Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er selvskader, depressiv, angsten er tilbake, og i dag ble katten min påkjørt. Og likevel skal jeg ha eksamener og være russ. Dette blir nok plankekjøring...

døde katten? mistet en god del kjeledyr selv. det er alltid like trist. føler med deg

 

Ja, hun døde. Jeg har aldri før kjent en så spesiell katt. Og jeg har hatt ganske mange..

Ufattelig vanskelig å takle dette nå.

Lenke til kommentar
jaja nå blir jeg værre igjenn :(

 

er mindre deprimert, men har enda masse selvmordstankter. tenker særriøst på å ta overdose med piller.

 

Lyst å si hvorfor kanskje?

 

Jeg er selvskader, depressiv, angsten er tilbake, og i dag ble katten min påkjørt. Og likevel skal jeg ha eksamener og være russ. Dette blir nok plankekjøring...

døde katten? mistet en god del kjeledyr selv. det er alltid like trist. føler med deg

 

Ja, hun døde. Jeg har aldri før kjent en så spesiell katt. Og jeg har hatt ganske mange..

Ufattelig vanskelig å takle dette nå.

 

*sende sms*

Lenke til kommentar
Jeg er selvskader, depressiv, angsten er tilbake, og i dag ble katten min påkjørt. Og likevel skal jeg ha eksamener og være russ. Dette blir nok plankekjøring...

døde katten? mistet en god del kjeledyr selv. det er alltid like trist. føler med deg

 

Ja, hun døde. Jeg har aldri før kjent en så spesiell katt. Og jeg har hatt ganske mange..

Ufattelig vanskelig å takle dette nå.

c'est la vie. søstern min fortalte meg om en blogg hun brukte å følge, der hvor bloggeren etterhvert fikk kreft. man fikk se utviklingen hennes og hvordan hun sakte med sikkert mistet krefter og kom nærmere og nærmere døden. i det siste innlegget hun skrev var hun fult klar over at hun kom til å dø veldig snart. det siste hun skrev var:

"ikke sørg over at jeg er borte; vær heller takknemlig for at jeg levde"

en god stund etterpå logget noen venner av henne inn og annonserte at hun hadde gått bort.

 

vet ikke om det hjelper så veldig, men det gjør hvertfall det når jeg tenker på det; det minner meg på at enda det er smertefult å miste folk (eller dyr) som står nært en, så er det viktig å ikke la dette overskygge det faktum at du faktisk møtte dem og fikk sjansen til å dele deler av livet med dem.

 

jeg tar det hvertfall veldig tungt når kjeledyr dør. har opplevd at 3 av hundene mine og 4 av kattene mine har gått bort. alltid like trist. det, i tillegg til alle andre problemer du måtte slite med nå, må være veldig tungt for deg. ønsker deg lykke til.

 

------

 

i dag har jeg ufrivilig hatt ansvar for en liten seksåring. en venninne av min mor tok med barnebarnet sitt, og det endte selvfølgelig opp med at ungen egla seg på meg resten av dagen. fikk naturligvis ikke jobbet noe med selvstudier :)

men det var egentlig ganske greit. trodde jeg hata barn, men dette var egentlig ganske koselig. det er nesten så jeg begynner å spekulere i om jeg hadde blitt en god pappa. ungen syntes til og med maten jeg lagde var god (wtf!?)

 

unger er moro. man glemmer det meste av bekymringer når man tilbringer tid med dem.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_mmmmmmm_*
jaja nå blir jeg værre igjenn :(

 

er mindre deprimert, men har enda masse selvmordstankter. tenker særriøst på å ta overdose med piller.

overdose med piller skal visstnok egentlig være ganske smertefult. sikkert like greit å glemme hele greia.

 

jeg regner med at jeg blir bedøvd og at det skjer ganske stille og rolig. jeg kan jo samtidig kutte pulsen eller sprøyte luft i blodet.

 

hvorfor? jeg aner ikke hvorfor, jeg tenker bare på selvmord nesten hele tiden!

Lenke til kommentar
jaja nå blir jeg værre igjenn :(

 

er mindre deprimert, men har enda masse selvmordstankter. tenker særriøst på å ta overdose med piller.

overdose med piller skal visstnok egentlig være ganske smertefult. sikkert like greit å glemme hele greia.

 

jeg regner med at jeg blir bedøvd og at det skjer ganske stille og rolig. jeg kan jo samtidig kutte pulsen eller sprøyte luft i blodet.

 

hvorfor? jeg aner ikke hvorfor, jeg tenker bare på selvmord nesten hele tiden!

i veronika decides to die av paulo coelho var det visstnok smertefult å ta sovepiller. men så døde ikke hun heller da, så kanskje hun ikke tok nok sovepiller. tror forresten hun ble reddet av en annen fyr før hun rakk å dø.

 

ikke noe i veien for at du forteller oss hvorfor du tenker på selvmord. hva er det som gjør deg deprimert? flere her som har vært gjennom det samme, og som er i stand til å gi deg råd. men vi kan ikke gjøre stort hvis vi ikke vet noe mer om deg.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at, om jeg er der at jeg vil ta mitt eget liv, så har jeg utrolig mye makt. Da har jeg absolutt ingenting å tape. Og da kan jeg gjøre hva jeg vil, starte på nytt, begynne et nytt liv om jeg vil.

