Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gruer meg faktisk til russetiden. Det blir forventet at en skal kjøre et hardt løp, og sose rundt som en liten femåring. Vel, jeg tror neppe jeg kommer til å verken orke eller gidde det, for å si det slik. For det første må jeg avstå fra alkohol pga. medisiner, og for det andre ser jeg ikke hva som er så fantastisk med hele russetiden over hodet. Gå rundt og hive egg og sprute vann på folk. "Kjempegøy." Mulig jeg er veldig pessimistisk, men men.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar

jeg og en kamerat diskuterte å danne en slags anti russe bataljon en eller annen dag... siden vi er så lei av at russen farer rundt og terroriserer oss, så betaler vi tilbake med samme mynt. fikser oss en bil med mounted vannkanon og en hel del andre fiffige saker, så farer vi rundt og terroriserer hver eneste russ vi finner. stink bomber, vanngæver med sur melk og gammel snus (yuck), softguns og et eller annet apparat som kan skyte råtne egg over lengre avstander...

:p

Lenke til kommentar
Jeg gruer meg faktisk til russetiden. Det blir forventet at en skal kjøre et hardt løp, og sose rundt som en liten femåring. Vel, jeg tror neppe jeg kommer til å verken orke eller gidde det, for å si det slik. For det første må jeg avstå fra alkohol pga. medisiner, og for det andre ser jeg ikke hva som er så fantastisk med hele russetiden over hodet. Gå rundt og hive egg og sprute vann på folk. "Kjempegøy." Mulig jeg er veldig pessimistisk, men men.

Er ikke noe ille å hoppe over russetiden...jeg gjorde det, og overlevde fint :p

Nå skal det sies at noen hadde veldig lyst å ta meg for det, men en vennine fikk meg fredet siden jeg uansett var 3. klassing hehe. Kan jo foreslå at pengene du sparer på ikke å være russ går med til en tur e.l.?

Foreldrene mine sa de ellers ville sponset russetiden litt, så siden jeg droppet det, så endte jeg med hurtigruta på fototur :)

som en digresjon; lo litt inni meg når de to hissigste på å ta meg brakk bene og ble smittet med influensa...ikke pga skadene, men de lovet å plage meg så mye..så måtte bare se ironien i det :)

Lenke til kommentar
jeg og en kamerat diskuterte å danne en slags anti russe bataljon en eller annen dag... siden vi er så lei av at russen farer rundt og terroriserer oss, så betaler vi tilbake med samme mynt. fikser oss en bil med mounted vannkanon og en hel del andre fiffige saker, så farer vi rundt og terroriserer hver eneste russ vi finner. stink bomber, vanngæver med sur melk og gammel snus (yuck), softguns og et eller annet apparat som kan skyte råtne egg over lengre avstander...

:p

Er med som bil-body-guard, elsker og ta russ :love:

Lenke til kommentar

Ta igjen med samme mynt da vet du, snakker ikke om og skambanke noen.

Hvorfor må alltid "ta" bli oppfattet som vold :roll:

Og for det andre, herregud så mange ganger jeg ble banket opp av russ som liten så russ har jeg NULL sympati overfor, utenom hvis det er folk jeg kjenner som er russ...da unner jeg dem all feiringen de klarer.

Men jeg blir hellr ikke venner med gjennområtna drittsekker.

Så moralen her er, alt har 2 sider!!

Jeg har festet sammen med russ i mange år før jeg sluttet opp med og feste så har ikke problem med flesteparten, men det er alltid en gruppe som bare vil lage bråk og da har jeg null problemer med og gjøre det samme imot de.

Sånn...gidder jeg ikke og forklare meg mer.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om vold. Jeg snakker om at da jeg var russ var jeg reddere enn jeg noen gang har vært før. For at noen skulle "ta" meg. Det er ikke all russ som takler ting like godt, og for noen er det helvete å bare tenke på en flokk med unger med vanngevær.

Mente ikke å være kritisk til deg eller noen andre egentlig, Fluesopp, jeg skulle bare ønske at folk heller kan gå etter de som ber om det, framfor tilfeldige russ som venter på bussen eller er på vei til butikken eller hva f.

(Sikter nå til at det ble sagt at man skulle "ta" all russ man så.)

:)

Endret av Right
Lenke til kommentar

Det er jo null stress å droppe russetiden. Ingen så mye som reagerte på at jeg droppet den totalt, og jeg var forholdsvis sosial ellers i tredjeåret.

En fest eller to ble det alikevel. Natt til 17. tok jeg en øl tidlig på kvelden, slappet av til langt på natt og så kjørte jeg hjem igjen i 5-tiden. Endte faktisk opp på nach hos sossejentene i klassen, som eneste gutt :fun: - men etterhvert ble det kjedelig, siden jeg var edru og de var trøtte.

Russefeiringen i den formen den har nå er egentlig en uting, konseptet med å feire at man (snart er) ferdig med masse skole er greit, men å la det gå utover uskyldige blir helt feil.

Lenke til kommentar
Det er jo null stress å droppe russetiden. Ingen så mye som reagerte på at jeg droppet den totalt, og jeg var forholdsvis sosial ellers i tredjeåret.

En fest eller to ble det alikevel. Natt til 17. tok jeg en øl tidlig på kvelden, slappet av til langt på natt og så kjørte jeg hjem igjen i 5-tiden. Endte faktisk opp på nach hos sossejentene i klassen, som eneste gutt :fun: - men etterhvert ble det kjedelig, siden jeg var edru og de var trøtte.

