Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Vet at forklaringene mine er lettvindte, men det er ikke alltid så lett når man ikke vet historien bak problemet. Liker å ta ting litt i det store og det hele for å vise mine grunnsynspunkt på ting. Tips og triks som å "puste riktig" er ubrukelig i mine øyne. Seff hjelper det om man vil roe ned, og om man kan det skikkelig, men det er jo ikke noe man skal basere sin behandling på. Har jo problemer selv, som nevnt tidligere. Har vært gjennom psykoser til depresjoner. Vet ikke helt hvor du setter kravene dine.

 

Du skriver også mye bra, Fluesopp ;) Mye spennende lesing å lese historien bak problemene dine, og hva du har prøvd o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til gjest XI:

Vi er mange her som ønsker å skrive noen trøstende ord for å få hverandre gjennom hverdagen, men det er vanskelig å skjønne hva situasjonen din handler om, guestXI. Alt jeg kan si er at jeg føler med deg.

 

Vet at forklaringene mine er lettvindte, men det er ikke alltid så lett når man ikke vet historien bak problemet. Liker å ta ting litt i det store og det hele for å vise mine grunnsynspunkt på ting. Tips og triks som å "puste riktig" er ubrukelig i mine øyne. Seff hjelper det om man vil roe ned, og om man kan det skikkelig, men det er jo ikke noe man skal basere sin behandling på. Har jo problemer selv, som nevnt tidligere. Har vært gjennom psykoser til depresjoner. Vet ikke helt hvor du setter kravene dine.

 

Du skriver også mye bra, Fluesopp ;) Mye spennende lesing å lese historien bak problemene dine, og hva du har prøvd o.l.

Jeg dør inni meg når jeg leser det der.. Her sitter det en god gjeng med mennesker som trenger støtte og medfølelse, så kommer du inn og forteller at tipsene som blir gitt er ubrukelige? Det er direkte frekt og respektløst. Jeg setter ikke verken krav eller lignende på noen mennesker, men jeg håper på at du kan bidra med noe og det gjør du ikke nå. Du sier selv at du er klar over at dine forklaringer er lettvine, hvorfor setter du deg ikke grundigere inn i problemstilllingen eller etterspør mer informasjon for å danne deg et mer nyansert bilde?

Kan du mens du er i gang også forklare meg hvordan mennesker som opplever angst skal finne riktige metoder for å takle det uten å gjøre litt arbeid for å få opplysninger om sin psykiske lidelse? Er det ikke bra da at SpecialForce for et halvt år siden postet litt om at rolig pusting hjelper? (om noen finner min spesifikke post)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Støtte og medfølelse? Er det løsningen din på alt her i tråden?

 

Jeg har stor tro på at tips og egne erfaringer har minst like stor verdi, om ikke større. Folk søker gjerne trøst, men om problemene er store nok klarer de seg fint uten. De fleste ser etter løsninger, ikke bare en midlertidig e-mamma.

 

Om jeg ikke har sagt det før så føler jeg selvsagt med de som har problemer her inne, og at hjelpen finnes der ute.

 

Sånn, et lite håp fra Armen himself.

 

Fluesopp, pusting er flott som et anker å holde fast ved mens man leter etter den virkelige løsningen :) Stå på.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Jeg er vel en av de som fort forsvarer meg selv, piggene spretter fortere ut enn på et piggsvin.

De fleste her mener ikke vondt med det de sier, men psykiske lidelser og hvordan man håndterer de er veldig forskjellig.

Derfor er det viktig at man får høre alle meninger og hva de har gjort osv.

Og like viktig er at vi prøver og se det på den måten personen mener det, hvis man er i tvil så spør.

Denne tråden har vi medlemmer klart og fått ditt den er i dag og fremdeles masse vi kan gjøre.

 

Og hvis Armen mener det er og puste riktig er ubruklig så er det kanskje for at det ikke fungerte på han.( litt gjetting bare for og sette tingg i perspektiv)

Mange ganger fungerer ikke det hos meg heller.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

@Armenminau

 

Pån igjen?

 

Løsningen min på depresjon inneholder ikke bare å være E-mamma som du sier, den inneholder mye sosial kontakt, avtaler i helgene og god selvfølelse. Men så har vi jo det med egne erfaringer som du sier. Men hvor har du funnet ut av at om problemene er store nok så klarer folk seg fint uten hjelp?

Hjelpen finnes ute ja. Og når vi snakker om egen erfaring så har jeg merket at det å snakke med noen over telefon faktisk kan hjelpe en god del mer enn kommunikasjon via forumet. Der har du egen erfaring. Holder troen din deg oppe ennå?

 

Fluesopp:

når armenminau sier at han har stor respekt for egne erfaringer men samtidig avviser pusting så er jo det en selvmotsigelse som virkelig ikke henger på grep.

