Gå til innhold

Ustabilt PoV 6800GT. Hva er galt?

TJ

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har følgende problem med mitt 6800GT:

Etter ca. en time, så kjører vifta plutselig opp på veldig høy hastighet, og PCen skrur seg av. Hva kan dette skyldes? Har hørt noe om at noen av PoV-kortene har dårlig BIOS. Kan dette være problemet?

Temperaturen ligger btw på omtrent 70 grader. Shutdown-temperaturen er på 120 grader, men kan dette likevel være grunnen til ustabiliteten?

Til opplysning, så bruker jeg 61.77-driverne.

På forhånd takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så dere tror altså at det kun er varmen som er årsaken til problemet? Trodde det fungerte slik at når temperaturen på kortet stiger, så øker viftehastigheten også. Dette skjer jo. Problemet er bare det at PCen slår seg av få sekunder senere.

Lenke til kommentar

nei,tviler på om det er varmen selv om kortet ditt er 70 grader,men ser du har bare 340w psu,da kan det jo være slik at vifta spinner ekstra mye hvis du har dårlig spenning.at kort får lite strøm ?men er ikke mere watt og hente,derfor krasj !

men vet ikke,mitt kort(msi 6800 GT) er heller ikke helt bra,har fått rare streker over skjermer og noen ganger har alt krasja.etter jeg kobla ut cd-rom og kab-vifte ble det bedre.men skal kjøpe meg 480w.da er det iallefall nok strøm.

jo,har mere tro på enten bios eller lite strøm :)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Syntes at det virket litt rart at varmen var problemet ja, da 70 grader på et skjermkort ikke er så altfor mye. Shutdown-temperaturen er jo på 120.

Tror jeg følger rådet ditt med å kjøpe ny strømforsyning. Håper det kan klare opp i problemet. Hvis ikke, så er jo flashing av BIOS en mulighet.

EDIT: Satt inn en Tian radialvifte, og nå ligger temeraturen på 58 grader. Om dette hjelper har jeg desverre ikke tid til å finne ut nå.

Endret av TJ
Lenke til kommentar

POV sitt bios problem gjelder bare ultra kortene. Jeg fikk en mail fra POV om at det ikke er noen kjente bios problemer med POV 6800GT.

Jeg har hatt lignede problemer,med de startet med 65.73 driverne.

Men 70 grader idle,er for høyt. Jeg har det veldig varmt hjemme hos meg,men har alikevel ikke mer enn 55 idle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...