Svein_Erik Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg sliter litt med å få satt Dreamboxen i nettverk med min Pc. Jeg har internett fra Bluecom. Det er en trådløs ruter som min stasjonære pc er koblet opp mot, og jeg har en krysset kabel mellom pc og dreambox. Men jeg får ikke til å sette opp nettet mellom de..kan noen gi meg hjelp? Skal jeg ha DHCP enabled på begge nettverkskortene, skal jeg det? Vær så snill og hjelp meg.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Får du IP på dreamboxen da, og får du evt pinget den? Du kan jo prøve å bruke statisk IP og se om du får kontakt. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Skriv inn ip på dreamboxn med fjernkontroll, feks 10.0.0.10 som ip, nettmaske 255.255.255.0.... gå til lokal tilkobling i windows xp, høyreklikk ->egenskaper. trykk på tcp/ip så den er merket, så egenskaper.... Skriv inn 10.0.0.11 og nettmaske 255.255.255.0. Du kan så pinge dreambox fra pc ved ping 10.0.0.10... (husk å slå av firewall på pc, hvis dette ikke fungerer).... mvh greiguttn Lenke til kommentar
Svein_Erik Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Jeg får pinget Dreamboxen, men ingenting annet. Ikke Telnet eller ftp...why? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Prøv å gå inn via min datamaskin eller noe, ftp://ipadressen med brukernavn root og passord dreambox. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Sikker på at telnet/ftpserver kjører på dreamboxn da? Husker ikke hva som kjører standard jeg... Du må vel inn med et image som har dette, men er så lenge siden jeg har trikset med db at jeg ikke er sikker... mvh greiguttn Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 http://www.digsat.net/wbb2/thread.php?threadid=7965&sid= Lenke til kommentar
Svein_Erik Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Jeg prøvde å kjøre http://ip-addressen...jeg fikk opp innloggingsboksen, skrev 'root' og 'dreambox', men kom ikke videre... Jeg bruker default image, det er litt av grunnen til at jeg skal sette den i nettverk, for å bytte image osv.. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 nmap hehe... da vet du hvertfall hvilke porter den lytter på.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Prøv å flash den med et annet image (f.eks Peter Pan), eventuelt nullstill den ved å holde inne opp knappen (på boksen) når den startes. Når du får påloggingsvinduet og kan skrive inn brukernavn og passord tyder jo det på at ingenting er feil med nettverket - heller en feil i software på serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå