Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*Sørgelig historie*

Har vært utsatt for det samme selv... Ryktespredning så jeg skjønner deg jævlig godt.

Det var omtrent det samme som skjedde med meg, nettopp at mine beste venner satte ut rykte om meg ut i fra noe jeg hadde sagt, men de vinklet jo historien slik at den ble helt feil og ikke hang på grep med det som var fakta.

I mitt tilfelle så hadde jeg tilslutt en hel gjeng på 10 gutter (hvorav 4 var mine "venner" som hadde spredt rykte) som faktisk mobbet meg for noe som ikke var sant, men de hadde skapt en løgn så stor at de trodde på den selv.

Det gikk bare lengere og lengere helt til de dro inn familiemedlemmer i løynen, da sprakk jeg totalt og måtte snakke med rådgiver for å få en slutt på faenskapen.

Dette skjedde jo da i klasserummet hvor vi var 28 elever, og da kan dere tenke dere selv hvor morsomt det er at en gjeng med gutter skriker ut ting om meg som ikke var sant slik at alle snur seg i mot meg å stirrer... Aldri følt meg så fortapt og lite satt pris på som i det øyeblikket.

Etter at jeg snakket med rådgiver så ble det slutt på ryktene, men jeg sitter jo igjen med minnene :(

Det samme gjør jo sikkert du Ida=D, men hvis du holder deg vekk i fra hun (noe som du jo skriver at du gjør) så pleier det å gå i orden til slutt :)

Lenke til kommentar
EDIT: Når eg tenker meg om så er det vel ikke GRUNNEN som definerer hva som er værst i det hele tatt... så hvilken _grunn_ har egentlig likte å si... :p

Det jeg har opplevd som værst er å være deppresiv uten å forklare hvorfor, uten grunn, i desperasjon så finner man det i seg selv å være deppa som grunn til å være deppa som et fåfatt forsøk på å få ting til å virke logisk. Dette blir ofte en vond sirkel. (men det er mulig å bryte ut av den, heldigvis!)

Klarer faen ikke å bryte den sirkeln. Føles ut som jeg synker mer og mer i jorda.

Lenke til kommentar
*lang tekst*

jenter kan det å være så utrolig onde. jeg kjenner jeg får helt vondt i magen av det du skrev der, og at hu hadde vært så ekkel med deg!

men du må aldri, jeg sier deg aldri la sånne som henne knekke deg på noe slags måte. hev deg over henne, bit tenna sammen. en vakker dag er det hun som står alene, når alle andre har sett hvordan hun er. konfronter henne gjerne mer, la henne vite at hun har deg på nakken, hun burde ikke slippe unna med noe sånt.

når jeg leser sånn innser jeg hvorfor jeg henger på et forum med omtrent bare gutter. jenter er bare slemme uansett...

Lenke til kommentar
*lang tekst*

jenter kan det å være så utrolig onde. jeg kjenner jeg får helt vondt i magen av det du skrev der, og at hu hadde vært så ekkel med deg!

men du må aldri, jeg sier deg aldri la sånne som henne knekke deg på noe slags måte. hev deg over henne, bit tenna sammen. en vakker dag er det hun som står alene, når alle andre har sett hvordan hun er. konfronter henne gjerne mer, la henne vite at hun har deg på nakken, hun burde ikke slippe unna med noe sånt.

når jeg leser sånn innser jeg hvorfor jeg henger på et forum med omtrent bare gutter. jenter er bare slemme uansett...

Eg er heilt enig.. Eg skjønner ikkje korleis det skal gå ann å ver så stygge med kvarandre.

Eg har aldri opplevd noko lignade sjølv, men ei vennina av meg mista typen sin på grunn av folk som berre går rondt å ødlegger livet på folk. Sprer store løgner og mykje rykter.

Jenter er heilt utrulege når det gjelder sånt, dei skader folk psykisk. Denna vennino mi fekk trussel brev og mista mangen av vennene sine pga rykter.

Heldigvis går det bra no, folk begynte å forstå at alt ikkje kunne ver sant og ho har fått god kontakt med eksen sin igjen, og dei vennene som snudde ryggen il ho har det ikkje så kjekt den dag idag.

Edit: nokon skriveleif

Endret av lil_furi
Lenke til kommentar
Hun sa jeg måtte forandre på disse punktene:

Bytte venner

Slutte å drikke brus

Slutte å spise Big Mac og sånne mat

Hjelpe foreldre

Spandere mye og ta ut litt sparepenger fra sparekonto

Verdsette henne høyere (men hvordan ?)

Hjelpe henne å lage frokost til henne

Si "går bra med deg?" OFTE

Ofre data for å ha henne

Ofre TV

Ikke be foreldre om skyss

Med foreldre når jeg handler klær og sånt (men jeg må ha tolk)

Klare alt selv og nekte hjelp fra andre

Slutte å banne HELT

Ikke spøke til foreldre og venner mine

Ikke kritiser om noenting

Ikke sløse penger på data

Slutte med uvaner mine

Slutte å være lat av og til

Ha veldig sterke meninger (jeg endrer meninger av og til)

En bestemt person

Respektere hennes meninger selv om hun har STERKT fordom mot Norge og nordmenn.

Mange mer, orker ikke å ramse mer. Det der er for mye for meg.

:ohmy:

Lykke til.

Hun slo opp med meg for lenge siden...det var disse og sikkert mer som jeg ikke husker.

Lenke til kommentar

Til alle dere snille, søte og forståelsesfulle: Ja, flott at dere er enige med meg. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen kan være så onde..Hvis hu kan gjøre det der og ha ren samvittighet, all ære til henne, det hadde nemlig ikke jeg klart..

