Ausat Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Nei, jeg skal ikke kjøpe meg ny maskin...iallefall ikke ei så dyr ei Men som sagt er det lov å drømme, derfor prøvde jeg meg på å sette sammen ei maskin jeg kunne tenkt meg å ha, og vil derfor gjerne ha litt tilbakemeldinger på om delene passer sammen, og om det er et bra oppsett. Og nei, jeg gikk ikke for 64-bits..hvorfor? Tja. Godt spørsmål. .Jeg vet ikke Anyways; Hovedkort: Asus P5GD2 Premium Hovedkort S775 I915P,SATA,ATX,Dual-GbLAN,DDR2,PCI-Ex16 CPU: Intel Pentium 4 560 3.6 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache CPU-kjøler: Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/754/939/940 Minne: 2 x Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT 2 x 64Meg x 64, CL4, 533MHz, 240-pin Harddisk 1: Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM Harddisk 2: Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM Hd-kjøling: 2 x Cooler Master Cooldrive 4 LHD-V04 HD-Vifte m/ramme og Neon lys IDE Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W DA-01SL-D P4 / AMD PSU: Chenbro Strømforsyning ATX 460W, EPS12V NMB 460W powersupply, Xeon 4U/5U system Skjermkort: Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 PCI Express,VGA/VIVO/DVI-I, Retail Viftestyring: Cooler Master Aerogate II ALD-V02 Dynamisk Kontrollpanel, vifter m CD/RW: MSI CD-brenner SATA 52x/24x/52x/16x silver/black/blue, Retail, XA52P Er ikke helt sikker på alt, men fortell meg gjerne hva som eventuelt ikke skulle fungere Lenke til kommentar
lperik Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Ser jo greit ut dette, ser ut til å passe sammen og. Men om du skal sette opp en drømmemaskin, hvorfor ikke sette opp det beste av det beste? Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Godt spørsmål igrunn... Jeg vet ikke, har ikke helt fått "følelser" for 64-bits enda Er vel helst for spillinga sin del man kjøper 64-bits!? Og jeg spiller forholdvis lite / ikke enormt krevende spill. Uansett, jeg vet ikke helt.. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Ehm, ser ikke ut som den CPU kjøleren din støtter Socket 775 da, hvis det du har skrevet er rett! Da må du kanskje finne deg en ny kjøler! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Godt spørsmål igrunn... Jeg vet ikke, har ikke helt fått "følelser" for 64-bits enda Er vel helst for spillinga sin del man kjøper 64-bits!? Og jeg spiller forholdvis lite / ikke enormt krevende spill. Uansett, jeg vet ikke helt.. Tenkte mer på valg av minne, hovedkort, kabinett osv. Minne: 2 x Corsair Value S. PC4200 DDR2, må jo finnes bedre DDR2 minne enn det der. Kabinettet er jo ikke all verden, og finnes nok mye bedre strømforsyninger der ute. Hva med en DVDbrenner istedet for en ussel cdbrenner? Hovedkortet har i915p chipsett, i925p er vel bedre. Endret 10. september 2004 av lperik Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Ser jo greit ut dette, ser ut til å passe sammen og. Men om du skal sette opp en drømmemaskin, hvorfor ikke sette opp det beste av det beste? det kan diskuteres Intel biter sinnsykt fra seg Bedre enn mange her på forumet tror... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 det kan diskuteres Intel biter sinnsykt fra seg Bedre enn mange her på forumet tror... Hei, Helt enig med Oivind her Påstanden bekreftes av denne test fra Tom's hardware - hvis man leser hele testen. PS. Dette er en test av Prescott vs Northwood, men alle AMD'erne er tat med for sammenligning. Med fare for mig selv - vil jeg påstå at Intel vinner denne 'AMD vs Intel' duel. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
lperik Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Var ikke ett forsøk å få han til å "gå for" amd istedet. om dere leser min forrige post forklarer jeg der. Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Noen må forklare meg dette med CPU-kjøler, finner ingen kjøler til socket 775, men er "Socket 478/P4" riktig (komplett.no) ? I'm a bit confused Lenke til kommentar
nosto Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 må bare si at 775 klokker noe svinaktig bra prescott 3.2 kjører på 3984 på boxed kjøler på 1,4375 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 det kan diskuteres Intel biter sinnsykt fra seg Bedre enn mange her på forumet tror... Hei, Helt enig med Oivind her Påstanden bekreftes av denne test fra Tom's hardware - hvis man leser hele testen. PS. Dette er en test av Prescott vs Northwood, men alle AMD'erne er tat med for sammenligning. Med fare for mig selv - vil jeg påstå at Intel vinner denne 'AMD vs Intel' duel. Mvh Kimmer Det er vel ikke så veldig lurt å stole på THG i tester der AMD og Intel sammenlignes Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Noen må forklare meg dette med CPU-kjøler, finner ingen kjøler til socket 775, men er "Socket 478/P4" riktig (komplett.no) ? I'm a bit confused Siden den Prosessorn din er Boxed trenger du nødvendigvis å kjøpe kjøler siden dette følger med. Socket 478 er en annen socket enn 755 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 må bare si at 775 klokker noe svinaktig braprescott 3.2 kjører på 3984 på boxed kjøler på 1,4375 Jepp , det er en av grunnene til at jeg har lyst å gå tilbake til Intel , klokking er jo sinnsykt morro og den morroa er det synd å si at jeg får med min A64 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 det kan diskuteres Intel biter sinnsykt fra seg Bedre enn mange her på forumet tror... Hei, Helt enig med Oivind her Påstanden bekreftes av denne test fra Tom's hardware - hvis man leser hele testen. PS. Dette er en test av Prescott vs Northwood, men alle AMD'erne er tat med for sammenligning. Med fare for mig selv - vil jeg påstå at Intel vinner denne 'AMD vs Intel' duel. Mvh Kimmer Det er vel ikke så veldig lurt å stole på THG i tester der AMD og Intel sammenlignes Tja de er vel like "troverdige" som anandtec er om vi snur på flisa , de er jo pro amd så det ryker av dem , men det er liksom greit . Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Siden den Prosessorn din er Boxed trenger du nødvendigvis å kjøpe kjøler siden dette følger med. Socket 478 er en annen socket enn 755 Ah, glemte det var Boxed Og ja, vet at 478 er annen socket enn 755, tenkte mer på /P4 jeg da... Men hvorfor finner jeg ingen CPU-kjølere til 755 på komplett? Må en bruke den som følger med? Lenke til kommentar
highlander Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Iperik, tror det er meningen at en drøm skal gå i oppfyllelse og da kan man ikke kjøpe seg en pc til 40k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå