Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Det der er jo bare deler av personligheten din. Det er sånne ting som alle har. Du har jo fortsatt venner uansett, så du har nok overveiende positive kvaliteter. :)

 

Er ikke det at jeg tok meg nær av at han sa det, er bare det at jeg vet at det faktisk stemmer.

Det har riktignok sine gode grunner, men likevel.

 

Mulig jeg ikke tåler å høre sannheten.

 

Du...SLUTT OPP, venner sier ikke sånt og hvis man sier det så sier man det med respekt siden man skal støtte en venn.

Sannheten svir som faen den:S

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Helt klart, jeg vet jeg har noen gode kvaliteter.

Jeg har tross alt noen venner.

 

Er bare ekstremt irriterende å få slengt slikt i trynet, å få det bekreftet for seg selv når en har slitt med det i noen år nå.

Lenke til kommentar
Helt klart, jeg vet jeg har noen gode kvaliteter.

Jeg har tross alt noen venner.

 

Er bare ekstremt irriterende å få slengt slikt i trynet, å få det bekreftet for seg selv når en har slitt med det i noen år nå.

Ja, det har du ^^

Forresten må du si ifra så fort det blir stelt i stand et lan på skolen igjen^^

Prøve å komme denne gangen^^

Lenke til kommentar
Du...SLUTT OPP, venner sier ikke sånt og hvis man sier det så sier man det med respekt siden man skal støtte en venn.

Sannheten svir som faen den:S

 

Vi vet ikke tonefallet på det som ble sagt. I mine øyne sier bekjente det man vil høre, og venner sannheten. Selvfølgelig skal det sies med respekt, som Fluesopp nevner, men at man sier den linja trenger ikke bety at man er en dårlig venn.

Lenke til kommentar

Om en venn av meg sier ifra til meg på en høflig og konstruktiv måte at det er noen ting jeg kunne skjerpet meg på, som f.eks. at jeg var kronisk negativ, så ville jeg mottatt dette med takk. Det kommer veldig an på tonefallet som Quicko sier.

 

Blir (veldig dårlig eksempel) som å si ifra til noen av de har åpen buksesmekk, mot å ikke si ifra. Hvor selvsagt den som sier ifra er den vennligste.

Lenke til kommentar
Du...SLUTT OPP, venner sier ikke sånt og hvis man sier det så sier man det med respekt siden man skal støtte en venn.

Sannheten svir som faen den:S

 

Vi vet ikke tonefallet på det som ble sagt. I mine øyne sier bekjente det man vil høre, og venner sannheten. Selvfølgelig skal det sies med respekt, som Fluesopp nevner, men at man sier den linja trenger ikke bety at man er en dårlig venn.

 

Man går ikke inn og bare sier noe sånt når man vet det ligger mer under.

Jeg kjenner Tøsa litt og jeg syns den der var urettferdig og direkte slemt sagt.

Han jobber hardt=)

Og man skal si det man føler til en venn\kompis, men på områder som går direkte på den man er skal man være litt ydmyk.

Jeg blir på en måte glad når en person sier hva han mener siden det igjen kan hjelpe meg med og utvikle meg.

 

Kanskje jeg er sær :blush:

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Hvorfor er du så jævla tragisk?

Verden er tragisk ja, men det finnes mennesker som ikke er det. Du er en av de;)

Fordi jeg bare feiler. Føles som jeg har en lang, tung bakke som jeg må gå opp, og ikke vet om je ghar kreftene til.

Lenke til kommentar

Du er absolutt ikke tragisk. Du bare ser på deg selv som tragisk, og det er i dette tilfellet feil. Du er et menneske som er født inn i denne verden med utrolige muligheter. Du må bare finne mulighetene og evnene under all negativiteten. Ikke at det er lett, men det er i alle fall mulig - for alle. :)

 

Jeg synes ikke verden er så tragisk jeg, visst er det mye dritt som skjer på alt fra private nivåer til internasjonale, men man kan selv velge hvordan man skal se på verden. Om man skal se alt det gode som ett og se på det dårlige som forstyrrelsesmomenter, eller om man skal se på det dårlige som ett med det gode som små forstyrrelsesmomenter innimellom.

 

Vi oppfatter alle verden subjektivt, det finnes ingen universell oppfattelse av vår eksistens, og er oppfattelsen skapt av deg, kan den også forandres av deg. Ved å se på og trekke frem det negative havner man i nedoverspiral mange sikkert kjenner til, men om man klarer å snu det delvis eller helt, finnes det en tilsvarende spiral som går oppover.

 

All den negativiteten som strømmer gjennom deg når du observerer og opplever verden rundt deg er rett og slett dødelig. Den er 100 % destruktiv. Hva med å bare gi slipp på den, bare overgi seg og la alt bare flyte og gi faen i all den dritten som skaper spenninger, sinne frustrasjon og sorg. Finnes teknikker ala meditasjon hvor man kan lære seg å takle selvskapt negativitet.

 

Uansett, må jeg si igjen: du er ikke tragisk! Du er et fantastisk menneske, med uante evner. Problemet er at de blir trykket ned og du ser dem ikke selv.

Lenke til kommentar

"sparker anfall opp bakken"

Slik;)

 

Neida, men du feiler og går videre.

Du vet like godt som meg at du er en sterk person, og du vet hva jeg prater om=)

Og desverre så står du i en oppoverbakke nå, men det blir ikke sånn resten av livet.

 

 

Partlow: Du skriver sykt mye bra :love:

Og du er en av de få som klarer og si positive ting til mennsker som du ikke kjenner og det virker som du mener det.

DET er en god egenskap;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hmm. Da så ikke psykologen min lenger noen løsning, og jeg får bare prøve å klare meg fram til høsten. :/

 

Det med venner er på en måte kjipt. Skal så lite til for å gjøre ting vanskelig.

 

Huff, har jo kun ei god veninne, ingen andre venner jeg faktisk har kontakt med utenfor den digitale verden. Det holder på å bli måneder siden sist jeg fant på noe med henne. Har nesten ikke hatt kontakt med henne siden da - hun har det verre enn meg.

 

Hun er fantastisk. Men vi fant ut at det var best med lite kontakt til vi begge blir bedre.

Lenke til kommentar

han ene kameraten min som også røyker en del hasj for tida fortalte meg i dag at han har vært delvis psykotisk i hele dag og skal slutte med hasj.

 

gud så takknemlig jeg er. kanskje han skjønner verdien av å være frisk til sinns... så lenge det ikke er noe varig, så tror jeg han har godt av det. håper han lærer en lekse.

 

her er forresten en ordentlig sommerlåt hvis noen vil høre. :) får hvertfall meg i godt humør

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Hmm. Da så ikke psykologen min lenger noen løsning, og jeg får bare prøve å klare meg fram til høsten. :/

 

Klare deg alene? Psykologen kan vel ikke bare gi deg opp? Eller var det ikke det du mente?

Ønsker deg masse lykke til uansett.

 

 

Jo faktisk. Vi fant ut at vi ikke kom noe videre, så det ble siste gangen idag.

Lenke til kommentar
Isaac: Uten og gå i dypden så kan du si til han at han har all min støtte;)

Sluttet etter og ha røyket hver dag i nesten 2 år, sier ikke mer:P

nei, nå skal jeg være skikkelig drittsekk. skal dytte han ned i en melankolsk dal av absurditet og meningsløshet. jeg skal få han til å oppleve terror og eksistensiell angst i sine reneste form... og når han klynker som et lite barn etter mammaen sin, så skal jeg dra'n opp igjen og få'n til stå støtt nok en gang, til tross for at han nå kjenner den mørkeste bunnen i seg selv.

 

kanskje litt vel brutalt? håper helt ærlig at det blir verre. håper at han er pyskotisk i hvertfall 1-2 uker til. han opplever derealization og depersonalization sier han. han røyka seg potte stein i går, og så visstnok alt som var å se av sitt eget selv og sin egen bevissthet. dagen i dag har vært en eneste bad trip sier han.

 

“Only after disaster can we be resurrected. It’s only after you’ve lost everything, that you’re free to do anything.”

 

tror dette er den eneste måten jeg kan få han til å slutte på. han må erfare de eventuelle konsekvensene av sine handlinger - ikke bare tenke "oi, det hørtes ikke moro ut", og allikevel fortsette... de fleste har kun et vagt bilde av hva det er de utsetter seg for; de forstår det egentlig ikke før de får erfare det selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...