Russefeiringen i den formen den har nå er egentlig en uting, konseptet med å feire at man (snart er) ferdig med masse skole er greit, men å la det gå utover uskyldige blir helt feil.

Nå er det stor forskjell på russ, da, men jeg skjønner hva du mener, og er enig.

Lenke til kommentar
Jeg snakker ikke om vold. Jeg snakker om at da jeg var russ var jeg reddere enn jeg noen gang har vært før. For at noen skulle "ta" meg. Det er ikke all russ som takler ting like godt, og for noen er det helvete å bare tenke på en flokk med unger med vanngevær.

Mente ikke å være kritisk til deg eller noen andre egentlig, Fluesopp, jeg skulle bare ønske at folk heller kan gå etter de som ber om det, framfor tilfeldige russ som venter på bussen eller er på vei til butikken eller hva f.

(Sikter nå til at det ble sagt at man skulle "ta" all russ man så.)

Jeg hadde ikke klart og gjort noe ovenfor noen som ikke hadde gjort noe, så er helt enig med deg=)

Lenke til kommentar
Gjest idioten!!!

Helvete!!!!!!!! Jeg vil bare slå, og slå, g slå, og slå, og slå! Mose det tjukke hodet mitt inn i veggen til jeg svimer av eller noe! Faen i helvete, hvorfor må jeg være så hjernedød at jeg ikke gir opp??? Hvorfor prøver jeg? Det er ingen vits. INGEN.

Lenke til kommentar

Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere. På bakgrunn av dette forsvant ’1’ innlegg.

Denne tråden fungerer på forskjellige måter for mange brukere. Noen trenger støtte, noen trenger assistanse andre trenger bare et "utblåsning". Man trenger med det ikke en "grunn" for å opprette innlegg i denne tråden, annet at man føler man trenger det selv.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

Lenke til kommentar
Helvete!!!!!!!! Jeg vil bare slå, og slå, g slå, og slå, og slå! Mose det tjukke hodet mitt inn i veggen til jeg svimer av eller noe! Faen i helvete, hvorfor må jeg være så hjernedød at jeg ikke gir opp??? Hvorfor prøver jeg? Det er ingen vits. INGEN.

Så lenge du klarer og sitte forran en pc og skrive så er det håp, ALLE kan få det bra.

Til en viss grad of course.

Jeg sitter fremdeles her jeg( sammenligner ikke), men jeg vet hvordan det er og ha det sånn og fremdeles har det.

Du har noe inni deg som heter håp, det er der selv om du ikke kjenner det.

Hadde du ikke hatt håp så hadde du heller ikke skrevet her.

Du sier at "hvorfor må jeg være så hjernedød at jeg ikke gir opp???", må nok skuffe deg og si at det er omvendt.

Du har mange år igjen og leve, og du vet ikke hvordan det blir.

Og garantert masse du kan fremdeles prøve får og få det bra.

Kanskje du kunne sagt litt om hvorfor du føler det slik som du gjør?

Lenke til kommentar

russetiden var jo gøy da, man trenger ikke kaste egg osv for å ha en god russetid :S ser ikke vitsen i hærverk og sånt. jeg gjorde bare knutene og drakk endel. En fin sosial tid(snakker også om kroene som har vært i hele år som har vært meget kjekke =) ) men ja er enig i at de idiotene som springer rundt og bare gjør hekkan ødelegger rykte for russ. Men sannheten er at flertallet av russen er jo greie, og de gjør ikke så mye utav seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Og der ble jeg oppsummert i tre ord av en jeg trodde var en venn:

"Nå er du ganske paranoid også da, det sammen med pessimisme og kronisk negativitet er ingen god blanding."

Jeg tror det er på tide å innse at jeg frastøter meg folk samme hva..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det der er jo bare deler av personligheten din. Det er sånne ting som alle har. Du har jo fortsatt venner uansett, så du har nok overveiende positive kvaliteter. :)

Er ikke det at jeg tok meg nær av at han sa det, er bare det at jeg vet at det faktisk stemmer.

Det har riktignok sine gode grunner, men likevel.

Mulig jeg ikke tåler å høre sannheten.

Lenke til kommentar
Og der ble jeg oppsummert i tre ord av en jeg trodde var en venn:

"Nå er du ganske paranoid også da, det sammen med pessimisme og kronisk negativitet er ingen god blanding."

Jeg tror det er på tide å innse at jeg frastøter meg folk samme hva..

Har noe lignende... Frastøter meg folk på grunn av at jeg alltid har på følelsen at folk ser negativt på meg og utseendet mitt. Derfor tør jeg ikke ta kontakt med folk, og isolerer meg selv. Hadde noen kunnet bevise at folk ikke hadde den oppfatningen, så hadde jeg hatt det bedre. Foreldre kan ikke hjelpe så mye på dette, for de sier som regel det du vil høre uansett.

Lenke til kommentar

Ingen tåler å høre sannheten. Egentlig. I den forstand at det svir.

Okei, det er ikke kult å få bekrefta at de tinga man tenker om seg sjøl stemmer, men dere har jo uansett gode kvaliteter andre ser og setter pris på som veier tyngre enn de negative. Prøv å husk det, selv om det er vanskelig. Man er sin egen verste kritiker.

Endret av Hoppende Bryster
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...