Gå til innhold

EIZO T966 eller Sony F520

GRendal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veeel, skal du ha skarphet og høy oppløsning, kjøper du ikke akkurat aperture grill :) Da kan man liksegodt kjøpe en LCD med suverent lesbar tekst til akkurat det, og en aperture grill for spill, farger etc. Har T965 selv, og kjører nå 1280x960. Selvsagt kan jeg fint kjøre 1600x1200, til og med 2048x1536. Men det blir bare for dumt :) Man skal jo lese også, og med to skjermer går det heller i bredden.

Laptoppen min på 15" kjører faktisk høyere oppløsning, og forløpig foretrekker jeg å programmere med denne. Hver skjerm til sitt bruk.

T965 er vel ikke så veldig ulik T966. Kjempegod skjerm, for all del. Men det er først og fremst i fargene den glitrer, med aktive presets som faktisk er aktive og kan justere fargene/gamma "on-the-fly". Hvis en vil :) Tror det skal en ganske god LCD til for å slå T965/T966 i fargene ja :love: Nydelig med instillings muligheter også forresten, får man skjermen galt justert (f.eks. orange i en av hjørnene istedenfor gult) er sjansen 99% for at man klarer å rette det opp iløpet av en uke.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Jeg sitter på eizo T965 og så vidt jeg kunne finne ut er det ingen forskjell på den og T966, ja utenom at da jeg kjøpte den var T965 på vei ut og jeg fikk den litt billigere. Glimrende skjerm men nå har ikke jeg testet den noe spesielt når det gjelder spill som krever mye av skjermen.

Lenke til kommentar

Vi har hatt en 5-6 F-500(om jeg ikke husker feil var det modellnummeret til forgjengeren) og F-520 skjermer og jeg vil ikke anbefale noen av disse. Selv om de nok er like bra nye så vil jeg sette et stort spørsmålstegn ved holdbarheten på disse skjermene. Nå har vi vel igjen 1stk 520(og bildet på denne er og blitt veldig dårlig) da resten har gått i stykker. Det merkverdige er at de holdt 3 år og noen måneder så var det slutt (garantien er 3 år). Den siste er vel ikke riktig 3 år enda så vi får se om den setter ny rekord ;)

Så om du er ute etter en skjerm som du skal ha noen år ville jeg helt klart ha valgt Eizoen.

Lenke til kommentar
Da tror jeg valget falt på en Eizo T966, til tross for at denne bare klarer 104hz i 1600x1200 mot Sonyen sine 110hz

Håper du klarer å finne den. For så vidt jeg har hørt så har eizo sluttet å produsere crt skjermer. Husker da jeg kjøpte min skjerm først bestilte jeg på en butikk(husker ikke hvilken det var) og det tok ca måned får de fant ut at de ikke kunne levere den. Det var jeg da egentlig ganske glad for fordi jeg skulle da snart flytte. Jeg fant etter at jeg hadde flyttet en annen butikk som klarte å levere den.

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...