel' duel. :roll:

 

Mvh

Kimmer

Det er vel ikke så veldig lurt å stole på THG i tester der AMD og Intel sammenlignes :)

Lenke til kommentar
det kan diskuteres ;)

 

Intel biter sinnsykt fra seg :D

 

Bedre enn mange her på forumet tror...

Hei,

 

Helt enig med Oivind her :thumbup:

 

Påstanden bekreftes av denne test fra Tom's hardware - hvis man leser hele testen.

 

PS. Dette er en test av Prescott vs Northwood, men alle AMD'erne er tat med for sammenligning. Med fare for mig selv - vil jeg påstå at Intel vinner denne 'AMD vs Intel' duel. :roll:

 

Mvh

Kimmer

Det er vel ikke så veldig lurt å stole på THG i tester der AMD og Intel sammenlignes :)

Tja de er vel like "troverdige" som anandtec er om vi snur på flisa , de er jo pro amd så det ryker av dem , men det er liksom greit . :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Siden den Prosessorn din er Boxed trenger du nødvendigvis å kjøpe kjøler siden dette følger med.

 

Socket 478 er en annen socket enn 755 ;)

Ah, glemte det var Boxed :blush:

 

Og ja, vet at 478 er annen socket enn 755, tenkte mer på /P4 jeg da... Men hvorfor finner jeg ingen CPU-kjølere til 755 på komplett? Må en bruke den som følger med? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...