Gå til innhold

Via C3 - Noen med erfaringer på denne?

Gaute

Anbefalte innlegg

Hei tenkte jeg skulle mekke en egen pc til damen, slik at hun kan spille The Sims der.

har forsåvidt en maskin i dag med en duron650 men denne er usansynlig varm og trenger en liten flymotor for å holde seg kald.

Lekte litt med tanken på å sette sammen en maskin med C3'en i fordi denne hvistnok skal være en kald fisk, men er den også en slapp fisk ? hvordan duger denne lille saken i forhold til duron, prisen er jo omtrent den samme.

Og som sagt denne maskinen kommer KUN til å bli brukt til surfing og The Sims spilling. så om FPS i Q3 CS o.s.v. blir dårlig er ikke av interesse.

G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

C3 prosessorene er, som du sier, "kalde" prosessorer, men ytelsen er heller ikke noe å rope HURRA for. Men du får det du betaler for, for å si det sånn. Så vidt jeg forstår så er de ganske billige (?).

The Sims krever ikke noe enormt med prosessorkraft, men hvis hun etterhvert ønsker noe litt mer heftig, så bør du nok satse på en litt annen type prosessor selv om du må ha en heftig vifte i maskinen. Du får tak i mange stillegående vifter hvis du shopper litt rundt.

Lenke til kommentar

DinSide test av Spacewalker med 800MHz C3:

http://www.dinside.no/page/artf/29097.shtml?

Samme maskin med P4 og ekstra støydemping:

http://www.dinside.no/page/artf/30524.shtml?

Dans Data testar C3: (aussie guy, ganske bra artikkel)

http://www.dansdata.com/c3.htm

Quote:

I started with Ziff-Davis' Business WinStone 2001 v1.02...

.

.

.

The 500MHz P-III scored 21.8; the 800MHz C3 scored 20.4

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-05-08 10:55 ]

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal ha en boks til internett og spill uten store maskinkrav er C3 sikkert et brukbart alternativ. Du kan for eksempel kombinere med et MX400 kort (uten vifte), en Samsung NoiseGuard 5400 RPM harddisk og et minitowermed Rheostat på PSU. Den største støykilden da er tastaturklakkinga :razz:

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Joda dette ser jo ganske lovende ut.

CPU 527

HK 817

Ikke værst for en oppgradering?

Og så trenger CPU'en kunn passiv kjøling :smile:

får jeg dempet HD'en litt også så kan jeg faktisk høre TV'en når maskinen står på :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-05-08 11:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Gaute skrev (2002-05-08 11:36):

Takker for svar!

Joda dette ser jo ganske lovende ut.

CPU 527

HK 817

Ikke værst for en oppgradering?

Og så trenger CPU'en kunn passiv kjøling :smile:

får jeg dempet HD'en litt også så kan jeg faktisk høre TV'en når maskinen står på :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-05-08 11:36 ]

pass på at du velger et hk som er C3 kompatibelt. Ikke alle FCPGA kort er det :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...