 

Hvorfor krysse vekk absolutt alle mulighetene man har ved å ta sitt eget liv når man kan skape et hav av nye ved å leve videre?

 

Det er folk som bryr seg om deg, og det er folk som ser opp til deg, bryr seg om deg. Om du ikke bryr deg om deg selv og ditt eget liv, så bry deg om dem. Kanskje en dag er det du som skal redde en av dem fra å gjøre feilen du selv tenker på å begå.

Lenke til kommentar
jaja nå blir jeg værre igjenn :(

 

er mindre deprimert, men har enda masse selvmordstankter. tenker særriøst på å ta overdose med piller.

overdose med piller skal visstnok egentlig være ganske smertefult. sikkert like greit å glemme hele greia.

 

jeg regner med at jeg blir bedøvd og at det skjer ganske stille og rolig. jeg kan jo samtidig kutte pulsen eller sprøyte luft i blodet.

 

hvorfor? jeg aner ikke hvorfor, jeg tenker bare på selvmord nesten hele tiden!

i veronika decides to die av paulo coelho var det visstnok smertefult å ta sovepiller. men så døde ikke hun heller da, så kanskje hun ikke tok nok sovepiller. tror forresten hun ble reddet av en annen fyr før hun rakk å dø.

 

ikke noe i veien for at du forteller oss hvorfor du tenker på selvmord. hva er det som gjør deg deprimert? flere her som har vært gjennom det samme, og som er i stand til å gi deg råd. men vi kan ikke gjøre stort hvis vi ikke vet noe mer om deg.

 

Du har rett i at det er vondt, jeg lå i i 4 dager med store smerter og måtte faktisk krype på alle 4 for og gå på do...selv om jeg bare var på do 3 ganger på 4 dager ( sier litt om hvor ødelagt nyrene blir)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_mmmmmmm_*

@NwLife2

 

jeg klarer ikke å se tingene på din måte. jeg bare håper at det finnes en himmel å komme til, det er ikke noe igjen i dette livet for meg :(

Lenke til kommentar
Jeg tenker at, om jeg er der at jeg vil ta mitt eget liv, så har jeg utrolig mye makt. Da har jeg absolutt ingenting å tape. Og da kan jeg gjøre hva jeg vil, starte på nytt, begynne et nytt liv om jeg vil.

 

Hvorfor krysse vekk absolutt alle mulighetene man har ved å ta sitt eget liv når man kan skape et hav av nye ved å leve videre?

 

Det er folk som bryr seg om deg, og det er folk som ser opp til deg, bryr seg om deg. Om du ikke bryr deg om deg selv og ditt eget liv, så bry deg om dem. Kanskje en dag er det du som skal redde en av dem fra å gjøre feilen du selv tenker på å begå.

 

Vil bare si at det var meget godt sagt=)

Jeg får fremdeles tankene, men har funnet ut at jeg bruker det ubevist som et forsvar.

Foreks: Hvis alt går til helvette så kan jeg ihvertfall gjøre det, men jeg må prøve først=)

Og som oftest så får man ALLTID er lyspunkt hvis man vil se det.

Lenke til kommentar
@NwLife2

 

jeg klarer ikke å se tingene på din måte. jeg bare håper at det finnes en himmel å komme til, det er ikke noe igjen i dette livet for meg :(

 

Du kan klare det om du bare vil. Det er titusener av mennesker som bryr seg om deg, du er bare for lei deg akkurat nå til å innse det. Jeg lover deg.

 

Jeg har vært nede så ufattelig mange ganger, og jeg har vært i din situasjon. Men ALLTID, har det blitt bedre, og jeg har opplevd nevneverdige ting, tin jeg alltid vil huske, ting som ikke bare har gledet meg, men også andre.

 

Tenk på det, du har så ufattelig mye igjen du ikke har sett, hørt, følt, smakt og opplevd. Hvorfor velge snarveien til himmelen når du med en liten dose viljestyrke og håp kan lage himmel her på jorden, og slik kan du få oppleve himmelen to ganger. Du kan leve akkurat som de vil, ha folk rundt deg som er glad i deg, som DU er glad i. Du kan få se solen stå opp hver morgen, og du kan få se den gå ned igjen. Du kan ligge i gresset, hele dagen om du vil, du kan spise hva du vil, du kan kjøpe kjøtt for 120kr kiloet fra meny bare for å lukke øynene og kjenne den himmelske smaken av det møre stekte kjøttet nærmest smelte på tungen din som sjokolade.

 

Jeg lover deg, ikke ta selvmord, vær så snill, og bare lev. Om kort tid vil noe godt skje med deg, og da vil du tenke på hvor nærme du var å aldri kunne oppleve dette. Og selv om du igjen vil møte motgang, så vil du også igjen få glede og lykke :) Livet er ingen tur på stranden en fin sommerdag med nye klær, ingen bekymringer og en krone-is i hånden. Men du KAN oppleve slike dager, og mange av dem :D Det er de vonde dagene som gjør slike dager gode. Hadde du ikke hatt de vonde dagene ville du heller aldri hatt gode. Det er derfor noe er flott og noe er dumt, det er derfor noe er vakkert og noe ikke er vakkert. Du kan selv velge hvordan du setter livet ditt i perspektiv, og med en gang du finner ut hvor bra du kan ha det så lenge du godtar deg selv - da vil du få det så ufattelig godt at du vil få oss andre til å se triste ut :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...