Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egentlig medisiner som ødelegger mest for persone...bedre å snakke om d!

Som jeg sa i sted begge tingene kombinert er bra hvis man har store problemer.

Joda ved korrekt forsiktig bruk er det sikkert vel og bra.. Men å få en boks piller av legen og tro det løser problemne ved å ta en pille morgen og kvelds er feil.. det gjør etter min mening ting bare værre

Lenke til kommentar

Som jeg sa i sted begge tingene kombinert er bra hvis man har store problemer.

Joda ved korrekt forsiktig bruk er det sikkert vel og bra.. Men å få en boks piller av legen og tro det løser problemne ved å ta en pille morgen og kvelds er feil.. det gjør etter min mening ting bare værre

Det er jeg helt enig i.

Endret av Atomet
Lenke til kommentar

Det er ganske mye depping her grunnet damer som sagt...

Skjønner det ligger en del frustrasjon i å få seg dame, sammt å ikke få hun man vil ha..

Men jeg har en filosofi om at gresset alltid er grønnere på den andre siden. Med dame har man det jo vel og bra, men så bra man lengtet etter er det jo ikke.. er et faktum at man savner singel tiden.. Dette er jo selvfølgelig motsatt som singel..

En annen ting er frustrasjonen over å ikke få. Men slapp av, man får dame før eller siden fleste her er unge om noen år gjør mye både med en selv og mange sjangser dukker opp! Uansett hvor svart det ser ut så vil det skje!

Om man ikke får den man vil ha så er det bare å prøve på nytt, det fines andre! Og er utrolig hvor fort en annen får en til å glemme den andre.

Og husk det er alltid en sjangs er bare å spille kortene riktig! Og når det er en sjangs, liten eller stor. Er det bare å prøve mange nok ganger så vil man før eller siden lykkes!

Det er bare for dumt å gi opp som ungdom og ende opp som en bitter alkoholiker sittende hjemme og høre på elton john - this train don't stop

Lenke til kommentar
det er DERE som sitter med kreftene nok til å dra dere ut av depresjonsirkelen. Just fuckin DO IT.

Vil bare legge til at hvis man er skikkelig deprimert kan det hende at man trenger skikkelig hjelp og ikke klarer og komme seg ut av depresjonen alene. Da bør man ta kontakt men en psykiater som kan skrive ut medisiner.

Medesiner er ikke nøkkelen.. Medesiner er mot fysiske skader. Pshykiske skader må reperares pshykisk.

Anti depresive gjør en like gyldig det tror jeg er grusomt...

Ta feks hasj røyker man det er man drit glad og har det sinnsykt digg. Dagen derpå har man nerver og føler seg liten...

Jeg må for første gang motsi deg, Bogan :p

Når en person blir deppa, kan en bare dra seg i skinnet og dra seg ut av det hele. Men når en har vært deppa i 1 eller 2 månder, skjer det kjemisk forandrig i balansen i hjernen. Den kjemiske ubalansen bryter, og rerouter impulser ett annet sted. Grunnen til at en får hodepine når en er skikkelig deppa og har vært det lenge, er at den reroutinga samler seg på samme sted, sted hvor det normalt kanskje ikke ER noe aktivitet. Jeg er ikke pro i i slike ting, men jeg mener å ha lest i Illustrert Vitenskap om dette.

Det som skjer når du tar antidepressive, (trur jeg da) er at de retter opp kjemiske balansen i hjernen, sånn at impulsene går riktig vei.

Lenke til kommentar
Det som skjer når du tar antidepressive, (trur jeg da) er at de retter opp kjemiske balansen i hjernen, sånn at impulsene går riktig vei.

lykkepillen fungerer slik at den utløser et stoff inni hjernen din som gjør deg glad.

alle har det stoffet men ofte produseres ikke det nok av dette stoffet naturlig når man er deppa så da er det bra å få litt hjelp av lyykkepillen...

Lenke til kommentar

Mrleftfield: Jeg har ikke så greie p ådet så er bare antagelser fra min side. Men vil ikke disse pillene skape en viss avhengighet? Altså er man forkjølet og bruker nesespray funker det som bare det, men bruker man det over lang tid sammenhengende vil man til slutt gå med konstant tett nese..

Det må være en del haker ved slike piller, eller så kunne hvem som helst knasket slike piller og hatt det vel og bra!

Lenke til kommentar
Mrleftfield: Jeg har ikke så greie p ådet så er bare antagelser fra min side. Men vil ikke disse pillene skape en viss avhengighet? Altså er man forkjølet og bruker nesespray funker det som bare det, men bruker man det over lang tid sammenhengende vil man til slutt gå med konstant tett nese..

Det må være en del haker ved slike piller, eller så kunne hvem som helst knasket slike piller og hatt det vel og bra!

selfølgelig er det en viss avhengighetsgrad på de pillene. Det er en grunn til at jeg ikke går pyskolog hver gang jeg ligger og blør på bunnen. Men i "ekstreme" tilfeller, når hjernen har vært under kjemisk ubalanse lenge så MÅ man ta de pillene. Eller må og må, man MÅ ikke, men man burde. Fordi personer som har vært under kjemis ubalanse lenge, finner ikke den "døren" som jeg fant. For vanlige dype depresjoner, er det slik at etter en stund så finner en veien ut av det hele...selv, uten hjelpemidler. De mer "ekstreme" depresjonene gir deg ikke sjangs å finne veien ut. De lyse tingene som man vanlighvis tar tak i og henger seg fast i for å slutte å deppe og komme tilbake til virkelige verden, blir ikke lyse. Alt er svart for dem, og det er umulig å få personen ut av den vonde sirkelen uten å gjennopprette den kjemiske balansen i hjernen, for å få den til å se ting som dem virkelig er.

Dosering og behandlingsperioden er meget viktig, og det burde behandles av spesialister.

PS: bare ren analysering av fakta fra min side.

Lenke til kommentar

Å gå til psykolog er etter min mening noe man burde gå til en gang i ny og ne for å forebygge, og ikke gå til når først uhellet er ute..

Ja pillene er nok flotte til sitt bruk uten tvil med riktig behandling.. Er bare min skepsis mot piller som fikser allt. Tror personlig jeg hadde følt meg ukomfertabel ved å gå på piller for å holde meg selv oppe.. Men ved riktig behandling så er nok ikke dette noe problem. Jeg har og null peiling på dette og sammenligner kanskje helt feil da jeg automatisk trekker visse paralleler med hasj...

Ser jo folk som har røyka en stund, de tør ikke en dritt i nykter tilstand. Uten rusen er de ingenting. Hasjen får man jo til å føle et velbehag og ha det bra, løfter en rett og slett opp, men slipper en desto hardere ned igjen...

Men vet det er feil å sammenligne direkte med hasj. Men jeg holder mulighetene oppe får bittesmå sammenhenger.

Leste og en liten artikkel om St Thomas hvor han la ut om helvette med anti depresive og alkoholproblemer..

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke helt hva jeg skal si. Jeg tar også stooor avstand fra piller og annet dop. Men klarer ikke å holde meg unna whiskey av og til. For å si det slik, jeg ser på depresjonen min som en sykdom hvor jeg har feber. det finnes flere måter å akselerere prosessen av feber, og bli raskt frisk igjen. Det samme gjelder her også for min del: jeg drikker mye, røyker mye (som sagt 20pack om dagen er ikke helt meg), er jævlig irritert og aggressiv, jeg drar meg selv enda dypere ut. Men det som skjer da, er at når jeg når bunnen, spretter jeg opp til det normale igjen. Depping = bensin. Etterhvert brenner det ut, og du sitter igjen med den normale, fine deg selv igjen :)

Lenke til kommentar

Det er bedre å få litt medisiner enn at en går HELT I DASS. Det finnes forøvrig mange forskjellige typer medisiner med forskjellig effekt. Men medisiner er på ingen måte en permament løsning. Og det er ikke sikkert det funker for alle, og ikke alle som trenger det. Det er bare DEG SELV som er i stand til å dra deg opp.

