Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

høres kjipt ut. får inntrykk av de fleste som har angst for det meste opplever det fysisk... min angst er mer av den eksistensielle sorten. når jeg fikk mitt første "mental breakdown" så pustet jeg ikke tungt eller hadde noen fysiske symptomer. det var kun psykisk: alt var fremmed, truende og meningsløst.

Lenke til kommentar
høres kjipt ut. får inntrykk av de fleste som har angst for det meste opplever det fysisk... min angst er mer av den eksistensielle sorten. når jeg fikk mitt første "mental breakdown" så pustet jeg ikke tungt eller hadde noen fysiske symptomer. det var kun psykisk: alt var fremmed, truende og meningsløst.

Den psykiske biten er såklart der, den psykiske biten hadde jeg i mange år.

Før den "fysiske" biten skulle blande seg inn.

Begynner og bli desperat etter og finne noe som fungerer ja, de andre lidelsene mine skal jeg klare og takle...som jeg alltid har gjort.

Men angsten er noe av det verste jeg vet om, rett og slett for at den forandrer deg til noe du ikke er.

Lenke til kommentar

Norge er for min del preget av roboter, går heller enn å ta bussen av åpenbare grunner. Her i Trondheim har vi en som kalles sekkemannen, han kan plutselig si "hold kjeft" på bussen, så vibbene han tar direkte inn er nok ikke så gode.

Når jeg tar inn for mye av vibber (tonefallet) så greier jeg ikke bestandig å distansere meg, har intet forsvar og da er det downward spiral, hvor det ene tar det andre. Helt til jeg gir faen og driter i det bedritne tonefallet som er rundt meg.

Lur idé er MP3 på øret, Though I walk through the valley of death, I will fear no evil.

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar

Jeg var på butikken etter trening i dag og igjen sånn ut av det blå kom en av mine "tvangstanker". Mine tvangstanker handler stort sett ikke om å gjøre noe men å si noe veldig negativt til noen. Det frustrerer meg fordi jeg ikke har lyst til å si sånt. Det er som jeg har en liten djevel i meg som bare vil spytte ut ondskap. Men dagens "hendelse" var så grov at det virkelig sjokkerte meg selv. Jeg fikk tanken på å si til en tilfeldig mor (tante etc.) at "nå skal jeg ta fra deg ungen din"! Hvordan kan jeg ha en slik tanke? Hvorfor i helvete skulle jeg ønske å si noe sånt?

Jeg tror jeg holdt det for meg selv men jeg er ofte i slike situasjoner redd for at ordene skal/har sluppet løs fra mitt og hode og blitt sagt/visket så den fornærmede hører/hørte det. Jeg håper inderlig ikke at denne kvinnen hørte noe fra meg men hvis hun gjorde... Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med meg selv..

Jeg er syk..

Lenke til kommentar
Gjest eliten

Gosj, som jeg haaater russetiden. Sukk, er ei jente jeg virkelig, virkelig liker og er så jævlig redd for at hun skal finne seg noe/gjøre noe dumt under denne tiden. Ååå, har plaget meg selv i hele kveld med tankene, holder ikke ut.

Takk, godt å få skrevet det ned.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke er syk, men du trenger hjelp.

Og det og plutselig få lyst og si noe stygt osv. kan ha med undertrykkende ting, det blir masse teorier fra meg.

Men jeg vet hvordan det er og ha tvangstanker, har på de verste dagene fundert på og bruke ostehøvel for og fjerne tattoveringene mine for jeg er misfornøyd med de.

Men sånt kan man få hjelp til og klare og leve med eller få det vekk.

Du sier du ikke vet hva du skal gjøre: Hva gjør du selv for at du kan bli bedre?

Lenke til kommentar

Det kommer sånn i tide og utide men det har sjeldent vært så ille som denne hendelsen. Jeg vil gjøre det klart at jeg ikke har tanker om å kidnappe noen unger! :p Men disse "tvangs-setningene" er ofte rettet mot folk jeg ikke har noe i mot. Det er nok en manifestasjon av min angst, depresjon, usikkerhet og frustrasjon som har bygd seg opp over lang tid. Det er bare så kjipt at dette skjer nå som det egentlig har gått så bra. Jeg er stort sett i bedre form og humør enn jeg har vært på lenge også kommer dette. Det er deprimerende.

