endrebjo Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Nå har jeg nettopp installert Mozilla Thunderbird for å slippe å bruke OE, og nå har jeg kommet til det stadiet at jeg skal koble hotmail kontoen opp mot Thunderbird, dette gikk veldig fint med OE fordi det detekterte at det var en hotmail konto det var snakk om (M$ samarbeid ) og stilte inn serveren automatisk (uten at jeg fikk noen annen info). Men på Mozilla Thunderbird er det visst litt annerledes, når jeg skriver inn hotmail adressen min der jeg lager konto og trykker videre kommer denne dialogen opp. Hva skal stå her?? (Å koble opp mot home.no går forresten helt fint) Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 du skal vel skrive pop3.hotmail.com Vet ikke om hotmail støtter pop3 eller? Ikke helt inne på mail. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 du skal vel skrive pop3.hotmail.com Vet ikke om hotmail støtter pop3 eller? Ikke helt inne på mail. Nope, funker ikke... Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Dette står nok godt forklart på www.hotmail.com et sted. Lenke til kommentar
Aichei7D Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hotmail har ikke støtte for POP3, med mindre du betaler for det, altså kan du ikke bruke noen annen klient enn OE til å kommunisere med kontoen din. OE og Hotmail kommuniserer ved hjelp av en egen protokoll. Eventuelt så finnes det proxyer du kan prøve, ta et søk på "hotmail proxy" i Google så får du sikkert relevante treff. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Nå har jeg nettopp installert Mozilla Thunderbird for å slippe å bruke OE, og nå har jeg kommet til det stadiet at jeg skal koble hotmail kontoen opp mot Thunderbird, dette gikk veldig fint med OE fordi det detekterte at det var en hotmail konto det var snakk om (M$ samarbeid ) og stilte inn serveren automatisk (uten at jeg fikk noen annen info). Men på Mozilla Thunderbird er det visst litt annerledes, når jeg skriver inn hotmail adressen min der jeg lager konto og trykker videre kommer denne dialogen opp. Hva skal stå her?? (Å koble opp mot home.no går forresten helt fint) Hotmail bruker http, ikke pop3 eller imap. Integrert sjekk av Hotmail er svjv kun mulig dersom du bruker OE eller vanlig Outlook (funker hvertfall fint i Outlook 2003). Lenke til kommentar
atlef Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Google etter hotmail popper, så er alt i orden. Mvh Meg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Hvorfor skal hotmail være så utrolig klønete lagt opp Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Er det noen e-post programmer (bortsett fra OE) som støtter HTTP mail?? (har Outlook 2000, men det tar ikke HTTP) ...og Hotmail Popper koster penger (og stjeler sannsynligvis en del ressurser, noe som jeg selvfølgelig har lite av ) Lenke til kommentar
atlef Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Da prøver du mrpostman som er helt gratis. Mvh Meg. PS . exist for a reason. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Nei, jeg gir opp!! Får ikke MrPostman til å funke skikkelig, så da får jeg heller sitte her og vente på at en eller annen smarting greier å lage en extension for Mozilla ThunderBird... (har søkt på google, men har ikke funnet noen extensions som passer i mitt tilfelle, kun en tråd der det diskuteres temaet om å lage akkurat en slik) Lenke til kommentar
atlef Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Prøv å følge denne guiden til mrpostman. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå