Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stakkars dere som bor i byen. hvordan i all verden finner dere ro

 

stikk ut i naturen om du har muligheten og glem storbyens kjas og mas. hjelper alltid.

 

Bor i utkanten av Oslo, men har skog og mark i gå avstand fra hjemme, kan odte hjelpe på humøret det ja, og enten gå/jogge eller sykle en tur i naturen. =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Måtte du hvile i fred Jarle.

Jeg vet vi aldri tilbrakte så mye tid sammen, men likevel.

 

Ironisk nok visste jeg at det var slik det ville ende, med fjellklatring.

Det du likte best.

Vi spøkte mye om det før, at hvis du døde, så døde du ihvertfall mens du holdt på med det du likte best.

Det er i det minste en liten trøst.

 

Det verste er vel å aldri få vite helt sikkert, for det er minimale sjangser for at du vil bli funnet.

Men det er likevel en ting som er sikkert, en overlever ikke mange timene der oppe, spesielt ikke i det uværet som er der nå.

 

 

Kjære Mt. Everest, du måtte ta han?

 

Jeg gir opp det lille håpet jeg hadde nå.

Det lille håpet om at du skulle sprette frem fra en fjellsprekk, og alt skulle være helt fint.

Det hadde vært typisk deg.

 

Jeg håper og tror du nådde toppen. Da hadde du i det minste dødd lykkelig.

Vi er egentlig ganske sikre på at du nådde toppen. Det er en slags trøst.

 

Skulle ønske jeg ikke trengte å miste et familiemedlem på denne måten.

Lenke til kommentar

Faen så jævlig man plutselig skulle få det. Her har jeg strevet lenge for å bygge en pc i en pappeske. Når man gjør noe man er fornøyd med pleier man jo gjerne å vise frem ting. Da er det koselig når man får den "fine" tilbakemeldingen fra sine nærmeste. Legg på en god del andre småting så er jammen livet komplett :roll:

Lenke til kommentar

19. august reiser jeg fra familie og venner i Stavanger, til Ørland Hovedflystasjon for å avtjene førstegangstjeneste i luftforsvaret. Jeg har ligget våken flere timer, mang en natt, fordi jeg har både gledet og gruet meg. Jeg gruer meg faktisk til å være borte fra familien, og våre fantastiske hunder. Før har jeg jo slitt med angst i forbindelse med soving, men har konkludert med at dette ikke blir noe problem i forsvaret, fordi jeg mest sannsynlig er så trøtt etter dagen, at jeg sovner før jeg rekker å tenke over så alt for mye. Jeg har jo elektroniske kommunikasjonsmidler tilgjengelig, både mobiltelefon og datamaskin der, så skal ikke være noe problem og få kontakt med de hjemme. Men er det likevel noen som har et godt råd til meg, dersom angsten skulle komme tilbake? Har lite lyst til å gå til en psykolog i forsvaret, for i verste fall blir jeg sendt hjem, tross i at jeg ønsker å fullføre tjenesten. Nå er det ingen forutsetninger for at det skal komme slike problemer, men jeg liker å være føre var.

Lenke til kommentar
Gjest guest11

Jeg er faen meg ikke klok!!! Og så i dag, før jeg skal gjøre neo vanskelig i morgen!!!! IDDDDIIIIIOOOOOOOOT!!!!! Herregud! Tok en sosial angst-test på en side. Elsker å ta tester. Men gud så idiotisk det er. Jeg VET jo at jeg lyver for å få høyt resultat. Likevel slo resultatet rett i trynet mitt. Faen meg ikke klok. Alt for høyt. Hvorfor må jeg lyve?? Det nytter ikke å ta den på nytt heller, for nå er det gjort. Kommer til å føle andre gang som løgn også. SLutt å ta tester som liksom skal gi bekreftelse på at jeg er idiot! Det hjelper ikke!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Viste seg at han enda var i live.

 

Noen forfryste fingre og tær, men etter forholdene i god form.

Hvordan han har overlevd aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Og jeg som hadde gledet meg hele morgenen til å fortelle deg gladnyheten! Hørte det på radioen i dag tidlig og tenkte "hoho nå skal det bli glede i deppetråden"... Men jeg er glad på dine og Jarles vegne ;)

 

Takk.

 

Fikk meldingen i dag morres. Ca. 30 min etter at han kom til rette.

Utrolig glad for at han er tilbake i nogenlunde fin form.

 

Får vel litt mer detaljer senere i dag eller i morgen. Når han kommer seg til et sted med internett og skikkelig telefonforbindelse.

Lenke til kommentar

var jarle trå din onkel tøseguri? jeg ble glad når jeg så han enda levde! håper han greier seg!

 

Costrato, har vel ingen tv-programmer som du liker å se på? føler seriøst dagen kan være ett helvete, men får jeg sett på tv-programmene så blir jeg som oftest glad(redder selvfølgelig ikke uansett øyeblikket vil alltid være momenter der jeg ikke er i stand til å le eller smile helt) men slike programmer har også fått meg til å smile og le når jeg ikke ante det var mulig. Ta scrubs eller that 70's show for eksempel, fantastisk morsomme programmer som er noen av de som alltid får meg til å smile.

 

Costrato har du bil? kan jo ta deg en kjøretur en helt random plass. gå ut av bilen trekke inn luften og nyte øyeblikket(eller du kan gå og gjøre det :p )

 

Og du må kanskje skifte ut sangene du hører på, for emg høres det ut som du hører på litt triste sanger som du sikkert forbinder med andre personer, ofte i triste sammenheng. Dette vil bare gjøre enhver situasjon molefunken og trist. Ta en glad sang, skift ut artist prøv noe nytt;) har du spotify eller last.fm så er det jo bare å søke frem noe nytt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
var jarle trå din onkel tøseguri? jeg ble glad når jeg så han enda levde! håper han greier seg!

 

Stemmer.

 

Han greier seg ganske sikkert nå.

Han drar etter all sannsynlighet ned til BC i dag (base camp). Der det finnes lege og bedre telefonforbindelse.

Og etter det jeg har hørt til nå er han i fin form. Ihvertfall etter forholdene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Liten oppdatering:

 

"Ny informasjon frå ABC tilseier at situasjonen til Jarle er meir kritisk enn først antatt. Ventar på meir informasjon. Blir oppdatert."

 

 

Lover ikke bra.. For så vidt jeg vet finnes det dårlig med leger i ABC campen. Den campen er strengt talt bare en teltleir midt uti ingensteds.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har fått litt mer klarhet i det nå, og tilstanden er ikke livstruende om en bare får et helikopter opp dit snarest.

 

Gjenstår enda formaliteter som tillatelse til å fly inn dit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...