Gaute Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei tenkte jeg skulle mekke en egen pc til damen, slik at hun kan spille The Sims der. har forsåvidt en maskin i dag med en duron650 men denne er usansynlig varm og trenger en liten flymotor for å holde seg kald. Lekte litt med tanken på å sette sammen en maskin med C3'en i fordi denne hvistnok skal være en kald fisk, men er den også en slapp fisk ? hvordan duger denne lille saken i forhold til duron, prisen er jo omtrent den samme. Og som sagt denne maskinen kommer KUN til å bli brukt til surfing og The Sims spilling. så om FPS i Q3 CS o.s.v. blir dårlig er ikke av interesse. G. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 C3 prosessorene er, som du sier, "kalde" prosessorer, men ytelsen er heller ikke noe å rope HURRA for. Men du får det du betaler for, for å si det sånn. Så vidt jeg forstår så er de ganske billige (?). The Sims krever ikke noe enormt med prosessorkraft, men hvis hun etterhvert ønsker noe litt mer heftig, så bør du nok satse på en litt annen type prosessor selv om du må ha en heftig vifte i maskinen. Du får tak i mange stillegående vifter hvis du shopper litt rundt. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Syns HW.No burde lage en test av disse greiene snart... Altså, Via-CPU'ene. Hadde vært særdeles praktisk. Jeg fant ut, i morgest, at jeg hadde lyst på en... Og at jeg ikke visste noe om dem!! Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Du kan jo se selv... Celeron vs. C3: [ http://www.hexus.net/review.php?review=354 ] Jeg syns ihvertfall det så imponerende ut.. Passiv kjølt C3 er 1 grad varmere enn en aktiv kjølt Celeron.. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 DinSide test av Spacewalker med 800MHz C3: http://www.dinside.no/page/artf/29097.shtml? Samme maskin med P4 og ekstra støydemping: http://www.dinside.no/page/artf/30524.shtml? Dans Data testar C3: (aussie guy, ganske bra artikkel) http://www.dansdata.com/c3.htm Quote: I started with Ziff-Davis' Business WinStone 2001 v1.02......The 500MHz P-III scored 21.8; the 800MHz C3 scored 20.4 [ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-05-08 10:55 ] Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hvis du bare skal ha en boks til internett og spill uten store maskinkrav er C3 sikkert et brukbart alternativ. Du kan for eksempel kombinere med et MX400 kort (uten vifte), en Samsung NoiseGuard 5400 RPM harddisk og et minitowermed Rheostat på PSU. Den største støykilden da er tastaturklakkinga :razz: Lenke til kommentar
airguard Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Enig jeg har tenkt og bygge en til fatter`n og den trenger ikke yte allverden og det er viktig at den er stille. Skal sjekke tomshardware mulig det er noe der. airguard Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Takker for svar! Joda dette ser jo ganske lovende ut. CPU 527 HK 817 Ikke værst for en oppgradering? Og så trenger CPU'en kunn passiv kjøling :smile: får jeg dempet HD'en litt også så kan jeg faktisk høre TV'en når maskinen står på :wink: [ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-05-08 11:36 ] Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Gaute skrev (2002-05-08 11:36):Takker for svar! Joda dette ser jo ganske lovende ut. CPU 527HK 817 Ikke værst for en oppgradering?Og så trenger CPU'en kunn passiv kjøling :smile:får jeg dempet HD'en litt også så kan jeg faktisk høre TV'en når maskinen står på :wink:[ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-05-08 11:36 ] pass på at du velger et hk som er C3 kompatibelt. Ikke alle FCPGA kort er det :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå