Inge_P Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg holder på med et skript lignende spraydate/blink. Jeg viste dette til en venn som syns det var litt for trist med grå bakgrunn. Lurer på om flere mener det samme, og om noen mener noe anna også selvfølgelig. Tar imot kritikk(positiv/negativ) og forbedringsforslag med takk. Hans profil Hennes profil Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Så veldig slik "standard" ut.. Hva med noe grafikk ? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) AAAAGH! Jeg tror snart jeg blir sprø! Det er IKKE pent med SVARTE border rundt bokser når du har lys bakgrunn og generelt lyse farger. Så, generell kritikk: - Blasse og stusselige farger. - For store kontraster mellom bakgrunn og tekst. - Stiplede linjer var ikke pent her, brukt i alt for stor grad. - "need4date" i 20 eksemplarer nede i venstre hjørne ser bare shabby ut. - ALT for rotete og uoversiktlig. - Sammenklemt! - Mikrostørrelse på skriften. - På 1280x1024 blir det 300px avstand mellom hovedboksen og sideboksene, bidrar ikke til oversiktlighet. Endret 10. september 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) okay, tenkte jeg skulle holde det simpelt med ikke for mye grafikk slik at brukerne selv kunne fikle til siden som de liker den best med sine egne css filer og sånt, men...får vel heller bare lage alternative styles de kan velge. Har lagd et nytt forslag nå da: En liten fisk Greiest med fisker når man holder på med design biten. Siden jeg la ut tidligere tenkte jeg rett og slett ikke så mye på design, det var mer for å få skriptet i orden. Endret 12. september 2004 av need4sms Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Myyyyye bedre syntes jeg Men noen ting: - Hvorfor ikke ha en header? - Submit knappene blei IKKE fine med den knall røde bakgrunnen - Der hvor det står det "Need 4 Date" greiene, blei det litt hakkete, prøv aa:smooth Overall var det en fin nok side, bare du gjør noen få justeringer Lykket til videre EDIT: En liten leif Endret 12. september 2004 av Stish Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Nå er det ikke lengre hakkete logo, og jeg forandret litt på knappene: Fisk 2 - Hvorfor ikke ha en header? Jeg tenkte det kunne være greit uten header. Det er tross alt innholdet som teller. Hvis innholdet er langt, så gjør en header bare at man må scrolle lengre ned. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Nå er det ikke lengre hakkete logo, og jeg forandret litt på knappene:Fisk 2 - Hvorfor ikke ha en header? Jeg tenkte det kunne være greit uten header. Det er tross alt innholdet som teller. Hvis innholdet er langt, så gjør en header bare at man må scrolle lengre ned. Bedre blei det gitt Ja egentlig litt enig i det med header.. Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Lagde et nytt utkast til en side med header også: Fisk3 Egentlig helt nytt, kom med innspill! Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Her er noen stikkord for websiden: Hele siden er meget liten. Typografien er dårlig Menyen på venstre side er meget kjedelig Headeren Kan du bare kaste i søpla; den er ikke bra Farger på siden blir Veldig det samme. Med andre ord kjedelig. Blåfargen du benytter som border er ikke pen Border er generellt ikke pen og skyggen burde reduseres Fargene du bruker som overskrift er heller ikke fin Mye negativt her, men det var rett og slett sånn jeg så websiden. Forresten så er Fisk nr.2 bedre. Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Hele siden er meget liten. Det er fordi jeg lager så den også skal passe til 800x600. Skal selvfølgelig lage den dynamisk. Typografien er dårlig Tenker du på for liten skrift, eller gal skrifttype? eller..? Menyen på venstre side er meget kjedelig Forslag? Headeren Kan du bare kaste i søpla; den er ikke bra Fikset på i fisk4 Farger på siden blir Veldig det samme. Med andre ord kjedelig.Blåfargen du benytter som border er ikke pen Border er generellt ikke pen og skyggen burde reduseres Fargene du bruker som overskrift er heller ikke fin Prøvde å gå en annen vei nå, men andre "farger", eller ingen farger er vel nesten rettere å si Ta en titt på Fisk4 også folkens, og si deres meninger om den. (litt av en fisketur detta ble... ) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 - Veldig fargeløst (!) og kjedelig - Headern var fremdeles ikke noe å skrive hjem om - Kjedelig utseende på linkene - Rare borders på boksene. Så ut som en slags inner shadow som bugger litt - Litt mer line-height hadde ikke vært å forakte (dette går under typografi) Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 synes fisk 2 er noe av det nærmeste du har vært. den sier litt om siden uten at du trenger å lese hva den heter eller noe av innholdet. den trenger though litt finpussing, ble bla litt mye røde streker, kanskje du kan prøve en annen svakere farge der og heller holde de røde strekene til en slags header? synes hvertfall det er det beste utgangspunktet til nå Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Enig med Smidt, fisk 2 er den beste hittil. Men den trenger finpussing. - Fjerne skygge /gjøre svakere rundt de røde bordene. - Gjøre mer interessant og variert! Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Har prøvd å ta hensyn til alt som er sagt, og lagd et nytt utkast. Det er IKKE pent med SVARTE border rundt bokser når du har lys bakgrunn og generelt lyse farger.Har brukt grått til å skille medStiplede linjer var ikke pent her, brukt i alt for stor grad.Brukt litt av det, men ikke for mye. Mikrostørrelse på skriften.Økte all skriften fra 11pt til 12ptKjedelig utseende på linkeneKommer nok til å ha en hover.Litt mer line-height hadde ikke vært å forakte (dette går under typografi)Har økt line-height i "hovedvinduet" litt, men ikke på sidene.synes fisk 2 er noe av det nærmeste du har vært. den sier litt om siden uten at du trenger å lese hva den heter eller noe av innholdet. Den trenger though litt finpussing, ble bla litt mye røde streker, kanskje du kan prøve en annen svakere farge der og heller holde de røde strekene til en slags header?Har fjernet mye av de røde strekene, nå fungerer streken kun som header.- Fjerne skygge /gjøre svakere rundt de røde bordene.- Gjøre mer interessant og variert! Jeg gjorde skyggene mindre markerte, og med mindre røde streker ble alt med variert. Her kan dere se Fisk 5, kom gjerne med masse mer kritikk! Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 bedre, men siden er fortsatt litt kjedelig, det kan ordnes ved å legge inn mer grafikk. den kan legges i/rundt - overskrifter - footer - en wrap (noe som holder siden sammen om den ikke skal gå helt ut i bredde synes hjertet kunne gjøres litt mer smooth. virker litt hakkere, det samme med strekene i header. eller er du på rett vei Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Synes det opprinnelige utkastet var klart "best", men allikevel kjipt. Ville nok blitt bra dersom du hadde: - Satt border til solid (dashed så bare rart ut) - Økt skriftstørrelse - Endret bakgrunn. Grått gjorde det veldig kjedelig! - Lagt til en header Endret 19. september 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Jeg tror jeg skal satse på noe litt mer helhetlig(om det fins et sånt ord ). Jeg begynte på en fisk, men kommer ikke til å bruke den. 7. himmel Er plutselig tilbake med en ny fisk. Stay tuned... Takk for alle svar så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå