M5Glenn Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Har funnet ut at jeg må ha noe mer RAM til maskinen. har pr. i dag 128MB PC133 8Mx8 SDRAM (TWINMOS 0088, hva enn nå dette betyr...)Mitt problem er att jeg har ett MicroStar K7Pro (MS-6195) hovedkort, men jeg vet ikke hva slags RAM jeg kan/bør bruke på dette kortet ? Kan noen hjelpe meg ved å titte på spesifikasjonene her: http://www.msi.com.tw/products/mainboard/m...p?model=MS-6195 Har tenkt til å overklokke prosessor og GeForce kortet så snart varene kommer i posten. Men har lest noe om at selvfølgelig RAM hastigheten også er viktig for systemets helhet. Hvilken type RAM bør jeg kjøpe, og kan jeg i tilfellet overklokke dette på min PC ? Hva med DDR RAM - dette er så vidt jeg har forstått raskere i et grafikk kort. Kan jeg f.eks. bruke PC166 ? Vil dette være raskere ? Er takknemmelig for alle tips !!! PS. Tenkte jeg skulle følge "Duckmans" råd og handle kvalitets RAM på crucial.com i England. _________________ [ Denne Melding var redigert av: M5Glenn på 2001-08-30 13:54 ] Lenke til kommentar
ebola Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 er ikke selv helt solid på ram osv.. men pcxxx betyr at rammen skal tåle en FSB på xx mhz... dvs at pc133 skal tåle en FSB på 133 og pc166 skal tåle en FSB på 166... Lenke til kommentar
M5Glenn Skrevet 3. september 2001 Forfatter Del Skrevet 3. september 2001 Takk for det ! Men hva slags ram kan jeg bruke / har jeg utbytte av på mitt hovedkort ? En annen ting - ser en del skriver om cas2 og cas3. Jeg har ingen "option" i min bios hvor jeg kan velge dette... Anyone...? Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 3. september 2001 Del Skrevet 3. september 2001 Bestill 166Mhz ram fra http://www.kylning.com, det er det beste alternativet (iallfall til 133Mhz ram). Disse brikkene går stabilt på hastigheter opp til (og over) 166Mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå