Gå til innhold

Catalyst 4.9 ute!

genesis

Anbefalte innlegg

Det er jo ytelsen i OpenGl som jeg er mest spent på... Har den blitt bedre fra versjon 4.8 til versjon 4.9?

Virker som det bare er en spesifikk Doom3 forbedring og ikke en generell OpenGL forbedring det er snakk om.

Når jeg ser all tweakingen av openGL drivere, begynner jeg å lure.

ATi jobber med splitter nye openGL driver, sant?

Det er ikke slik at de gradvis jobber seg mot dem, og gir ut "betaENE" i disse driverne?

Visnok er det nettopp slik det er.

Når det gjelder CCC så kommer jeg til å vente til denne har blitt mer moden og fra det jeg har hørt så råder jeg andre til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo ytelsen i OpenGl som jeg er mest spent på... Har den blitt bedre fra versjon 4.8 til versjon 4.9?

Virker som det bare er en spesifikk Doom3 forbedring og ikke en generell OpenGL forbedring det er snakk om.

Når jeg ser all tweakingen av openGL drivere, begynner jeg å lure.

ATi jobber med splitter nye openGL driver, sant?

Det er ikke slik at de gradvis jobber seg mot dem, og gir ut "betaENE" i disse driverne?

Visnok er det nettopp slik det er.

Når det gjelder CCC så kommer jeg til å vente til denne har blitt mer moden og fra det jeg har hørt så råder jeg andre til å gjøre det samme.

Er dette informasjon fra ATRI eller har du sett noen tester, eler gjort noen tester for å se om det er en Doom optimalisering eller en generell OpenGl forbedring?

(Hvilken elegant setning jeg greide å lage der .... :whistle: )

Lenke til kommentar
La inn 4.9 for kort tid siden, men jeg får kun en maksoppløsning på 1280*1024. Uansett hva jeg prøver så får jeg ikke oppløsningen opp til 1400*1050 som jeg vil ha den på

1400x1050 er vel en oppløsning man bare finner på laptops, og laptops må ha MODIFISERTE catalyst drivere. Du får laste ned omega drivere eller bruke Patjes mobility modder (google etter links sjøl plz).

Lenke til kommentar

Installér det og se om du synes det er verdt å beholde. Så kan du fjerne det hvis du ikke liker det. :thumbup:

Det spiser mye minne og er litt uggent, så jeg gadd ikke ha det installert.

Hvilket problem er det lille artige?

ATI har også som vanlig lagt ut et dokument som lister løste problemer - og her dukker det opp et artig lite problem, som mange sikkert er glade for at de har fått løst
Lenke til kommentar
Installér det og se om du synes det er verdt å beholde. Så kan du fjerne det hvis du ikke liker det. :thumbup:

Det spiser mye minne og er litt uggent, så jeg gadd ikke ha det installert.

Hvilket problem er det lille artige?

ATI har også som vanlig lagt ut et dokument som lister løste problemer - og her dukker det opp et artig lite problem, som mange sikkert er glade for at de har fått løst

Det lille artige problemet er at før ble AMD64 CPU registrert som en Intel CPU. Står også i artikkelen.

Lenke til kommentar
La inn 4.9 for kort tid siden, men jeg får kun en maksoppløsning på 1280*1024. Uansett hva jeg prøver så får jeg ikke oppløsningen opp til 1400*1050 som jeg vil ha den på

1400x1050 er vel en oppløsning man bare finner på laptops, og laptops må ha MODIFISERTE catalyst drivere. Du får laste ned omega drivere eller bruke Patjes mobility modder (google etter links sjøl plz).

Jeg bruker nyeste verson av Patjes, men det fungerer fortsatt ikke.

(google etter links sjøl plz).

Alle eldre drivere har fungert fint.

Hadde jeg ikke modda driverne hadde jeg jo aldri fått instalert dem.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
Skal ta og kjøre noen tester selv for å se 4.8 vs 4.9...passer fint ettersom jeg har nettopp reinstalert

Men jeg har aldri fått Call of Duty til fungere med noen drivere til nå. Håper dette vil ordne seg denne gangen!

Det var rart..

Call Of Duty har alltid fungert fint hos meg, jeg har også et x800pro vivo kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...