Å dra seg opp er ikke enkelt, ingen har sagt at det er det heller. Du kan ikke bare vente på at noe eller noen skal dra deg opp, du må bare bite tennene sammen og komme deg opp. Dette krever viljestyrke. Du må si til deg selv at det er DU som bestemmer(for det ER det faktisk!), og så må du bestemme deg for å komme opp av dritten. Dette er ikke noe som skjer på en to tre *knips*, det er en prossess så du må jobbe deg igjennom. (hvor lang tid det tar er alt etter hvor "dypt" nede du er)

Men som sagt, det kan være lurt å oppsøke psykolog eller psykiater. Psykolog er bare en du snakker med, han driver ikke å trikser med deg eller noe, faktiks så hjelper han bare deg selv å hjelpe deg selv. Han lærer deg om deg selv, hvordan du skal takle deg selv og dine problemer.

Vil anbefale alle som sitter dypt nede i søla(med seriøse problemer, i lang tid) å oppsøke psykolog/psykiater eller i det minst ringe støttetelefon. (hvis dere har alvorlige problemer blir de bare værre av å ikke gjøre noe)

MrLeftfield: Du skal være uhyre forsiktig med å bruke alkohol som antidepressive, ei eg kjenner har fått en ødelagt(dvs. alkoholisert) bestefar pga. det. Det virker kanskje "lurt" eller greit der og da, men tenk i lengden.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Alexanders lykke oppskrift:

1) depp litt, det er synd på deg, alle andre er drittsekker.

2) tenk på at bikja eller noen du er glad i snart kommer til å dø eller noe annet trist, så du begynner å gråte

3) se en glad film (kanskje disney, happy ending) eller se noe morsomt på nettet, evt. stikk ut med venner

denne er testet.

Lenke til kommentar
Det går i kurver opp og ned mao? Merkelig det, men sikkert ikke et merkelig pshykolgisk fenomen..

Frekkt å spørre og trenger overhodet ikke svare: Men hva er årsakene, direkte og indirekte til depresjonene?

samma dritt over og over igjen: jeg er alene, blir ikke lagt merke til, ingen vil ha meg, bla bla fuckin bla, livet er kjedelig, jeg kjeder meg, bla bla. altså det er ca.sånn. Men det meste som dreper meg vanligvis er fakta at jeg er singel.

Edit: og ja, kurver så det holder. Kunne mekke fornøyelsespark i hodet mitt og utkonkurere TusenFryd.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Jeg har en deppe kur

1.Kjøp en cola

2.gå hjem og gjør noe du liker mens du drikker colaen spille CS for min del

3.mens du sitter det glemmer du hvorfor du er deppa men dette varer BARE i en viss tid i noen tilfeller

Endret av Little slask
Lenke til kommentar
Jeg har en deppe kur

1.Kjøp en cola

2.gå hjem og gjør noe du liker mens du drikker colaen spille CS for min del

3.mens du sitter det glemmer du hvorfor du er deppa men dette varer BARE i en viss tid i noen tilfeller

Gjør noe av det samme:

Kjøper cola og drikker den mens jeg setter meg ned med ett spill jeg liker å spille.

For tiden er dette world of warcraft og det har vist seg å hjelpe meg på en måte... Når jeg sitter der i denne enorme spilleverdnen og går blandt orker, troll og dauinger ja så glemmer jeg den virkelige verden for en stund og da tenker jeg ikke på problemene mine... I noen timer lever jeg meg inn i en problemfri verden :)

Dette funker sikkert med andre spill også, eller kanskje bøker også.

Der man kan lese seg inn i en verden hvor dine problemer forsvinner og verden virker problemfri.

Klart det er bare en illusjon, men da har man det godt med seg selv i noen timer i alle fall og det tror jeg hjelper en hel del på hverdagen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...