Det morsomme er at folk har begynt å forstå hvordan hu er, så det er ikke så mange som liker henne lenger! :p Det er så deilig å høre når folk snakker dritt om hu (jeg får min lille hevn da) og at folk faktisk ikke er så forbanna naive. Det er Trine som har tapt på dette 100%. Hun har mistet venner, mens jeg har fått verdens beste kjæreste . Now who's the looser, huh? :cool:

Lenke til kommentar
*lang tekst*

Å, en jente!! Wee!!=D Du forstår ordentlig hvor jævlige andre jenter kan være! Tro meg, jeg hever meg over, og det til de tusen! noen ganger klarer jeg ikke å dy meg. Bare på pure faen begynner jeg å rå kline med typen når de to går forbi, når vi er på fest igjennom felles venner, forteller jeg hvor søt og snill han er osv. "life is a bitch, be a bitch right back" eller hva? Hu vet at jeg vet for å si det sånn, og det skal hun ikke få glemme heller...

Jenter er faenmeg livsfarlige.. Gutter kan ikek engang begynne å forstå hvordan vi holder på når vi kranlger. Gutter bruker knyttneven, jegnter er mye mer utspekulerte.. :hrm:

Lenke til kommentar

Ida: Men det hjelper ikkje å ha "hard feelings" eller vera ondt tilbake no når hu har "tapt". Ho har da kanskje ikkje så godt etter alt som har skjedd. No veit ikkje eg korleis ho er så eg kan kanskje ikkje uttala meg om akkuratt detta.. Men eg får altid så vondt av folk som ikkje har da så bra. Ho kan jo egentli ikkje ha da so bra med seg sjøl etter det ho har gjort.

Lenke til kommentar
Ida: Men det hjelper ikkje å ha "hard feelings" eller vera ondt tilbake no når hu har "tapt". Ho har da kanskje ikkje så godt etter alt som har skjedd. No veit ikkje eg korleis ho er så eg kan kanskje ikkje uttala meg om akkuratt detta.. Men eg får altid så vondt av folk som ikkje har da så bra. Ho kan jo egentli ikkje ha da so bra med seg sjøl etter det ho har gjort.

joda, hadde det bare vært tilfellet.Vil ikke si at jeg er ond tilbake, tro meg, jeg kunne vært værre. Jeg har bare lagt dette bak meg, lagt henne bak meg.

Men du kjenner henne ikke. Hun viser ikke tegn på at hu angrer. det værste er at hu skryter av det til andre venner.. Det er fakta at hu lever av å lage intiger. Vet ikke hva det er med hu da, men jeg klarer bare ikke å syns synd på hu, etter alt det hu har gjort... Kan være at jeg er trangsynt, men ingen kan forstå den skaden hu har gjort på meg, og på andre folk. Jeg har vanskeligheter med å stole på folk etter dette.. :(

Lenke til kommentar

joda, hadde det bare vært tilfellet.Vil ikke si at jeg er ond tilbake, tro meg, jeg kunne vært værre. Jeg har bare lagt dette bak meg, lagt henne bak meg.

Men du kjenner henne ikke. Hun viser ikke tegn på at hu angrer. det værste er at hu skryter av det til andre venner.. Det er fakta at hu lever av å lage intiger. Vet ikke hva det er med hu da, men jeg klarer bare ikke å syns synd på hu, etter alt det hu har gjort... Kan være at jeg er trangsynt, men ingen kan forstå den skaden hu har gjort på meg, og på andre folk. Jeg har vanskeligheter med å stole på folk etter dette.. :(

Trur ikkje eg hadde syntes synd på ho heller.. Hadde berre glømt ho, aldri brydd meg om hu igjen.. Men det må ver noko som ikkje klikker rett i hodet på folk som ho..

Uansett synes eg det er bra at du ikkje har latt ho ødlegga for deg.. :)

Lenke til kommentar
Klarer faen ikke å bryte den sirkeln. Føles ut som jeg synker mer og mer i jorda.

Skjønner deg godt...

Jeg har dog bestemt meg for å ihvertfall prøve å komme meg opp eller å lære meg å takle det.... Noen ganger ser det håpfult ut, men ofte ser et bekmørkt ut... jaja.... The future will tell...

Lenke til kommentar

Ehhh..... :hmm:

Jeg har ingen venner som kan slenge dritt om dama jeg aldri får/har

Vil nok si at i midt tilfelle så er dama 50% av mine sorger og problemer/"venner" 50 % av problemet

QUOTE (Hanne:) @ 08/06/2005 : 19:56)

QUOTE (Ida=D @ 08/06/2005 : 17:11)

*lang tekst* 

Å, en jente!! Wee!!=D Du forstår ordentlig hvor jævlige andre jenter kan være! Tro meg, jeg hever meg over, og det til de tusen! noen ganger klarer jeg ikke å dy meg. Bare på pure faen begynner jeg å rå kline med typen når de to går forbi, når vi er på fest igjennom felles venner, forteller jeg hvor søt og snill han er osv. "life is a bitch, be a bitch right back" eller hva? Hu vet at jeg vet for å si det sånn, og det skal hun ikke få glemme heller...

Jenter er faenmeg livsfarlige.. Gutter kan ikek engang begynne å forstå hvordan vi holder på når vi kranlger. Gutter bruker knyttneven, jegnter er mye mer utspekulerte..

Problemet i midt tilfelle er at alle guttene her er homser.....elns :S

For jeg har aldri (nesten aldri) blitt banka opp, bare mobba

Endret av Rxj0n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...