Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
det går jo an å greie seg spørs hvordan blodet og lungene takler det, ikke nødvendigvis idiotisk men han burde tatt med seg oksygeninntakk i tilfellet det skjedde noe

 

Personlig syns jeg dessverre det er idiotisk (dumt) fordi det er ekstremt farlig så høyt uten oksygen.

Når man ikke tenker såpass så syns jeg ikke ikke noe synd i mannen, men flott at han ble reddet, var vel nesten en selvfølge at at ble det siden han ikke hadde meg seg oksygen. Men nå blir det ganske off-topic :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om det er idiotisk eller ei kan godt diskuteres. Men da i en annen tråd. Siden det blir OT her.

 

Personlig synes jeg ikke det er så idiotisk. Det er ekstremsport, og det er så absolutt farlig.

Og med mindre en er godt trent, så er det dømt til å gå dårlig. Dog, det skal nevnes at Jarle var i ekstremt god form.

Men som alltid, ting kan gå galt.

Angående det å klatre everest uten oksygen var visstnok fordi han følte at med oksygen ble for lett. Alle og enhver kan kjøpe seg inn i en større ekspedisjon, og forholdsvis lett komme seg til topps.

Tar jeg ikke feil er everest alene uten oksygen så ekstremt som en kan få det.

 

Jeg velger å se det på denne måten: Noen av oss har ingen problemer med å tilbringe et helt liv uten større farer. Andre har en trang til å presse seg selv til det ytterste. Noen ganger presser en seg selv for langt, og det går som det går.

Folk er forskjellige, noen liker å utforske sine egne grenser.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er idiotisk ja, men syns det er ennå mere idiotisk å synes synd i mannen. Da det var hannes eget dumme valg, så for min del får han bare stryke når han ikke tenker bedre. Men nok om det nå fordi det er til de grader av tema her.

 

Dude. Hva faen. Vis litt empati.

 

@Guri: Så nyhetene i dag tidlig, og tenkte med en gang at jeg burde poste det / sende pm, men rakk ikke pga. eksamen. Uansett. Lykke til. Regner med at han klarer seg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg syns det er idiotisk ja, men syns det er ennå mere idiotisk å synes synd i mannen. Da det var hannes eget dumme valg, så for min del får han bare stryke når han ikke tenker bedre. Men nok om det nå fordi det er til de grader av tema her.

 

Dude. Hva faen. Vis litt empati.

 

@Guri: Så nyhetene i dag tidlig, og tenkte med en gang at jeg burde poste det / sende pm, men rakk ikke pga. eksamen. Uansett. Lykke til. Regner med at han klarer seg!

 

 

Siste oppdatering:

 

Han har kommet seg ned til basecampen (BC). Og flytillatelse er hentet inn fra kinesiske myndigheter.

Han blir hentet så fort været tillater det. Noe som ser ut til å skje i morgen.

 

@ J@cob, takk for omtanken. Men jeg fikk nyhetene rundt det noen få minutter etter at han var kommet til rette.

:)

Lenke til kommentar

Omg, visst han skal klarte opp Mount Everest for så å nekte å ta med seg oksygen (Fordi han visst nok er så dum å tror at han greier det uten) Skal da folk synes synd på han? Ellers takk, empati er ikke ordet her fordi han selv valgte å gå uten oksygen. Helt ok at han ble reddet, men jeg sitter ikke å synes synd på han.

 

Ville bare få frem poenget mitt her, men nå er vi såpass off-topic at jeg kutter ut å diskutere mere i denne tråden om akkurat dette emnet.

Lenke til kommentar

Alle voksne jeg prater med om det og en del av venna mine vil at jeg skal avslutte dietten fordi det er ikke noe bra at jeg fortsetter å pine meg selv med dette bare for å bli tynnere og komme i bedre form. Da er det bedre med andre måter.

Jeg hadde ikke mye lyst til å gjøre ting og leve før i tida, nå har jeg enda mindre. Ingenting er gøy eller interessant lenger. Alt er bare dritt. Jeg hater livet mitt akkurat nå, hadde jeg fått en flymotor gjennom taket som hadde drept meg, hadde det vært helt okay. Synd for de etterlatte, men fuck it, hva er vitsen med å leve når ingenting gjør deg glad? Når ikke engang det å være nær kvalitetsmennesker og finne på ting eller se folk smile gjør meg glad eller litt muntrere til sinns, hva er da igjen?

Lenke til kommentar
Alle voksne jeg prater med om det og en del av venna mine vil at jeg skal avslutte dietten fordi det er ikke noe bra at jeg fortsetter å pine meg selv med dette bare for å bli tynnere og komme i bedre form. Da er det bedre med andre måter.

 

Man trenger ikke spise særlig mye mindre før man går ned i vekt. Senk matinntaket litt, tren, og gi det god tid. Resten av innlegget har jeg ikke råd til, fordi jeg føler meg rimelig død selv.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det.

 

Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Alle voksne jeg prater med om det og en del av venna mine vil at jeg skal avslutte dietten fordi det er ikke noe bra at jeg fortsetter å pine meg selv med dette bare for å bli tynnere og komme i bedre form. Da er det bedre med andre måter.

 

Man trenger ikke spise særlig mye mindre før man går ned i vekt. Senk matinntaket litt, tren, og gi det god tid. Resten av innlegget har jeg ikke råd til, fordi jeg føler meg rimelig død selv.

Senker jeg matinntaket mer nå, blir det ikke mye energi til trening. Er allerede for lite spør du meg.

2 dl havregryn, noen bananer, 2 egg, 200g kyllingfilet og litt rugbrød her og der.

 

Prøvde å spise tunfisk i dag, det kom fort opp igjen og bekrefter nok en gang at meg + fisk = nono.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...