L4r5 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Har ingenting å se frem tilSnu på det. Om du antar alle overaskelser vil bli ille så kan du bare bli positivt overrasket. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Har ingenting å se frem til Jeg mener nå at alle har noe å se frem til. Lønn, TVen, sofaen, katten, svigers... Det finnes alltid noe positivt i alt. Hvis bilen min streiker så er det noe i positivt i det. Jeg sparer drivstoff... Hvis jeg må kjøpe en ny del vet jeg at den nye delen er i orden og at det faktisk øker verdien på bilen. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Har ingenting å se frem til I stedet for å vente på fremtiden, hvorfor ikke begynne å utnytte din situasjon akkurat nå? Istedet for å vente på en situasjon i fremtiden som skal forbedre din tilværelse, hvorfor ikke tenke hvordan du har det akkurat nå, og forbedre den? Ved å fokusere på fremtiden, og håpe på noe bedre drar man fokus vekk fra selve livet. Hva som skjer i fremtiden er irrelevant. Du blir nødt til å ta fremtiden når den kommer uansett om det er gode eller dårlige ting. Du kan uansett ikke gjøre noe med den akkurat nå, av den enkle grunn du kommer aldri til å oppleve fremtiden. Når du er på det punktet som nå er fremtid for deg, er fremtiden blitt et nå. Ergo, det eneste du noensinne vil ha her i livet er akkurat nå. Hvorfor ikke ha ett godt nå? Hva kan gjøre din situasjon bedre nå? Kan sette deg bedre til rette, kan du ringe/chatte med en venn, kan du spille et instrument, kan du mekke deg noe mat, kan du lese en bok, kan du gå deg en tur? Kan du rett og slett fokusere på noe som er fint, noe som gjør deg glad? Finn tre ting rundt deg som du setter pris på akkurat nå, kjenn på følelsen du har over disse tingene. Det kan være PCen, diskusjon.no, glasset med vann, et søsken, eller en blå himmel. Det behøver ikke være så vanskelig å ha det bra, og ens egne problemer blir bare så store en gjør dem til selv. Man kan alltid få det bedre, og Lenke til kommentar
Korka Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg hadde planer for sommeren, men det går litt dårlig når det er slutt med dama. Og jeg angrer, vi gjor det slutt sammen, men hu sa ikke noe på det der og da. Jeg vil bare at hu skal ta meg tilbake, på samme måte som da jeg tok henne tilbake når hun slo opp med meg.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg hadde planer for sommeren, men det går litt dårlig når det er slutt med dama. Og jeg angrer, vi gjor det slutt sammen, men hu sa ikke noe på det der og da. Jeg vil bare at hu skal ta meg tilbake, på samme måte som da jeg tok henne tilbake når hun slo opp med meg.. Jeg lover deg det at du kommer til å finne noen som passer bedre med deg enn henne. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 "Det behøver ikke være så vanskelig å ha det bra, og ens egne problemer blir bare så store en gjør dem til selv." Akkuratt den fungerer ikke helt sånn, samme hvor mye man vil. Alt etter hva slags fortid man har osv. Hadde det vært så enkelt så hadde vi ikke hatt visse ting i verden. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Er bare så jævlig drygt å gå fra råmange venner og være ute med venner hele tiden, til å gå til 3 venner i hele byen her, og å sitte på pcn 10 timer i strekk dagen lang. Og jeg ville ikke flytte engang. Faens dritt! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Er bare så jævlig drygt å gå fra råmange venner og være ute med venner hele tiden, til å gå til 3 venner i hele byen her, og å sitte på pcn 10 timer i strekk dagen lang. Og jeg ville ikke flytte engang. Faens dritt! Prøv å slette alle kontakter du har på mobilen. Ikke snakk med noen du pleier å snakke med IRL. Det har jeg måttet gjennom. Og jeg vet det er flere i tråden her som har måttet gjennom det samme. Klarte jeg å starte på nytt klarer du det. SÅ spesiell er du ikke. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg hadde planer for sommeren, men det går litt dårlig når det er slutt med dama. Og jeg angrer, vi gjor det slutt sammen, men hu sa ikke noe på det der og da. Jeg vil bare at hu skal ta meg tilbake, på samme måte som da jeg tok henne tilbake når hun slo opp med meg.. Legg deg dine egne planer. Jeg har lagt meg planer om syden eller amerikatur til høsten, med eller uten dama. Jeg skal reise. Det er mitt mål. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Er bare så jævlig drygt å gå fra råmange venner og være ute med venner hele tiden, til å gå til 3 venner i hele byen her, og å sitte på pcn 10 timer i strekk dagen lang. Og jeg ville ikke flytte engang. Faens dritt! Prøv å slette alle kontakter du har på mobilen. Ikke snakk med noen du pleier å snakke med IRL. Det har jeg måttet gjennom. Og jeg vet det er flere i tråden her som har måttet gjennom det samme. Klarte jeg å starte på nytt klarer du det. SÅ spesiell er du ikke. Sant det, er noe dritt...men det går alltid på en måte. Det gjør det ALLTID=) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det gjør det ALLTID=)Vise ord som vitner om praktisk lærdom. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) "Det behøver ikke være så vanskelig å ha det bra, og ens egne problemer blir bare så store en gjør dem til selv."Akkuratt den fungerer ikke helt sånn, samme hvor mye man vil. Alt etter hva slags fortid man har osv. Hadde det vært så enkelt så hadde vi ikke hatt visse ting i verden. Vel, la meg omformulere meg: Okei, det kan være vanskelig å få det bra, men grepene for å få det bedre behøver ikke være så vanskelige. Alle har sine problemer, og alle har sine grunner for det. Noen har opplevelser som vil prege en for resten av livet uansett hvor mye man jobber med seg selv. Men, uansett hvor hardt livet har fart med den er det mulig å få det bedre, og det er mulig og selv, psykisk forminske sine egen problemer. Ikke at det er lett, for vi er alle vår verste fiende, og dermed, meg selv inkludert gjør mine egne bekymringer og opplevelser til "livsbagasje" som er tyngre enn den behøver og være. Ens fortid kan være utslagsgivende på hvordan man har det, MEN i og med at fortid er fortid, er det mulig å legge den bak seg og komme seg videre, for det å holde fast på onde minner er stort sett ødeleggende. Det er ikke mange som klarer å helt legge bak seg dårlige opplevelser som misbruk, mobbing, død, stress og sykdom, men alle har i alle fall muligheten til å "forminske" disse problemene og kunne klare å ikke tenke på dette overalt i hverdagen. Det er det som er hele jobben med en bedre psykisk helse. Endret 3. juni 2009 av Partlow Lenke til kommentar
Korka Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Skal begynne på VGS til høsten. Skal begynne å trene og få jobb da.. Kanskje spare opp til lettsykkel/bil elns. Så da får jeg jo en fresh start. Kanskje jeg får meg noen venner der også. Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Du får deg helt sikkert venner. Når jeg begynt på VGS kjente jeg ingen i klassen i min, men etter en måned var jeg på godfot med nesten alle. Jeg tror folk er generelt mer moden når de kommer på videregående. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 "Det behøver ikke være så vanskelig å ha det bra, og ens egne problemer blir bare så store en gjør dem til selv."Akkuratt den fungerer ikke helt sånn, samme hvor mye man vil. Alt etter hva slags fortid man har osv. Hadde det vært så enkelt så hadde vi ikke hatt visse ting i verden. Vel, la meg omformulere meg: Okei, det kan være vanskelig å få det bra, men grepene for å få det bedre behøver ikke være så vanskelige. Alle har sine problemer, og alle har sine grunner for det. Noen har opplevelser som vil prege en for resten av livet uansett hvor mye man jobber med seg selv. Men, uansett hvor hardt livet har fart med den er det mulig å få det bedre, og det er mulig og selv, psykisk forminske sine egen problemer. Ikke at det er lett, for vi er alle vår verste fiende, og dermed, meg selv inkludert gjør mine egne bekymringer og opplevelser til "livsbagasje" som er tyngre enn den behøver og være. Ens fortid kan være utslagsgivende på hvordan man har det, MEN i og med at fortid er fortid, er det mulig å legge den bak seg og komme seg videre, for det å holde fast på onde minner er stort sett ødeleggende. Det er ikke mange som klarer å helt legge bak seg dårlige opplevelser som misbruk, mobbing, død, stress og sykdom, men alle har i alle fall muligheten til å "forminske" disse problemene og kunne klare å ikke tenke på dette overalt i hverdagen. Det er det som er hele jobben med en bedre psykisk helse. Ja, man må sklart jobbe for det. Ingenting er gratis der heller, men man kan få igjen noe som heter livskvalitet. en av de viktigste "tingene" vi kan jobbe imot mener jeg. Hvis utgangspunktet er at man sliter. Tror man som ikke sliter, kan også gjøre ting for og få bedre kvalitet på sitt liv. Og ALLE kan få det bedre, varierer såklart hvor mye man på jobbe for og komme ditt. Men det er fullt mulig, i sånne settinger så er det deg selv som er deb verste fienden. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Skal begynne på VGS til høsten. Skal begynne å trene og få jobb da.. Kanskje spare opp til lettsykkel/bil elns. Så da får jeg jo en fresh start. Kanskje jeg får meg noen venner der også. Der har du holdningen ja. Hva lettsykkel/bil vil du ha da? Venner er det nok av på VGS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Skal begynne på VGS til høsten. Skal begynne å trene og få jobb da.. Kanskje spare opp til lettsykkel/bil elns. Så da får jeg jo en fresh start. Kanskje jeg får meg noen venner der også. Der nevner du ting en så absolutt kan se frem til. Er det noe som er sikkert, folk er generelt sett mye mer modne på VGS enn de var på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Har ikke peiling på lettsykkel, men med bil så tenker jeg Toyota Supra eller noe. Men da trenger jeg jævlig mye penger og Gleder meg jævlig til VGS. Men ihvertfall. Jeg og dama har sånn ca bestemt oss for å prøve å få forholdet vårt til å funke i sommer ihvertfall. Så da er ikke sommeren helt ødelagt ihvertfall Jeg sov seriøst bare 2 timer inatt, våkna 3 ganger. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Uff, jeg skjelver og har vondt i hele meg. Sjansen for at jeg får besøk av enkelte myndigheter er stor, noe som friker meg ut.. (hint, ikke politiet) Samtidig vurderer jeg for første gang å skulke prøvemuntlig som da blir matte fordi jeg 1: ikke har mer enn til 2-3 og 2: er psykisk ustabil og fryktelig emosjonell.. Jeg er kaos inni meg samtidig som familie presser på med kjeft og smell for den minste ting. GUD som jeg ønsker at jeg ikke sov til 12 i går. Dette ødelegger meg helt... Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) DESIDERATA Max Ehrmann Go placidly amid the noise and the haste, and remember what peace there may be in silence. As far as possible, without surrender, be on good terms with all persons. Speak your truth quietly and clearly; and listen to others, even to the dull and the ignorant; they too have their story. Avoid loud and aggressive persons; they are vexatious to the spirit. If you compare yourself with others, you may become vain or bitter, for always there will be greater and lesser persons than yourself. Enjoy your achievements as well as your plans. Keep interested in your own career, however humble; it is a real possession in the changing fortunes of time. Exercise caution in your business affairs, for the world is full of trickery. But let this not blind you to what virtue there is; many persons strive for high ideals, and everywhere life is full of heroism. Be yourself. Especially do not feign affection. Neither be cynical about love, for in the face of all aridity and disenchantment, it is as perennial as the grass. Take kindly the counsel of the years, gracefully surrendering the things of youth. Nurture strength of spirit to shield you in sudden misfortune. But do not distress yourself with dark imaginings. Many fears are born of fatigue and loneliness. Beyond a wholesome discipline, be gentle with yourself. You are a child of the universe no less than the trees and the stars; you have a right to be here. And whether or not it is clear to you, no doubt the universe is unfolding as it should. Therefore be at peace with God, whatever you conceive Him to be. And whatever your labors and aspirations, in the noisy confusion of life, keep peace in your soul. With all its sham, drudgery, and broken dreams, it is still a beautiful world. Be cheerful. Strive to be happy. Endret 4. juni 2009 av Hoppende Bryster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg