Gå til innhold

19" korleis oppløsning?

Liestöl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bruker jeg 1280x1024 @ 85Hz Veldig greit...

Men det er max Hz på sjermen. kan det vere skadelig å kjøre full guffe?

Jeg har en strek på eit kvart hårstrå litt oppe på sjermen. Den går over det heile. Den er ganske så tynn så jeg skal kunne leve med den, men kå er det?

Har Catalyst 4.8 men skal jeg teste 4.9 nå...

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt 1600*1200 i noen år, men har gått ned til 1280*1024 nå (vet geometrien blir feil) for å venne meg til oppløsninga før jeg får LCD-skjermen jeg venter på (Eizo L568).

1600*1200 er passe for en 19" man sitter passe langt fra. Det er også fint med mye 'skrivebordplass'.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg må bare si at jeg egentlig ikke bruker 2000 ganger 1500, men 1600 ganger 1200. hehe, men var en stund jeg brukte den høyeste oppløsningen. hadde bare 60 hz, så det var litt irriterende, men 1600 ganger 1200 med 75 hz er helt ok for meg.

P.S., å bli kalt datanerd skal jeg ha meg frabett, hehe. Unskyld alle nerder, men det er noe jeg ikke liker.

Burde kanskje tenkt på det før jeg poster på dette forumet men, jaja!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
CRT eller LCD?

Hvis det er CRT så er nok 1280 x 1024 det optimale.

Men hvis det er LCD burde du kjøre native oppløsning.

1280*1024 er ikke optimalt for CRT, da blir geometrien feil, da er det bedre å kjøre 1280*960. (sålenge du ikke bare skal ha firkanter på skjermen).

AtW

Hmmm, det må testes!

Synes 1280 x 1024 er bra jeg, men har ikke testa 1280*960...

Er i grunnen viktigere å ha god refresh rate, blir helt galt for øyna å ha under 75-85Hz føler jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...