Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke undervurdere psykiske vansker som skaper seriøse problemer for mange, men noen ganger når jeg har en lettere depresjon så tenker jeg av og til at jeg liker det slik det er der jeg sitter i et innestengt mørkt rom for meg selv med høy og sint/trist musikk med min håpløshet. Har konkludert med at jeg kanskje liker å synes synd på meg selv. Andre som føler det slik av og til?

Lenke til kommentar
Korka: Tro det eller ei, men jeg vet hvordan du har det og jeg håper og ønsker at det ordner seg.

Har du noen som seriøst hører på deg? barnevernet foreks. osv.

Kommer en fyr her imorra.. Skal snakke med han om flytting osv.

Off, ble tilbudt Ritalin igår, hadde det vært idag så hadde jeg tatt faen meg 10 40mg Ritalin piller..

Jeg må få til dette med flyttinga, jeg orker ikke bo her mer! Trenger bare noen som kan få til framgang!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er lei.

Av å late som ting går bedre, for hvem lurer jeg egentlig?

Ingen ande enn meg selv strengt talt, greit nok, ting går bedre nå.

Men jeg vet for godt at det bare er midlertidig. Snart er det ned igjen.

Det skjer hver eneste gang, den biten slår liksom aldri feil.

Lei av å vite at jeg aldri får tatt igjen mot de som skapte det helvetet for meg.

De har gått videre, glemt alt sammen.

Jeg burde muligens ha gjort det samme. Jeg klarer bare ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er vel litt deppa, men klarer å holde ut for å si det sånn,

Har slitt med schlatters og 2-3 år nå, fortsatt ikke blitt kvitt det. Har prøvd alt. Dette stopper meg i aktivitet som fotball som jeg elsker. Må skippe masse, ta pauser. Foten er også et problem, jeg kan ikke bøye den den forover ordentlig, eller til sidene. Det er umulig å skyte ballen fordi jeg er høyre bent der problemet ligger. Har også prøvd det meste, skal ta en MR-scan for å se om de finner noe..

Sport er det jeg elsker, aktivitet, trene, og dumme idiotiske langvarige skader stopper det. HVORFOR MEG? Hvorfor ikke noen som ikke driver med så mye sport? Ja, egoistisk sagt.

Lenke til kommentar

Se om det fins treningsformer som er intressante der foten ikke stopper deg. F.eks roing, vektløfting(med rett valg av øvelser), bueskyting + mange flere. Liker man trening liker man vanligvis å få brukt kroppen, og blir det problemer med den vanlige aktiviteten kan det være greit å prøve alternativer også, istedet for å ikke være i aktivitet.

Selv klarer jeg ikke vanlig styrketrening for øyeblikket, men prøver å holde meg litt i aktivitet alikevel, med f.eks gressklipping, rolige gåturer og i den siste uken: maskinpolering av bil. Sistnevnte er faktisk overaskende tungt, kjenner det godt i rygg og underarmer etter en lang økt :)

Vurderer å skaffe noe proteinpulver for å på den måten få nok overskudd til å igjen trene styrke. Noen som har erfaringer med proteinpulver for å klare styrketrening når man egentlig mangler overskudd + spiser lite?

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg nå?

Har hadd selvmordstanker i 10 måneder, og jeg føler jeg endelig er klar for å gjøre noe..

Jeg var redd for døden før, men ikke nå lengre. Jeg føler bare en harmoni, jeg føler at jeg kommer til å få et nytt liv. Vet ikke hvorfor, men angsten og depresjonen har tatt tak i meg, og nå er jeg helt nøytral, jeg har ingen følelser. Men tanken på å våkne opp imorgen med samme problem er helt ødeleggende.

Lenke til kommentar

Hvis du tar livet ditt så blir alt mye verre. Kanskje ikke for deg selv, men alle andre rundt deg. Men dette handler egentlig ikke om å være egoist, det handler mer om å tenke på fremtiden litt. bare tenk litt.

Vil du ikke bli voksen, få barn, leve et godt liv og se barnebarna? Kan forstå at man noen ganger har det vondt, men du bør virkelig takke for det livet du har fått og kjempe deg igjennom.

Lenke til kommentar

Jeg håper det jeg sier dette "hjelper", jeg har prøvd seriøst 3 ganger og jeg er sykt glad for at jeg ikke har klart det.

Har det jævlig fremdeles, til tider verre enn da...men jeg klarer og sette pris på de få minuttene med ufattelig glede som man føler av og til.

Uansett..du er 16 år, kan for søren ikke gi deg ennå.

Jeg hører kanskje arogant ut, men du skylder deg selv og prøve en stund til mener jeg.

Nå får du jo pratet med en som kan kanskje hjelpe;)

Kanskje du kommmer deg vekk hjemmenfra, nå vet ikke jeg hva som skjer der.

Men ikke legg hele "greia" på det. Det jeg mener at alt blir bedre da.

Snakker igjen utifra egen erfaring.

Viktigste er at du får tak i noen som tar deg seriøst og kan hjelpe deg fort som faen.

Cyph: Kjennetegnet med de som tar livet sitt er den "hva er poenget" , " hva er meningen" og opplevelser og mye mer, jeg kan den dag i dag ikke tenke det, da begynner hjulet igjen.

Sliter fremdeles den dag i dag med tanken om og kunne styre når jeg skal dø. Og for og være helt ærlig..jeg elsker den følelsen for det er en ting ingn kan ta ifra meg.

Jeg vet hvorfor jeg har "blitt" slik, når man blir mishandlet systematisk så er det en fin fluktvei siden INGEN kan den den ifra deg;)

Poenget mitt er at den setningen der hjelper som oftest ikke, man må ta tak i probleme sine og ærkjenne visse ting.

Men du har jo rett på en måte, det er slike ting som er vanlig og se frem til. Noe jeg ikke tørr og gjøre engang.

Elsker barn, men blir redd bare med tanke på og få det.

Ikke for at jeg ikke kan ta vare på det, bare en generell frykt.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, han er en person jeg yter stor respekt for, etter å ha kjent han i noen år nå.

Jeg hadde aldri i livet klart å gjennom det samme som han, og likevel være et så positivt menneske.

Lenke til kommentar

Jeg er livredd. Får forhåpentligvis ei melding i løpet av kvelden, og uansett hva det står der, kommer det til å forandre noe viktig.

Jeg må bare klare å tro at det ordner seg. Det gjør det som regel uansett, jeg veit jo det. Også må jeg tørre å satse hvis saken blir sånn.

Lenke til kommentar

Er bare at jeg ikke føler meg verdsatt.. Føler meg ikke som en del av verden. Føler at alle har det bedre uten meg. Føler at alle hater meg på en måte. Føler at ingen kommer til å huske meg.

Føler også at ingenting kommer til å bli bedre.

Men jeg..Klarer ikke å gjøre noe nå..

Lenke til kommentar

Korka: IKKE STOL PÅ DET HODET DITT SIER, det er totalt på bærtur.

Ikke du, men det man føler og tror stemmer.

Du må ikke gi opp, ting KAN bli bedre tross oddsene for at ikke skal bli det;)

Har dager der min forlovende må konstant påminne meg og sier dette "ikke stol på det huet ditt sier, for det er feil"

For Korka, jeg sitter fremdeles noen dager og det eneste jeg tenker " nå drar jeg og gjør det, koster bare 300kr"

Men jeg kan ikke tilate meg det, jeg SKAL leve..hvis ikke for meg så for andre.

Du har en plass her som alle andre.

Og trenger du hjelp til spesielle ting som og sjekke ut ting, ta visse telefoner så send meg en pm=).

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...