Gå til innhold

EKSTREMT varmt skjermkort

=Erlend=

Anbefalte innlegg

Eg har eit Gainward 6800 Ultra 430Mhz plus. Eg merka at det var veldig varmt så eg klokka det ned til standard 6800 Ultra ( 400/ 1100 ).

Etter å ha kjørt ein runde med Far Cry med topp grafikk og oppløysning står det at kjernetemperaturen er rundt 80 grader. :cry: Kan dette vere sant? I så fall kva skal eg gjere?

Når eg er ute i Windows er temperaturen på 65 grader.

Er veldig takknemilg for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mmm jeg må klokke kortet ned til 400/1100 selv for å spille BFV i 1600x1200 med full pakke. Kortet er ikke stabilt. Jeg kan spille vanilla bf i 1600x1200 med max på uten prob men det er mindre krevende. Kanskje kjøleren er så dårlig....Jeg har ikke den kjøleren de reklamerer med, men orginal nvidia.

Lenke til kommentar
mmm jeg må klokke kortet ned til 400/1100 selv for å spille BFV i 1600x1200 med full pakke. Kortet er ikke stabilt. Jeg kan spille vanilla bf i 1600x1200 med max på uten prob men det er mindre krevende. Kanskje kjøleren er så dårlig....Jeg har ikke den kjøleren de reklamerer med, men orginal nvidia.

Ja kjøleren er SÅ dårlig desverre.... :( Min mening er at det er LATTERLIG at et kort som 6800 Ultra som koster så mye penger har en så dårlig kjøler... :thumbdown:

Les denne artikkelen, så ser du hvor mye problemer hardware.no hadde men den kjøleren!

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Mitt x800xt kort ligger akkurat naa på 39C, under spilling kan jeg tenke det ligger på 50C eller.no

Trodde ikke det skulle så stor forskjell på kjølerene.. Men så er jo tempen på CPU akkurat nå 27C og MB 27C ( ikke vannkjøling nei :p)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Den kjøleren til gainward er i allefall bra. Kjører knirkefritt på 455/1250. Synd dere ikke fikk den.

Man hvor kjøpte du kortet (komplett) jeg vet de solgte 6800gt med nvida referanse kjøler.

ja hos komplett :cry: En av de første som fikk tak i kortet. Den orginale Gainward vifta har jo to vifter...mot nvidia sin ene

Endret av kasol
Lenke til kommentar
6800 Ultra har problemer med med varmeutvikling og støy med orginalkjøleren..

Bytt VGA kjøler! :thumbup:

Arctic Cooling VGA Silencer NV5 skal visstnåk være rå! :dribble:

Eg har Gainward sin kjøler med to vifter. Det er vilt varmt for det om. Eg trudde temperaturen under load skulle vere under 60 grader. Er Arctic Cooling VGA Silencer NV5 bedre enn min kjøler?

Eg trudde det var farlig når temperaturen var så høg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...