Lenke til kommentar
Det kommer sånn i tide og utide men det har sjeldent vært så ille som denne hendelsen. Jeg vil gjøre det klart at jeg ikke har tanker om å kidnappe noen unger! :p Men disse "tvangs-setningene" er ofte rettet mot folk jeg ikke har noe i mot. Det er nok en manifestasjon av min angst, depresjon, usikkerhet og frustrasjon som har bygd seg opp over lang tid. Det er bare så kjipt at dette skjer nå som det egentlig har gått så bra. Jeg er stort sett i bedre form og humør enn jeg har vært på lenge også kommer dette. Det er deprimerende.

Det er ofte slik, det er ofte underliggende ting som trigger det.

Og selv om du har gode perioder så kan underbevistheten "samle" opp og til slutt kommer det frem:S

Jada jeg har psykolog og medisiner mot angst og depresjon. Jeg håper jeg en dag kan bli fri fra dette og være frisk.

Da er du på vei, viktig at du ikke lar deg bli dratt ned av slike episoder som i dag.

Men istedenfor "lære" av de.

Altså tenke kanskje på litt hvorfor det skjedde osv.

Lenke til kommentar
Gjest guestXI

Jeg hater å ha det slik jeg har det nå. Jeg vet ikke om jeg er sint eller lei meg eller rastløs eller en jævla idiot. Føler bare at jeg har lyst til å knuse vinduer og kjefte på folk, men samtidig vil jeg rulle meg inn under dyna og prøve å gråte. Jeg får ikke til å gråte, da, så sånn sett er det poengløst å prøve på. Jeg føler meg så totalt mislykket, og alt som alle tydeligvis greier uten problemer, som skole, jobb, fester, venner, osv., takler jeg ikke å tenke på. Jeg greier det om jeg står mitt oppe i det, men det er ikke noe jeg jobber mot, akkurat. jeg blir så frustrert over meg selv. Ikke får jeg slå meg selv heller, eller andre ting, for å få ut frustrasjon. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! Idiotiske hode og kropp og personlighet!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*

Da er jeg offisielt nede i én nettvenn. Hadde ei jente som var forelska i meg også som jeg har hatt kontakt med siden i høst og møtt noen ganger, men da jeg sa at jeg ikke er forelska i henne ble jeg sletta fra facebook. Spørs om jeg hører mer fra henne da.

Han jeg har igjen blir jeg sliten av også, selv noen vil mene at jeg får være takknemlig for at jeg har noen i det hele tatt. Han bor tre timer unna med fly, og jeg synes faktisk det er deilig. Han er 24, men har en mental alder på 13-14 år, og vi finnes ikke like og har ikke noe å snakke om.

Han er forbausende umoden, men det er altså han jeg har igjen. Blir det mørkere nå kommer jeg til å slå hodet i veggen.

Lenke til kommentar

Faen, jeg er en jævla taper. Klarer ingen jævla tig, bare skuffer og skuffer. Takler bare ikke skolen. Forventningene, de falske smilene, press. Klarer det bare ikke. IDIOT!

