Gå til innhold

Hvor mye ram burde jeg ha?

Anbefalte innlegg

Whatz up?

Jeg har en NW 2.2 GHZ og 256 RDRAM. Burde jeg har mer rambus ram for å utnytte cpu'en??Eller holder 256 RDRAM??

Jeg driver med encoding og spill. Jeg føler at kanskje jeg burde ha litt mer ram når jeg spiller MOHAA. Der har jeg alt på fullt. men det går veldig bra.

Takker for alle svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min regel er at en må ha absolutt minimum 256MB idag...helst 512MB....men nu har jo du ganske kjapp minne (Rambus og P4 rocker), så for din del så er det ikke "kritisk"...men har du mulighet til å legge på mer, så vil jeg anbefale 512MB.

Lenke til kommentar

Kjøp en 256 mb brikke til av samme type som du allerede har mi maskinen så slipper du trøbbel med minnebrikker som ikke passer sammen. Har opplevd at maskinen ikke ville starte med 2 minnebrikker fra ulik produsent på hovedkortet.(Noname og Apacer).

Solgte noname brikken og etter det har jeg holdt meg til apacer. Ingen problem på minnefronten etter det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 11:40, Stonescream skrev:

Kjøp en 256 mb brikke til av samme type som du allerede har mi maskinen så slipper du trøbbel med minnebrikker som ikke passer sammen. Har opplevd at maskinen ikke ville starte med 2 minnebrikker fra ulik produsent på hovedkortet.(Noname og Apacer).

Solgte noname brikken og etter det har jeg holdt meg til apacer. Ingen problem på minnefronten etter det.

Han må nok kjøpe 2x128MB brikker....siden han nu har 2x128MB (RDRAM må stå parvis).

Lenke til kommentar

Har akkurat samme erfaring med blanda ramtyper, ustabilt. Ellers vil jeg si at: fyll på med så mye du har råd til. Så lenge du kjører et os som støtter det, så er det en god regel.

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-05-08 12:02 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...