 

Piggene mine spretter nok også ut, Fluesopp. Delvis på grunn av innholdet i innleggene til armenminau

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Bah, jeg vet ikke hvordan du kjører eller hva du holder på med SpecialForce. Folk klarer seg ikke fint uten hjelp, folk klarer seg fint uten trøsten de får her på forumet. Det er så utrolig lite. Ja, hjelp i real life eller på telefon er flott. You go girl.

 

Pusting er jo noe alle vet om når det kommer til angst. Selvsagt hjelper det der og da når man trenger å slappe av, men det er ikke noe man kan ha i fokus hele tiden. Lærer man å gjøre det riktig derimot, gjennom meditasjon o.l., kan det sikkert ha stor nytteverdi. Men det er noe jeg aldri ha satt meg inn i. For min del hjalp pusting kun i veldig angstfylte situasjoner eller stressende situasjoner der jeg ikke kunne gjøre annet enn å fokusere på pusten i seg selv. I dagliglivet/ute blandt folk har det lite verdi etter min mening.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

ArmenMinAu: Er enig med det du sier, selv om et tips ikke vil direkte løse problemene til alle de som leser her, så er det fortsatt fint med litt generelle råd ol. Bare det å se at det finnes ting man kan gjøre med slikt kan ofte være litt trøst i seg selv, for det betyr at andre har vært gjennom det samme, og at andre har klart å komme seg ut av det ved hjelp av teknikker og spesialister.

 

Har selv hatt en strålende dag! Kan ikke huske å ha hatt en sånn dag på flere uker, om ikke måneder. Alt klaffet, selv på det sosiale, hvor det vanligvis går skeis.

Har vært ombringet av rundt hundre russ på skoledagen i dag, og hjertet gikk i hundre hele tiden - men dette gjorde at det var enda lettere å være sammen med kameratene etterpå. Godt eksempel på at trening på sosial omgang er alt som hjelper for de med sosial angst.

Lenke til kommentar
Bah, jeg vet ikke hvordan du kjører eller hva du holder på med SpecialForce. Folk klarer seg ikke fint uten hjelp, folk klarer seg fint uten trøsten de får her på forumet. Det er så utrolig lite. Ja, hjelp i real life eller på telefon er flott. You go girl.

Jeg kjører med beltet på og med øynene mine på stilk, men se litt på hva du har skrevet og bestem deg for hva du mener. i innlegget du nå har skrevet ser jeg ikke noen sammenheng i.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Ja, du plotter ned ord som du sier, men du tilføyer ikke noe av verdi til diskusjonen, du forteller meg bare at du ikke har interesse av å sette deg inn i andres situasjon, og da er du i grunn ikke en ønsket person her. Det at du samtidig gjør ditt for å irritere meg gjennom lite tenkte kommentarer får oss begge til å bli sinte og frustrerte.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Snakker med han ja.

Tror den startet med at du sa at "for deg så var det puste-trikset tull"

Men kan forstå at du sier det også, 3-4 av 10 anfall fungerer det på..toppen.

For meg er det bare en ting jeg kloker meg til frem til jeg finner noe som hjelper.

Derfor TRENGER vi alle råd og tips, selv om man kan bli såret av det.

Og jeg sier det igjen..Armen har vært med her lenge og har mye og bidra med.

Og jeg respekterer han selv om jeg kommer med mine "sinte" innlegg imot han av og til.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Savner stesønnen min. Han blir 11 år til sommeren.

Jeg var den eneste faren han kjente i 8 år. Biologisk far var aldri til stede.

Så ble det slutt mellom meg bioligsk mor.

Jeg tok han i barnehagen. På skolen. Så fikk jeg plutselig aldri se han mer. Jeg står uten rettigheter juridisk. Prøvd mye for å se han, men jeg står på bar bakke. Ingen rettigheter.

Ser han i avisa noen ganger. Han spiller fotball og har vært et par bilder i forbindelse med småcuper. Det gjør så vondt. Lurer på hvordan han har det. Tenker han på meg noen gang?

Hadde jeg bare vært gidt med mora så hadde det vært anderledes men vi var bare samboere. Så utrolig glad i han. Kommer jeg noen gang til å se han igjen?

Jeg var faren hans i all sense of the word. Nå ser jeg han aldri.

Det er så jævlig at jeg ikke har noen rettigheter. Håper og tror han har det bra. Bare skulle ønske jeg var en del av det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_angst_*

Er det normalt å ha "stikkninger" i fingrene før/når man har angst? Jeg er vandt med at det stikker i brystet, men i det siste har det kommet slike "stikk" i tuppen av fingrene når angsten er rett rundt hjørnet. Litt merkelig at det har begynt nå helt plutselig, har hatt angst noen år nå, men har ikke opplevd dette før nå. Annet enn når jeg hadde vannskrekk da jeg var liten, pleide å ha det da. Har nettopp begynt med nye medisiner, kanskje det kan ha noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...