Lenke til kommentar

jeg har nå nærmest slutta på skolen. er delkurselev. merker at ting er mye lettere nå. hvis du blir deppa av å gå på skolen pga forventningspress o.l. så kan det kanskje være lurt å slutte (antar du går på videregående)? hvis du er ute etter vitnemålet og er keen på å kanskje ta en universitetsutdanning, så er det nok ikke lurt å slutte på skolen. men dersom du er som meg og er litt care når det kommer til dette med prestisjefylte jobber og fancy papirer, så tror jeg løsningen kan være å droppe ut av skolen. jeg vet at det sikkert er mange som er uenige med meg akkurat nå, men jeg tror det kan være en lur ide for noen å slutte på skolen. skolesystemt passer ikke for alle, og noen er rett og slett bare drittlei og utkjørt etter 10 år med skole. jeg har fått mer ut av denne siste uka hvor jeg ikke har gått på skolen, enn det jeg noensinne har tjent på å være der. planen var ikke å drive med selvstudier, men det skjedde allikevel. fikk nettopp The Myth of Sisyphis, et filosfisk essay av den franske filosofien Albert Camus (han det er bilde av på avataren min), og lånte i tillegg litt faglitteratur på bibilioteket som jeg leser i + at jeg finner så ufattelig mye spennende informasjon på nettet. det beste er at jeg styrer alt selv. vil jeg ha en pause, tar jeg meg en pause. vil jeg spille xbox i en time eller to, så kan jeg det. jeg har full kontroll over min egen læringsprossess, og visst faen som jeg digger det. ikke noe press, ingen frykt for å få anmerkninger fordi jeg ikke holder tidsrammer eller noe sånt piss. jeg lærer først og fremst fordi jeg vil lære, ikke fordi jeg vil ha gode karakterer eller unngå anmerkninger. min naturlige nysjerrighet og mitt behov etter kunnskap druknes ikke i alt dette presset jeg forbinder med skole. informasjonen sitter, til en forandring.

verste er at jeg har lært så mye mer på egenhånd nå enn det jeg noensinne har lært på skolen.

i tillegg har jeg begynt å dyrke grønnsaker :)

så da vil jeg bare si FUCK SKOLEN! jeg mener det med hele mitt hjerte. for et møkkasted. hadde jeg hatt den innsikten jeg har nå, så skulle jeg aldri begynt på videregående.

Drop out of school before your mind rots from exposure to our mediocre educational system. Forget about the Senior Prom and go to the library and educate yourself if you've got any guts.

- Frank Zappa

Lenke til kommentar

Jeg vil helst poste som anonym, da jeg synes dette er veldig flaut.

Jeg har nettopp fått bekreftet at jeg har White Sponge Nevus, også kalt Cannon's Disease. Det er en VELDIG sjelden genfeil som gjør at man får et slags svampaktig belegg på slimhinnene, især i munnen. Det har jeg hatt siden jeg var 14, så det har ikke vært så ille. Saken er, at det har dukket opp "nedentil" hos meg og... Faen. Dette er første gang jeg føler meg stygg. Har alltid vært fornøyd med kølla mi, pga. størrelsen. Nå tørr jeg faen ikke la noen jente gjøre oralsex på meg mer, uten at vi faktisk har innledet et fast forhold. Jeg er pissredd for at jenta skal synes det er stygt, og ikke ville ha sex med meg. Det er ikke mye, men problemet er at det er umulig å få vekk. Det virker som et slags dødt lag med hud som sitter langs strengen, og siden det er en genfeil så funker ingenting på det.

Kanskje jeg er dømt av skjebnen til å ha et ræva sexliv.

http://www.eaom.net/app/prvt/VediFile.d/Fi...ponge_nevus.pdf

http://datasheets.scbt.com/sc-58721.pdf

Lesestoff og bilder. Ikke like ille som på bildene, dog!

Greit nok at jeg ikke er perfekt, men hvorfor akkurat der!! Det stjeler så og si all selvtillitt fra meg.

Lenke til kommentar

Så dessverre ingen bilder, men jeg tror vi alle deler en skam for enkelte ting på kroppen. Noe mer enn det ønsker ikke jeg å utdype, men jeg er av den oppfatning at de fleste mennesker på jorden er for kritisk til kroppen sin enn de man omgir seg med :) . Dessverre kan det gå dypt innpå en og gi nedsatt selvtillit blant annet. Jeg kjenner den følelsen godt. Nå har jeg prøvd å lære meg selv at jeg er den jeg er og kan ikke forandre det uten å ville det ordentlig. Men det å tenke at jeg skal forandre kroppen min er dessverre ikke nok. Man må arbeide veldig mye for det.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...