DementedAlbino Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Skulle montere en ny disk i en compaq presario 7142EA pc, men den vises da bare som 31 GB og ikke 160 GB. Hovedkortet som står i er et Intel d850gb. Fant en bios på intel sin side fra 2002, og det ser ut til å være den nyeste som er. Kjører windows xp sp1. Tar i mot all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Høres ut som en typisk 32GB jumper. Det er mange disker som har en jumper som begrenser størrelsen til 32GB. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Kan du ikke stille inn i bios? Lenke til kommentar
Froddo Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Er garantert som tidligere nevnt feilmontert jumper på disken. Sjekke dette først Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Høres ut som en typisk 32GB jumper. Det er mange disker som har en jumper som begrenser størrelsen til 32GB. Er en samsung 160 gb disk, vet du om det er slik jumper på den? Har ikke disken foran meg nå, så fint om jeg fant ut om løsningen er så enkel. Lenke til kommentar
Froddo Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Høres ut som en typisk 32GB jumper. Det er mange disker som har en jumper som begrenser størrelsen til 32GB. Er en samsung 160 gb disk, vet du om det er slik jumper på den? Har ikke disken foran meg nå, så fint om jeg fant ut om løsningen er så enkel. Hei Jeg har en 160GB samsung disk. Og denne har jumper settings rett ved siden av kabelen inn til disken. Alle ATA disker har jumper settings for å feks sette master eller slave osv. Pleier forresten å stå på oppsiden av disken hvordan man skal sette jumperen. Endret 9. september 2004 av Froddo Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Tror jeg har en Samsung 160GB på jobben, så kan svare på det i morra. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 har Samsung 160GB, og den har en jumper for begrensning til 32gb Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Høres ut som en typisk 32GB jumper. Det er mange disker som har en jumper som begrenser størrelsen til 32GB. Takk, det merka jeg en gang. Smarte meg måtte såklart prøve å flytte på jumper, og det ble mindre morro etterpå Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Takk for hjelpen. Var selvfølgelig bare en jumper som skulle til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå