Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
rosenmetoden høres ut som noe alternativt sludder. man får nok mindre muskelspenninger av en massasje, men det er ikke muskelspenninger som er selve depresjonen, og depresjonen går ikke vekk ved massasje.

Min første tanke også. Men det ER sant at man kan få en del muskelspenninger i forbindelse med angst og depresjoner. Dette kan føre til at man har vondt som igjen forverrer depresjon. Så dette SAMMEN med annen konvensjonell behandling kan kanskje ha noe for seg. Har aldri vært borti Rosenmetoden annet enn det jeg leste to poster opp så kan ikke si noe sikkert da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
(...)men det er ikke muskelspenninger som er selve depresjonen, og depresjonen går ikke vekk ved massasje.

La meg stille spørsmålet på nytt:

(...)kombinert med psykologtimer?

Saken er uansett at jeg nok skal få time i løpet av uka av en nær venn av familien som har utdanning innen faget. Han har sagt at det kunne være fint å kombinere disse to, uten at jeg kan begrunne hvorfor.

Ser uansett for meg at en ikke tar en fireårig utdannelse for å kna på deppa mennesker. Noe må det da ligge bak.

Lenke til kommentar
Du har egentlig et fantastisk utgangspunkt for å begynne å trene. I så dårlig form som du er så tar det ikke lang tid før du blir sliten. Da er det mye værre å måtte jogge i en time før treninga begynner!

Om du blir andpusten av å gå så begynner du med det. Husk at trening ikke handler om å løpe fortest eller lengst, men om å bli mest sliten, og der ligger du godt ann ;)

Hyggelig at du prøver å oppmuntre andre, men disse uttalelsene er riv ruskende gale.

Du liker ikke å utdype nei?

Lenke til kommentar

Muskelspenninger kommer bare tilbake dersom man ikke behandler selve angsten. Vil også tro at enkel massasje antageligvis er billigere enn sånne lite dokumenterte alternative metoder. Jeg også savner massasje noen ganger, hadde en kjæreste som hadde utdanning i det tidligere, og det fungerer veldig bra mot spenninger og man føler seg bedre etterpå.

Lenke til kommentar

massasje er gull imot psykiske lidelser.

Perfekt opplegg er: En psykolog som du har god kontakt med, et opplegg i hverdagen( prøve og få et nettverk osv.), massasje, trening ( samme hva man gjør )

Har man tyngre lidelser så kommer man ikke utenom psykolog hva enn andre måtte tro , kan godt gå veldig dypt hvis noen er på den "psykolog er en fin greie, men det går over av seg selv med litt prating her og der" =)

Gjelder og finne det rette for DEG, og eneste måten og finne ut det på er og prøve alt.

Nå snakker jeg ikke ut ifra lettere depresjoner så det er sagt, selv om de skal også tas på alvor siden det kan utvikles seg.

Det finnes så mye bra nå at en ting fungerer, man må bare ikke gi opp og gi det en mulighet.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

poster et innlegg her som jeg postet på "er jeg schizofren" tråden. den kan kanskje være til hjelp. :)

nå har jeg gjort litt research og funnet noen gode tips jeg kan gi deg!

ta tran. snublet over det på wikipedia når jeg leste om prodromal (tidlig stadie av psykose), og der sto det at fish oil (tran) var en svært effektiv måte å forhindre psykise lidelser på, og det gjaldt både depresjon og schizofreni. jeg tok en nærmere titt og fant to artikler som bekreftet dette.

Dr Amminger says the subjects were given 1.5 grams of fish oil per day, similar to the range which can be reached with a very fish-heavy diet.

He says there was a marked difference between the group taking fish oil, and the group that was not, in terms of developing the signs of schizophrenia.

"When we followed the people up a year later we saw that about 5 per cent in the omega-3 group developed psychosis, and there were 28 per cent in the placebo group," he said.

dette eksperimentet ble utført med mennesker som allerede viste tegn til å kunne utvikle psykose. de hadde en såkalt prodromal, hvilket du kanskje har.

http://www.abc.net.au/news/stories/2007/11/29/2104923.htm

http://ezinearticles.com/?Fish-Oil-in-Trea...s&id=393536

så gjør deg selv en enorm tjeneste nå med en gang og kjøp en flaske tran NU! :)

Lenke til kommentar
Jepp, det er et faktum at fiskeolje hjelper mot psyken. Har hjulpet mange med angst.

Tar 3000mg tran, pluss antioksidanter og 600mg C-vitamin( når man er røyker så bruker kroppen mer av det )

Har ikke merket noe på angsten, men får se når det har godt en stund.

En skremmende tanke som har kommet tilbake de siste dagene, hva gjør jeg for og fortjene min plass i samfunnet driver og spretter rundt i huet mitt.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, er ikke så viktig heller.

Måtte bare få det skrevet ned, nå som visse ting har ordnet seg så har det "vanlige" jeg har slitt med kommet tilbake og jeg blir direkte redd siden jeg klarer ikke og få visse tanker ut av huet.

Et problem tar over for et annet problem...........

IsaachElric: Hva kunne du tenkt deg og lære spør jeg deg da?

Bare for og få en pekepinne på hva du liker;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...