Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bare snakke for meg selv som sagt. Min personlige greie med foreldrene mine føler jeg ikke helt for å dele med verden. Men jeg kan se det er vanskelig å være foreldre. Kan se hva som gjør at folk tar feil avgjørelser. Forstå vil jeg nok aldri helt gjøre. Men litt etter litt så tilgir jeg. Hat og bitterhet har aldri gitt meg noe.

 

For noen år siden tilbake så kunne jeg aldri sagt det. Men tiden flyr og årene går.

Lenke til kommentar

Litt kontakt sliter mindre på meg enn ingen kontakt. Beste for begge parter egentlig. Ting går opp og ned i livet mitt også. Enkelte stunder er bra som nå, andre ikke. For meg så var det ikke jeg som gikk inn for å tilgi mye av det som har skjedd. Men mer gradvis slippe taket. Prøve å leve i nuet og fylle livet med andre ting enn hva som har skjedd før.

Lenke til kommentar

Det er like vanlig og grue seg skal jeg si deg, er bare ikke mange som vil si noe om det...så de sier de gler seg istedenfor.

Jeg skal foreks. på Oslo Tatto Con. og ligge der i 9 timer og så være med i konkuranse etterpå.

Jeg vet jeg kommer til og få anfall, men jeg vet også det blir morsomt...og at det er noe og være stolt over når man har kommer seg igjennom det.

Jeg håper og tror du får det morsomt når det setter i gang, sitter her selv med magekramper og er nervøs som ei gammel ku som kal skytes.

Og du er ikke "unormal" bare for at du reagerer slik=)

I mine øyne så er du meget normal, syns det ikke er rart at man gruer seg. Du vet jo ikke 100% hva som skjer.

Men inni den frykten så ligger det en glede, som jeg tror kommer når de første dagene er over i russetiden.

Jeg ønsker deg ihvertfall all glede, fyll og bråk som du klarer under russetiden;)

Vi mennesker er vanedyr, og med engang noe nytt skjer så får vi en "reaksjon".

Hvordan man reagerer varierer veldig, så prøv og ikke tenk at du skulle ønske du var sånn og sånn ( selv om jeg forstår at du tenker slik). Men du er den du er, både på godt og vondt. Og du fortjener like mye glede som alle andre!

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Det er akkurat som Fluesopp sier. En hel haug med folk som gruer seg til russetida, men som sier at de gleder seg. Grue seg til sosial sammenkomster, grue seg til alt som forventes av en russ av andre russ. Grue seg til å være med på diverse ræl som folk finner på.

 

Få det inn i knotten at russetida er ikke noe viktig, at det er INGENTING som forventes av deg, og at du skal gjøre/være med på akkurat det du selv har lyst til. Ikke la noen tvinge deg til å gjøre noe som du synes er ubehagelig. Om du føler at du kommer til å være en dårlig russ, er det en tanke som må drepes. Du kommer ikke til å være noen dårlig russ, akkurat som du ikke er noe dårlig menneske. Du skal gjøre det DU vil, uten at andre skal få dømme deg for det. Om du ikke har lyst til å bælje innpå med drikke, ikke gjør det, og ikke hør på det andre sier om det. Andres meninger om deg har ingenting å si om hva du vil være og gjøre.

 

Om du ikke har lyst til å være med på diverse sammenkomster, ikke gå. Dog vil jeg vel anbefale deg til å bruke tida til å kanskje presse deg selv litt psykisk, da det er en tid hvor folk flest gir en faen i hva andre finner på av sprell og handlinger.

 

Gjør russetida di slik at den tjener DEG mest, og ikke slik at DIN russetid tjener de rundt deg. Prøv å kast deg uti nye soner i løpet av disse dagene, og IKKE gå å tenk på dumme ting du mener du har gjort. Fortid er totalt irrelevant for hva du skal gjøre akkurat nuh.

 

Håper dog du fester med måte, det er kult når man er i gang, men kroppen har faktisk ikke godt av 17 dager med fyll, festing og fanteri. Gjerne dra den litt lenger enn normalt, men ikke sett helse og liv på spill, verken din eller andres. :)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor du står i forhold til andre rusmidler enn alkohol, men vær forsiktig.

Er ufattelig mye rart som bytter hender, det kommer ifra en som forsynte russ i Trondheim:(

Er lurt som Part sier og presse seg litt, men ikke for mye da risikerer du og få en reaksjon. Bare slik at du føler etterpå " faen, jeg er glad for at jeg gjorde det alikevel".

Det er din russetid ingen andres;)

Og drikker du hele russetiden så kommer du til og kjenne det:(

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Jeg har slitt med knærne i 5 og en halv måned nå, og det %%¤/&%/&%(!/¤(&!(/#¤& "helsesystemet" vi har i Norge har enda ikke klart å stille en diagnose!! Jeg ble behandlet for jumper's knee hos fysio i 3 måneder før jeg ble sendt videre til en "spesialist". Denne "spesialisten" sa at jeg ikke hadde jumper's knee, og at jeg bare måtte trene opp musklene rundt knærne for å støtte opp. Jeg har nå drevet med dette i over en måned og det er ikke bedringer i det hele tatt. Jeg har vært til røntgen og ortpedien på sykehuset, heller ikke de fant noe :roll:

 

Så jeg fikk beskjed om at jeg kunne begynne å sykle/trene som normalt igjenn.. nå har det gått litt over 3 uker etter jeg fikk denne beskjeden og i dag smalt det til i kne'et under sykkeltreningen :glare:

JEG BLIR FRUSTRERT!!!!

Lenke til kommentar
Jeg har slitt med knærne i 5 og en halv måned nå, og det %%¤/&%/&%(!/¤(&!(/#¤& "helsesystemet" vi har i Norge har enda ikke klart å stille en diagnose!! Jeg ble behandlet for jumper's knee hos fysio i 3 måneder før jeg ble sendt videre til en "spesialist". Denne "spesialisten" sa at jeg ikke hadde jumper's knee, og at jeg bare måtte trene opp musklene rundt knærne for å støtte opp. Jeg har nå drevet med dette i over en måned og det er ikke bedringer i det hele tatt. Jeg har vært til røntgen og ortpedien på sykehuset, heller ikke de fant noe :roll:

 

Så jeg fikk beskjed om at jeg kunne begynne å sykle/trene som normalt igjenn.. nå har det gått litt over 3 uker etter jeg fikk denne beskjeden og i dag smalt det til i kne'et under sykkeltreningen :glare:

JEG BLIR FRUSTRERT!!!!

 

Kan du trene med vekter hvis du sitter osv.?

Er noe dritt det der, måtte ta pause når ryggen besteme seg for og knekke på trening :dontgetit:

Lenke til kommentar
Kan du trene med vekter hvis du sitter osv.?

Er noe dritt det der, måtte ta pause når ryggen besteme seg for og knekke på trening :dontgetit:

 

Kan trene med vekter ja, men det er liksom ikke det jeg vil trene :roll:

Jeg vil sykle på landeveien! :new_woot:

Lenke til kommentar

Trener enda på det programmet fra fysioen, men det går ikke framover.

Men det som er litt merkelig er jo at ortopeden og røngtenbildene ikke kunne finne noe galt.. men så går det 2-3 uker så smeller det til igjenn :roll:

 

Det som også er MERKELIG er jo at jeg ble sendt i vanlig røntgen med knærne, er det ikke mer hensiktsmessig å sende meg i MR?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...