Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Time på DPS om under en time. Vil ikke. Faen! Men må nesten. Har av diverse grunner ikke kunnet de siste gangen og utsatt og fikk brev om at hvis ikke jeg kom denne gangen så anså de meg som ferdig og da må jeg ha ny henvisning og ny ventetid.

Samme her, må komme meg avgårde på onsdag ellers mister jeg tilbudet. Hvis du trenger det, så håper jeg du får beholde tilbudet. Eventuellt kan du jo ringe og forklare situatsjonen din, hvis du har lyst å beholde tilbudet, men bare har problemer med å komme deg avgårde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Phew. Det gikk lettere enn jeg fryktet. Fikk forklart hvorfor jeg ikke hadde kommet de andre gangene og sånn og det hadde hu forståelse for og sånn.

Og så var det en av de timene hvor man føler seg ti kilo lettere enn da man gikk inn. Noen ganger er det omvendt. At man kommer ut helt ødelagt.

Var skjelven når jeg kom ut da. Greide nesten ikke rulle meg en røyk en gang. :p

Nå skal jeg (heldigvis?) ikke tilbake før 3.juli.

Lenke til kommentar

Nipps: Tror du det er hyggelig og sitte og prate om ting man sliter med eller har opplevd?

Det er beintøft, derfor gleder man seg ikke...men man MÅ bare hvis man skal klare og få jobbet seg igjennom.

Det koster de fleste sykt mye og følge opp sånt.

Jeg veti hvertfall at jeg har et helvette hver gang jeg har de oppleggene der.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Var det ille? Isåfall visst du ikke føler du får noe utav å gå dit, hvorfor ikke bare slutte? :roll:
Jeg har et slags hat/elsk forhold til hele greiene. Det er jo ikke bare fryd og gammen. Men det har da hjulpet meg. Det er tøft noen ganger. Derfor er det ikke like gøy bestandig. I dag gikk det veldig greit, men andre ganger er jeg helt utslitt og føler meg nesten verre enn da jeg gikk inn.

En annen ting er det at jeg skal over på rehabiliteringspenger nå (igjen :wallbash: ) og da får man ikke en krone av NAV om man ikke er under behandling eller venter på behandlingsplass.

Lenke til kommentar

Hei vi er et lokallag i Bergen for unge med interesse for psykisk helse.

Hver Søndag, mandag og Torsdag holder vi åpent i nygaten 3 fra kl. 4 til 7 og gjerne litt utover om folk gidder. Vi er fra før av en trivelig fast gjeng som kommer hit for å bare ha et sted å henge og kunne prate om løst og fast. Hver torsdag tilbys det også pizza på huset :wee: Namnam. Vi ønsker alle velkommen innom for en titt.

Aldersgruppen er fra 15 til 30 år

Send gjerne en pm om du har spørsmål :)

post-56355-1244470044_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hver Søndag, mandag og Torsdag holder vi åpent i nygaten 3 fra kl. 4 til 7 og gjerne litt utover om folk gidder. Vi er fra før av en trivelig fast gjeng som kommer hit for å bare ha et sted å henge og kunne prate om løst og fast. Hver torsdag tilbys det også pizza på huset :wee: Namnam. Vi ønsker alle velkommen innom for en titt.

post-56355-1244470044_thumb.jpg

Dritbra at dere har noe sånt :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Phew. Det gikk lettere enn jeg fryktet. Fikk forklart hvorfor jeg ikke hadde kommet de andre gangene og sånn og det hadde hu forståelse for og sånn.

Og så var det en av de timene hvor man føler seg ti kilo lettere enn da man gikk inn. Noen ganger er det omvendt. At man kommer ut helt ødelagt.

Var skjelven når jeg kom ut da. Greide nesten ikke rulle meg en røyk en gang. :p

Er så glad det gikk bedre for deg enn du hadde trodd. :)

Skulle gått men tør ikke møte opp sånn helt alene.

Lenke til kommentar
Ja, tror det er best å bare... ikke tenke på henne, ikke se på henne og bare overse henne. Komme meg over henne.

Jeg har ei venninne som har det samme problemet så jeg vet godt hvordan du har det. jeg øsnker deg lykke til og har stor tro at du klarer det. ;)

Lenke til kommentar

Jeg og dama skal prøve på nytt. Og jeg gleder meg. For vi har ikke sett hverandre på 2mnd, og vi skal være sammen hele sommer..

Men det som suger er at jeg har angst, om jeg tør å påstå det.

Gruer meg til å ta bussen, for jeg er 16 nå, og jeg må betale voksenbilett, men jeg vet ikke hva bussjåføren sier til meg, om han krever legitimasjon eller ei.

Gruer meg til jeg får vite om jeg får ligge over til bestekompisen min eller ikke.. Gruer meg til å gå av bussen, for da kommer folk til å se på meg.. Slike ting SUGER!

Lenke til kommentar
Jeg og dama skal prøve på nytt. Og jeg gleder meg. For vi har ikke sett hverandre på 2mnd, og vi skal være sammen hele sommer..

Men det som suger er at jeg har angst, om jeg tør å påstå det.

Gruer meg til å ta bussen, for jeg er 16 nå, og jeg må betale voksenbilett, men jeg vet ikke hva bussjåføren sier til meg, om han krever legitimasjon eller ei.

Gruer meg til jeg får vite om jeg får ligge over til bestekompisen min eller ikke.. Gruer meg til å gå av bussen, for da kommer folk til å se på meg.. Slike ting SUGER!

du har ihvertfall god tid på deg og bli kvitt angsten( som er fullt mulig ) før du skal flytte ut og hele pakka.

Og være selvstendig med slike anfall SUGER virklig, selv om det er jævlig uansett.

"bli med på kino".."nei" osv. Du kjenner den regla der.

Bare husk på at angst må man ha hjelp til og få vekk siden den er en voksende greie. Og man har fått det pga, hjernen har feilkoblet frykt.

Veldig enkelt forklart.

angående trening oh angst-anfall så hadde jeg like mye anfall når jeg trente 10 økter i uka som nå når jeg ikke trener noe. Men man kan takle anfallene bedre, men dette varierer fra person til person.

Har prøvd en god del når det gjelder angsten og har hatt angst-anfall nå i 6 år blir det vel.

Det som har gitt effekt uten like er 4x1000mg tran om dagen pluss andre vitamintilskudd.

Vidalon: Jeg er en av de som nekter og bruke medisiner imot mine lidelser selvo m jeg ksulle brukt det utifra psykiatere sine uttalelser, men trening hjelper mye bedre på min maniske og depressive side pluss traumene jeg har.

Og man møter ofte veldig "oppegående" folk i studioer, er personlig av den typen som liger "brøle"-trening( ta litt i)

Og har funnet ut at det er en genial måte og få ut dritt på.

en annen ting jeg har funnet ut de siste ukene nå er at hvis jeg klarer og holdem eg til 5-6 timers søvn så har jeg mindre angst-anfall enn hvis jeg sover 7-8 timer.

Det er mer slitsomt og sove bare 5, men dagene blir lettere uansett:)

Så jeg tror det viktigste er og prøve alle forslag man finner og til slutt så finnerm an en som fungerer for deg, men nå er det forskjell på angst og angst-anfall da vel og merke.

Men uansett så er det masse gode tips og råd man kan prøve.

god artikkel forresten;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Angst er et "morsomt" vesen, spesielt sosial angst.

Sliter selv med dette, selv om det er langt bedre enn hva det var.

Det som hjalp mye for meg var å ha noen å snakke med.

Har også hjulpet meg å være åpen om det, jeg ligger ikke mye skjul på at jeg har sosial angst.

Som regel er folk forståelsesfulle. Men som med alle ting: Det finnes unntak.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...