b_naimy Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Er det noen som vett om en hovedkort som passer bra til AMD(mp)som støtter ddr ram,den må ha 4 IDE utganger(2 vanlige +2 ata100)den må kunne støtter høyere hastigeter viss det skulle trenges,må ikke koste mer en 2000,kroner?? Hadde satt stor pris på om noen her viste noe om en slikt hovedkort?? Så e annen spørsmål=hva er forskjellen på xp og mp,da tenker jeg på det tekniske forskjellene?? Takker og bukker for hjelpen:-) Later guys Bashir Naimy Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Du kommer ikke under 2500 for et Dual SocketA HK. Da blir det Tyan Tiger eller Asus sitt, tenker jeg. Forskjellen på XP og MP er at MP er sertifisert for dual bruk, mens XP ikke er det, samt at MP i alle fall har pleid å være multiplieropplåst. Opp til 1800+ vet jeg at XP også funker i dual, men jeg har hørt at de nyeste er sperret for slik bruk. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Når du sier du skal ha til AMD MP regner jeg med at du mener et HK som støtter 2 prossessorer? dessverre, jeg tror ikke det finnes et hovedkort som har 4 IDE-porter og støtter 2 MP-prossessorer... Jeg har leita etter dette selv, men man må nok bruke et ekstra PCI-kort for å få til dette... Forskjellen mellom XP og MP er minimal i et singel-prossessorsystem. MP må (offisielt) brukes om man skal kjøre to prossessorer, men enkelte XP'er fungerer også sammen. MP er i tillegg ulåst/ enklere å låse opp med tanke på overklokking Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Bare pass på at du kjøper hovedkort produsert etter 1. april (gjelder i allefall Tyan). Den integrerte USB-porten fungerer ikke på HK produsert før den tid, men i stede får du med et PCI-kort som da tar en PCI-plass Lenke til kommentar
b_naimy Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Takker og bukker for svaret:-) Jeg tror at jeg satser på xp,hadde ikke plannlagt å ha 2 duel cpu:-) Hørt at AMD skal synke prisene igjen ganske drastisk,er det lurt av meg og vente på den nye prossesoren til amd (toughbreed)skreiv det sikkert feil:-) Hva er spesielt med det nye cpu`en til amd? er det bedre ytelse på den?? Takker igjen for svarene:-) Peace Bashir Naimy Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Om du skal vente på den nye Thoroughbreeden kommer vel egentlig ann på hvor mye penger du har tenkt å legge i det. Den kommer nok til å bli bedre, men om det er verdt prisen er vel heller tvilsomt ( i begynnelsen) Når det gjelder hovedkort så finnes det seff mye å velge imellom jeg har ett soyo-kort som jeg er meget fornøyd med. Men sjekk litt på andre steder i dette forum der har man snakket om dette mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå