Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man tar seg selv i å lure på hvorfor folk gidder å svirre rundt som en bie som gjør det samme om og om igjen uten å vite sin mening eller plass. Folk bare gjør de samme tingene hver dag av gammel vane virker det som. Og hvorfor? De vet det ikke selv en gang.

Ja, det blir komisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Man tar seg selv i å lure på hvorfor folk gidder å svirre rundt som en bie som gjør det samme om og om igjen uten å vite sin mening eller plass. Folk bare gjør de samme tingene hver dag av gammel vane virker det som. Og hvorfor? De vet det ikke selv en gang.

Det irriterer meg. Er mulig jeg det er idiotisk av meg, men jeg sitter og ser på folk og lurer på om de noen gang tenker på hva de egentlig gjør. Hva de egentlig vil med livet. Blir deprimert av å tenke på det. Ser folk på bussen, lurer på hvordan de klarer å gjøre det samme hver dag, år etter år.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Skjønner ikke hvordan jeg skal fortsette videre. Må jo forandre meg hvis ikke alt skal gå til helvete en gang til. Jeg vil ikke at det skal skje igjen, vil ikke gjøre det mot de jeg er glad i. Jeg må bare klare å holde ut, alt ser bare så svart ut. Jeg er fremdeles den samme, tankene forsvinner ikke bare helt plutselig av seg selv.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg. Er mulig jeg det er idiotisk av meg, men jeg sitter og ser på folk og lurer på om de noen gang tenker på hva de egentlig gjør. Hva de egentlig vil med livet. Blir deprimert av å tenke på det. Ser folk på bussen, lurer på hvordan de klarer å gjøre det samme hver dag, år etter år.

I ren undring, ikke kritikk: Hva gjør du istedet for det dem gjør?

Og ellers: Fordi om man faktisk går på jobb hver dag, betyr ikke det at man gjør det samme hver dag. For min del må jeg ha en jobb for å finansiere fritid og det jeg faktisk ønsker å bruke tida mi på. Derfor ser du meg kjøre den samme ruta på den samme tida, dag etter dag uke etter uke.

At man får frihet til å gjøre det man vil er en illusjon. I de aller aller fleste tilfeller koster "det man vil" penger. Og penger kommer fra jobb, altså rutine. Men selv om 8-16 45 uker årlig er rutine, betyr ikke det at resten av livet må være det.

Lenke til kommentar

Jeg drømmer om en sånn rutine Toth, og du har helt rett man behøver ikke og leve et a4 liv selv om man har en 8-16 jobb. Man må jo ha penger.

Da kunne jeg kanskje følt meg litt normal:)

Men den dagen kommer, med mye jobbing.

Jeg skulle ønske jeg klarte å være sint og hevngjerrig på han som ødela alt, men jeg syns bare synd på ham. Og jeg hater det.

Det kan desverre slå den veien også:(

Sint og hatet er der uansett. Bare på en litt annen måte.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ja, det blir komisk.

Ikke for å være veldig vrien, men jeg kunne fort snudd den der til "hva gjør egentlig alle de som bare sitter på rævva og er emo" osv...

Du er nøyaktig like mye "dem" i det du sier der som den gjengen du snakker om noen sider tilbake.

(Jeg synes forøvrig hele den båssettingen er bak mål og umulig å få til å fungere sånn noenlunde, da vi alle vil være både oss og dem uten å egentlig tenke seg om).

..and after all we're only ordinary men.. :)

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske jeg klarte å være sint og hevngjerrig på han som ødela alt, men jeg syns bare synd på ham. Og jeg hater det.

Det kan desverre slå den veien også:(

Sint og hatet er der uansett. Bare på en litt annen måte.

Det fins tre personer jeg klarer å bli ordentlig sint på, og det er de jeg er aller mest glad i. Det er så urettferdig å ta ut aggresjonen på dem, men de er de eneste jeg er trygge nok på til å avreagere sånn.

Og jeg burde være sint på ham, jeg burde knuse ting og gråte og rope, men jeg får det ikke til. Jeg får dårlig samvittghet fordi jeg veit at han var gjennom det samme helvetet som han påførte meg. Han visste hva han gjorde og hva det ville si. Og han gjorde det likevel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

I ren undring, ikke kritikk: Hva gjør du istedet for det dem gjør?

Og ellers: Fordi om man faktisk går på jobb hver dag, betyr ikke det at man gjør det samme hver dag. For min del må jeg ha en jobb for å finansiere fritid og det jeg faktisk ønsker å bruke tida mi på. Derfor ser du meg kjøre den samme ruta på den samme tida, dag etter dag uke etter uke.

At man får frihet til å gjøre det man vil er en illusjon. I de aller aller fleste tilfeller koster "det man vil" penger. Og penger kommer fra jobb, altså rutine. Men selv om 8-16 45 uker årlig er rutine, betyr ikke det at resten av livet må være det.

Det ble litt kjapp skriving, og jeg vet at ikke alle gjør akkurat det samme hver bidige dag. Prøver ikke å si at jeg er noe bedre. Jeg studerer, så ender jeg vel omm som en tulling med 7-15 job eller noe en gang. Men jeg gidder ikke legge ut mer om dette her.

Lenke til kommentar

Akkurat det dere snakker om nå sliter jeg fryktelig med. Alt er det samme, alltid. Dag ut og dag inn, og jeg er bare 16.. Jeg kjeder livet av meg hver eneste dag, et par ganger er det nesten slik at jeg går på veggen. Jeg har i lang tid prøvd å finne meg en kjæreste som jeg kunne bruke litt tid på, men det går ikke................. Så nå vurderer jeg om kanskje det kunne vært lurt å finne en organisert sport eller en eller annen form for hobby da. Paintball eller noe slikt. Kanskje boksing? Jeg vet ikke. Får meg liksom aldri til å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er nok et fornuftig valg å finne seg en hobby som du sier. Finne noe du liker/er interessert i, så blir det ike så mye tid til å sitte hjemme og gruble.

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke leve lenger, ting går til helvette uansett, og ingenting går bedre.

Har du ikke noe å se frem til?

Jeg vet hvordan du har det, og noe av de få tingene jeg synes hjelper er å se frem til ting...

F.eks: jeg skal hente en TV i morgen... Gleder meg til å få den på plass og spille litt senere på kvelden.. :p

Lenke til kommentar

Ja, det blir komisk.

Ikke for å være veldig vrien, men jeg kunne fort snudd den der til "hva gjør egentlig alle de som bare sitter på rævva og er emo" osv...

Du er nøyaktig like mye "dem" i det du sier der som den gjengen du snakker om noen sider tilbake.

(Jeg synes forøvrig hele den båssettingen er bak mål og umulig å få til å fungere sånn noenlunde, da vi alle vil være både oss og dem uten å egentlig tenke seg om).

..and after all we're only ordinary men.. :)

Jeg gjør ikke stort annet enn det rottene gjør i racet sitt .Det er det som er problemet. Heldigvis så er ikke denne tankegangen konstant. Den kommer bare av og til som en psykotisk tilstand

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke leve lenger, ting går til helvette uansett, og ingenting går bedre.

Har du ikke noe å se frem til?

Jeg vet hvordan du har det, og noe av de få tingene jeg synes hjelper er å se frem til ting...

F.eks: jeg skal hente en TV i morgen... Gleder meg til å få den på plass og spille litt senere på kvelden.. :p

Har ingenting å se frem til

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...