Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

I morra skal jeg til DPS for å snakke om de problemene jeg postet i et lengre innlegg noen sider tilbake i tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13934736

 

Jeg gruer meg veldig, og jeg er ikke en sånn person som snakker lett om det jeg føler / tenker. Det spørs om jeg får sove i natt, håper jeg ikke sitter oppe hele natta og bare tenker på det jeg kommer til å si, hva jeg kommer til å bli spurt om etc.

 

EDIT: la til tekst

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det som det kommer, Gnålern :) Og lykke til :D

 

Og yay, igjen trodde jeg at jeg hadde funnet en bedre halvdel etter masse flørting og bla bla fra hennes side. Istedet har hun sannsynligvis bare "rævkjørt" følelsene mine og blitt sammen med en annen kar. Jeg føler det er på tide å gi opp det jeg har av følelser og kjærlighetsliv.

Lenke til kommentar

Helvete....

Jeg klarte å forsove meg til avtalen min med NAV i dag!

For et fint førsteinntrykk :roll: og etter kun en tidligere avtale..

Har også fått vite at jeg skal bli kontaktet av en psykolog og samtidig skal til BUP i morgen.. Yay.. Lang sykkeltur....

Torsdagen er det nok en NAV-dag så jeg må skjerpe meg og komme til riktig tid.. Jeg vil jo ikke akkurat miste tilbudet jeg har jobba for å få.

Uff.. Dette tærer litt på meg.

Lenke til kommentar

oi, uheldig du SF, men det går nok fint ;)

og ghraag, hvis hun er sånn da er hun ikke den rette for deg, for den rette for deg ser du med en gang og hun ser deg. kommer til å ta lang tid før jeg finner den rette, blir bare sånn som nå skjedde med deg at de revkjører følelsene eller så friendzoner de deg...

men jeg gir ikke opp, og det skal ikke du eller andre som sliter heller!

Det fins mange sanger til dette tilfellet, men min favoritt sang hjelper meg alltid videre :

http://www.youtube.com/watch?v=9CTkCnad2BE

 

(P.S: Anbefales å synge på karaoke på byen. du verden så kjekt det var å synge den sangen :D du blir virkelig bedre bare av å synge den!)

Lenke til kommentar

Kunne laget en ny tråd, men tenker jeg skal spørre her ettersom jeg tror det er flere som har peilig: Om jeg røyker hasj, for å prøve, vil det ligge spor av hasj i kroppen min over lengre tid? Da tenker jeg på karriere i militæret, og spesialjegerutdanning hvor de da vil sjekke kroppen min for narkotiske stoffer og slikt.

Lenke til kommentar

Kilde fra meg: flere års hard misbruker og kjenner sykt mange som driver på.

Bakgrunn selv fra mange år i psykatrien osv.

Så jeg vet hva jeg prater om.

3-7 år blir det lagret i fettvevet, har nada med urinprøver ig gjøre.

Lsd lagrer seg og der, ene grunnen til at man kan få flashbacks.

 

Vevsprøver blir IKKE tatt, du må gå utifra urinprøver;)

Urinprøver man må tenke på, de tar ikke vevsprøver.

Hadde det vært grei måte så hadde de gjort det istedenfor foreks. uringprøver.

Noe jeg må ta fremdeles, derfor vet jeg ganske godt hva som sitter lenge i og hva man kan gjøre for at tiden skal kortes ned.

Slike ting kommer jeg ikke til og legge ut her så det er sagt.

Jeg oppfordrer heller ikke til bruk av noe stoffer pga. samme hva folk sier så har hvert jævla stoff en eller annen bedriten bakside.

Ta foreks. hasj, for de fleste så gjør det ingenting og røyke et par ganger i året. Men det finnes noen få som får hasjpsykose, noe jeg ikke unner noen. Har hatt ei veninne og en kompis som har fått det, og det gikk ikke så veldig bra for og si det sånn.

 

Og vevsprøve er sykt dyrt og ta også bare for og ta med det.

Men de urinprøvene de tar nå er sykt nøye, har ikke opplevd mange feil fra den kanten.

Før så kunne man ta visse preperater uten at de kom frem på urinprøver, men etter de begynte med "dyrking" også så tar de så og si alt.

 

Og selv om det sitter i fettvevet så har det ikke så mye og si, så lenge man er ren på urin prøver så er man ren.

eneste bakdelen med at det lagres i fettvevet er at det "kan" frembringe visse ting over tid.

Noe forskere driver fremdeles og forsker på siden det er ikke alle preperater vi vet hva langtids-bivirkningene kommer med.

 

Spørs faren din hvor mange som får psykose bare av hasj?( hvis det ikke er noe problem da)

Da mener jeg at personen bare har røyket.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Kilde fra meg: flere års hard misbruker og kjenner sykt mange som driver på.

 

Vevsprøver blir IKKE tatt, du må gå utifra urinprøver;)

Når det gjelder militæret og andre ting.

Jeg vet godt at de ikke tar vevsprøver uten spesifikk mistanke til at de vil finne noe der, og de må i tillegg ha en spesiell tillatelse for å ta prøven, og den er svært vanskelig(/umulig?) å oppdrive mot din vilje! :ph34r:

 

Spørsmålet var: "Om jeg røyker hasj, for å prøve, vil det ligge spor av hasj i kroppen min over lengre tid?" og det var det jeg svarte på! :thumbup:

 

EDIT:

Angående "hvor mange får psykoser bare av hasj?" sier fatter: Svært mange. En firedel av de som utvikler psykose har nylig brukt hasj, og 15% av de som får en hasjrelatert psykose må slite med den resten av livet.

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Takker for svar. Det gjelder altså militæret, som er aktuelt om ca. 2-3 år. Om det ikke slår ut på urinprøven etter et par måneder uten forbruk og det ikke tas andre prøver enn urinprøver kan jeg jo trygt prøve.

 

Edit: Angående denne psykosen deres. Jeg er ikke helt på topp psykisk tror jeg. Jeg tenker at jeg får en god trip og ler som faen og koser meg, og that's that. Er det normalt å få bivirkninger? Vi snakker egentlig om å prøve én, kanskje flere ganger om jeg liker det. Hvor stor er sjansen for å få midlertidige/varige mén?

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Klaskem eg selv i bakhuet:S

Ja, du har rett i det, skal mye til for og få lov til go ta visse prøver på folk.

Men man må svare utifra urinprøver og da bør man slutte i noen måneder i forveien alt etter hvor mye man har røyket of course.

 

 

Har de personene bare brukt hasj eller har det vært noe annet i bilde?

Da mener jeg hva som helst utenom hasj.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har hatt utallige psykoser pga. amfitamin-bruk og alle psykosene ble trigget av hasj.

Gikk våken i 2-3 uker og så røyker man...dømt til og få den verste trippen man kan tenke seg.

Så utifra min psykiske helse og hvor lett jeg får psykose anser jegm eg som heldig. Men jeg har som mange andre fått skader som jeg tror jeg kommer til og ha resten av livet pga. mitt stroffbruk.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Takker for svar. Det gjelder altså militæret, som er aktuelt om ca. 2-3 år. Om det ikke slår ut på urinprøven etter et par måneder uten forbruk og det ikke tas andre prøver enn urinprøver kan jeg jo trygt prøve.

 

Edit: Angående denne psykosen deres. Jeg er ikke helt på topp psykisk tror jeg. Jeg tenker at jeg får en god trip og ler som faen og koser meg, og that's that. Er det normalt å få bivirkninger? Vi snakker egentlig om å prøve én, kanskje flere ganger om jeg liker det. Hvor stor er sjansen for å få midlertidige/varige mén?

