Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror dette med at "jeg vil ikke forandre meg" er en slags forsvarsreaksjon man får. Det er ingen som sier at man skal bli en annen! Men det er helt naturlig å ikke oppføre seg nøyaktig likt i alle situasjoner.

min forsvarsreaksjon er mest /ignore jenter eller /mode +agnst MrLeftfield. Av og til begge deler :| Lè WTF

Lenke til kommentar

EDIT: Når eg tenker meg om så er det vel ikke GRUNNEN som definerer hva som er værst i det hele tatt... så hvilken _grunn_ har egentlig likte å si... :p

Det jeg har opplevd som værst er å være deppresiv uten å forklare hvorfor, uten grunn, i desperasjon så finner man det i seg selv å være deppa som grunn til å være deppa som et fåfatt forsøk på å få ting til å virke logisk. Dette blir ofte en vond sirkel. (men det er mulig å bryte ut av den, heldigvis!)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
EDIT: Når eg tenker meg om så er det vel ikke GRUNNEN som definerer hva som er værst i det hele tatt... så hvilken _grunn_ har egentlig likte å si... :p

Det jeg har opplevd som værst er å være deppresiv uten å forklare hvorfor, uten grunn, i desperasjon så finner man det i seg selv å være deppa som grunn til å være deppa som et fåfatt forsøk på å få ting til å virke logisk. Dette blir ofte en vond sirkel. (men det er mulig å bryte ut av den, heldigvis!)

I en slik situasjon så må man vel gå hardt inn for å finne ett eller annet lyspunkt?

Selv har jeg aldri vært deppa uten grunn, og derfor kan jeg ikke uttale meg no særlig om det, men det ser ut til at du har den erfaringen.

Hvordan kom du deg ut av det?

Lenke til kommentar

Hun sa jeg måtte forandre på disse punktene:

Bytte venner

Slutte å drikke brus

Slutte å spise Big Mac og sånne mat

Hjelpe foreldre

Spandere mye og ta ut litt sparepenger fra sparekonto

Verdsette henne høyere (men hvordan ?)

Hjelpe henne å lage frokost til henne

Si "går bra med deg?" OFTE

Ofre data for å ha henne

Ofre TV

Ikke be foreldre om skyss

Med foreldre når jeg handler klær og sånt (men jeg må ha tolk)

Klare alt selv og nekte hjelp fra andre

Slutte å banne HELT

Ikke spøke til foreldre og venner mine

Ikke kritiser om noenting

Ikke sløse penger på data

Slutte med uvaner mine

Slutte å være lat av og til

Ha veldig sterke meninger (jeg endrer meninger av og til)

En bestemt person

Respektere hennes meninger selv om hun har STERKT fordom mot Norge og nordmenn.

Mange mer, orker ikke å ramse mer. Det der er for mye for meg.

Lenke til kommentar
Hvordan kom du deg ut av det?

Jeg er ikke ute av det , faller med ujevne mellom faller jeg inn i "mørket". Jeg vet ikke om jeg kommer til å komme meg ut av det noen gang. Men vet at andre har klart det, eller ihvertfall lært seg å leve med det. I slike sitasjoner så kan det også faktisk være en grunn, men at en har presset den langt ned i underbevisstheten. Så jeg har nok litt graving å gjøre der(for å "sjekke" liksom). Mange måter å komme ut av eller takle slikt på. Jeg håper jeg kan bygge meg en viljekraft som kan holde meg oppe(eller sørge for at jeg aldri går FOR langt ned)... Det jeg vet er at jeg _ikke_ har lyst til er å bli prozac-slave...

Qwseyvnd: Hun er ikke noe å samle på. Hun respekterer jo tydeligvis ikke deg, forøvrig så blir det umulig av deg å følge de punktene og samtidig har sterke meninger. Igjen: ikke noe å samle på. Hun virker maktgal.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Hellslayer:

"Be a kjøpe modeleire så kan hu sitte å forme den etter sitt eget ønske"

Godt sagt :p

Tomat-Ulf

"Men da er du jo ikke den hun møtte lenger da!"

Det stemmer fordi hun prøvde å forme meg, så sprakk jeg og skjelte hun osv osv.

King_mephisto

Da skulle du sagt: "Du må lære deg å syte mindre og skaffe deg selv en jævla jobb"

Hvorfor? Det er hennes problem.

Lenke til kommentar

oh yes, vær klar for en god en her..

Hvordan kan en person være så falsk som faen? Hvordan er det mulig at en av dine beste venner dolker deg så vanvittig i ryggen?

Dette skjedde i tiden før jeg ble sammen med Mads

Jeg møtte typen igjennom denne personen, hu heter Trine (stygge, STORE Trine)

Vi var så gode venner, trodde jeg. Det var en annen en, Heidi som likte Mads samtidig som meg. Vi var ikke venner, men det var hun og trine, de er aller bestevenner. Heidi hadde visstonk Mads først, og derfor av det jo selvfølge at hun skulle bli sammen med han :hm: (nei, vi er ikke 3 år, men de begge er skada i hue sitt)

Jeg visste ikke at heidi likte Mads, og drev derfor på å flørte med han, forn henne... :(

Det var jo ikke meningen..

Mads bestemte seg for at han hadde sterkere følelser for meg enn for Heidi og dermed ble vi sammen (og der er vi forsatt)

I ettertid har jeg fått høre at Trine drev på med et "terrorregime" mot meg. Hun snakka masse dritt om meg til mine bestevenner (dum som hu er) og siden mads ikke kjente meg så godt, bestemte hun for å gi han et dårlig inntrykk av meg, slik at han ville velge Heidi. Hun sa b.l.a at jeg er falsk, falsk mot gutter, at jeg ikke har noen venner, og at min aller bestevenn ikke likte meg engang.. dette er jo ikke sant i det hele tatt, og hun sa tilogmed at jeg bare likte han fordi heidi likte han.. fy faen, kjenner at jeg blir kvalm. Hun har også sagt til Mads sine aller bestevenner at jeg ikke var til å like, så da likte de heller ikek meg. Moro!! :(

Slik drev hun på i et halvt år, snakka dritt om meg til andre, selv etter vi ble sammen. folk begynte å innse at hu er mentatlt ustabli stakkars kjærringa. I 6 faens månder drev jeg på å trodde hun var vennen min, og fortalte henne private ting, som folk på skolen, utrolig nok visste om 2 dager etter jeg hadde fortalt henne det. At jeg ikke fortso? Hvordan kunne jeg være så helvetes blind?!

Vennene mine ville skåne meg og det ville Mads å. Derfror gikk det 6 månder før noe ble sagt. Igår fikk jeg vite at bestevennen til Mads ikek likte meg i begynnelesen på grunn av henne. Det var førtse gangen i mitt liv at jeg seriøst har hatt lyst til å kvele en person. Men jeg har kuttet henne ut av livet mitt for alltid. Men det jeg ikek forstår er hvorfor hu gjorde det? Hva gjorde jeg mot henne?! Det var jo isåfall Heidi som skulel vært sur, ikke Trine?! Etter alt det jeg gjorde for den ustablie kjærringa, snakka med henne da hun hadde det vondt, kjørte henne overalt på moppa mi, gjorde henne tjenester, lånte henne penger (som jeg ikk ehar fått igjen) alt! Så får jeg dette tilbake?! wtf?!?!?

Å! Deilig å få det ut!

Edit: en god del skriveleifer her da men..:p det gikk litt fort i svingene.

Endret av Ida=D
Lenke til kommentar
*historie*

Kjipt.. Hun ble jo satt midt i mellom deg og hun andre. Hvorfor hun ikke var nøytral er merkelig.. handler vel nok mest om sjalusi og derfor de 2 går mot deg...

Sånne får man bare gi faen i.. De er sikkert ikke tvers igjennom onde mennesker, og kan sikkert være gode venninner. Men du skylder ikke dem noe.

Synes du skal godta en eventuell ordentlig unnskyldning, hvis ikke gi faen

Lenke til kommentar

Firesky: Takk! Det er godt å høre at noen deler min mening. Kan ikke forstå hvorfor hu gjorde det. De drev på å tulleringe meg og shit, skulle tro de var 4 år, ikke 16:/ Er så forbanna at du kan ikek tro

Bogan: Joda trodde de var snille jeg, men det er fakta, de lever for å lage intriger. Det er ikke bare jeg som er forbanna på dem, særlig Trine, for å si det sånn.. Og det er nettop det, hu har ikek sagt unnskyld. Da jeg skulle konfrontere henne, spilte hu bare dum og sa at hu skjønte ikek hva jeg mente?! MEn jeg stoler da mer på alle andre, deriblandt kjæresten og aller besevenninda, enn på det ludderet der! Er det mulig!? Så klarer hu å prestere å si at vi ladri var venner?! det er det dummeste jeg har hørt..

Begge: Takk for støtten! deilig å ha noen som forstår! :blush:

Lenke til kommentar
Hun sa jeg måtte forandre på disse punktene:

Bytte venner

Slutte å drikke brus

Slutte å spise Big Mac og sånne mat

Hjelpe foreldre

Spandere mye og ta ut litt sparepenger fra sparekonto

Verdsette henne høyere (men hvordan ?)

Hjelpe henne å lage frokost til henne

Si "går bra med deg?" OFTE

Ofre data for å ha henne

Ofre TV

Ikke be foreldre om skyss

Med foreldre når jeg handler klær og sånt (men jeg må ha tolk)

Klare alt selv og nekte hjelp fra andre

Slutte å banne HELT

Ikke spøke til foreldre og venner mine

Ikke kritiser om noenting

Ikke sløse penger på data

Slutte med uvaner mine

Slutte å være lat av og til

Ha veldig sterke meninger (jeg endrer meninger av og til)

En bestemt person

Respektere hennes meninger selv om hun har STERKT fordom mot Norge og nordmenn.

Mange mer, orker ikke å ramse mer. Det der er for mye for meg.

:ohmy:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...