 

Det kan faktisk ingen svare på, noen får varige mèn etter en gang andre aldri.

Stoff er dødsgøy ingen tvil om det, men man spiller et spill om psyken sin.

Men kan si såpass, sliter du med psykiske problemer fra før..så blir de verre.

JEg hadde de fleste diagnosene jeg har nå før jeg begynte og ruse meg , de har bare blitt verre pluss noen elstra godsaker i tilegg som jeg kunne godt vært foruten.

 

Det burde si deg litt det faren til Dunsay sa;)

 

En firedel av de som utvikler psykose har nylig brukt hasj, og 15% av de som får en hasjrelatert psykose må slite med den resten av livet.

 

Det der er faktisk ganske skremmende og lese når man hører det fra en som jobber med det, jeg stoler på 2 forskjelligem ennesker: De som bruker stoff og de som jobber nært med misbrukere.

Og etter det jeg forsto på Dunsay så jobber faren hans ganske nært med mennesker som får psykoser og andre sterke psykiske problemer pga. stoff.

Psykoser unner jeg INGEN, ser på meg selv som en ganske sterk person på det psykiske plan.

Men psykoser har man ingenting og stille opp imot.

For det som skjer er at hjernen din tror det som skjer er fakta, om man blir redd, veldig redd.

 

Sier ikke dette for og skremme, men når man blir så redd at man driter på seg så burde det si litt om hvor det kan ta av.

 

Hmm, tror jeg har sagt nok nå:p

Har vært nyktern nå i noen år, men fremdeles sliter jeg med minner pga. psykoser, de kan skape traumer faktisk.

 

Vil bare si at det jeg sier er basert på alle mine år i behandling, utallige samtaler med psykiatere og andre personen innen for psykiatri, gruppesamtaler med misbrukere osv. og of course de åra jeg var på kjøret.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Har de personene bare brukt hasj eller har det vært noe annet i bilde?

Da mener jeg hva som helst utenom hasj.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har hatt utallige psykoser pga. amfitamin-bruk og alle psykosene ble trigget av hasj.

Gikk våken i 2-3 uker og så røyker man...dømt til og få den verste trippen man kan tenke seg.

Så utifra min psykiske helse og hvor lett jeg får psykose anser jegm eg som heldig. Men jeg har som mange andre fått skader som jeg tror jeg kommer til og ha resten av livet pga. mitt stroffbruk.

Jeg vet ikke svaret på det, men antagelig har mange/de fleste slitt med noe fra før/ved siden av, mens hasjen har/kan ha vært (en av flere?) utløsende årsak(-er)...?

 

Det der er faktisk ganske skremmende og lese når man hører det fra en som jobber med det, jeg stoler på 2 forskjelligem ennesker: De som bruker stoff og de som jobber nært med misbrukere.

Og etter det jeg forsto på Dunsay så jobber faren hans ganske nært med mennesker som får psykoser og andre sterke psykiske problemer pga. stoff.

Det stemmer: han jobber på en lukket spesialpsykiatrisk avdeling.

Lenke til kommentar

faen...nå er jeg kanskje sliten pga varmen, og ikke tenker klart....men når en sier hun ikke kan være med deg fordi hun ikke har månedskort som dekker til oslo, og det har gått ut....hvorfor finner jeg det som en logisk brist at hun da er på jobb, og skal ut med jobben på lørdag...når jobben er I oslo...(og for ordens skyld...jeg sjekket loggen på msn for å se om jeg husket feil "månedskortet har gått ut - ikke vits å kjøpe nytt før tyrkiaturen om 1-2 uker)-...hvorfor er hun på jobben nå...faen, hvorfor må folk lyve av alle ting, vil de ikke møte meg/orker ikke, så si det...drittunge!

 

To idioter av venner som er helt borte og avvisende, og en som ville finne på noe, men plutselig svarer ikke...rart jeg blir frustrert.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...