Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Partlow: Tusen takk for det=)

Og føler jeg er på vei, noe man egentlig på en eller annen måte er uansett.

Men nå føler jeg at jeg har bestemt meg og er klar til det. Det får gå som det går. Det eneste jeg vet er at jeg kommer til og ha det bedre.

Og det er det viktigste av alt.

Ihvertfall for nå=)

 

 

 

 

Guest: Generelt hvordan ting er om dagen som gjør deg sliten?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Okei.. har tenkt på dette lenge, og jeg vet egentlig ikke helt om jeg har "lov" til å skrive her..

 

Men jeg bare føles som om jeg har gravd meg ned litt.. Har liksom alltid vondt i magen og er kvalm. Jeg legger for mye press på meg selv, pusher for hardt. OG ikke nok med det, men jeg ender alltid opp med å bli såret. Hvorfor skal det være så veldig vanskelig å finne noen som ikke oppfører seg som en idiot? Og når slike ting skjer så går jeg i meg selv.. Hva har jeg gjort, hvorfor er jeg aldri bra nok..

 

Og jeg som egentlig er så sterk.. og som alltid er glad. Det er ingen som vet egentlig hvordan jeg har det inni meg..

 

Det er akkurat som Cypheron sier: du er mer enn bra nok! Du er faktisk et helt utrolig flott menneske! Du er bra nok for alle mennesker du vil ha noe med å gjøre, du må bare realisere det selv. Du sier du blir såret, en høyst vanlig følelse blant alle mennesker, men du må lære deg at det som har skjedd, har skjedd. Ferdig med det. Ingen grunn til å grunne over saker som allerede har utspilt seg, da disse sakene ikke har noe med ditt nåværende og fremtidige liv å gjøre.

 

Du aner ikke hvor mange mennesker her i verden som går rundt som en flott fasade ut mot verden og viser at man virkelig står på egne ben og stoler på seg selv, men når det kommer til visse indre problemstillinger og følelser er de egentlig bare en liten gutt eller jente som er høyst usikker, bekymret og egentlig redd. Det kan se ut som diverse kommentarer og utspill bare preller av på personen, men i virkeligheten kan det være at selv den vakreste og sterkeste person tar innover seg det man hører og opplever, og går å tenker på dette i dagesvis med vondt i magen etterpå. Om du noen gang føler det slik, kan jeg love deg at du er ikke alene.

 

Prøv å slutt å legg press på deg selv. Bare si til deg selv at så lenge du er fornøyd med hvem du er, så er det alt som spiller noen rolle. Hva andre på gata synes og mener om deg skal ha ingenting å si for hva du vil gjøre og bli.

 

Et konkret råd er å slutte å grunne over det som har skjedd. Slutt å gnag på situasjoner og følelser som hjemsøker deg. Dette fungerer som en negativ rasp i kroppen som tømmer deg for energi, postiv vilje og gir deg en dårlig følelse i magen. Prøv å se på det du vil gjøre nå, og det du vil bruke morgendagen på. Lær av gårsdagen, men ikke tenk på den.

 

Om du har en eller annen du stoler på, vil det hjelpe å snakke ut en gang i blant. Få lettet på presset som vi noen ganger føles inne i oss. Den dårlige magefølelsen gir seg ofte og da.

 

Ha i hodet: Du er suveren på alle punkter og du har til og med potensiale å forbedre deg på alle disse punktene. Gi slipp på gårsdagen og bruk nået og fremtiden akkurat slik du vil! :thumbup:

Endret av Partlow
Lenke til kommentar
Angst ja. Må bare face frykten mer og mer helt til det går over. Ha selvtillit og tro på seg selv. Gi faen i hva andre syns.

Det fascinerende med det der er at angsten ofte blir værre om man ignorerer den og utsetter seg for situasjoner som gir en reaksjon.

Lenke til kommentar
Jess, "gi faen"-holdning er oppskrytt.

 

Jeg mener bare den er feil tolket og feil brukt. Man skal ikke gå rundt å gi faen i verden rundt seg, gi faen i at folk lider, folk snakker til deg og at læreren mener du bør jobbe mer med matte.

 

Gi faen-holdningen har også feil navn spør du meg. Den innebærer at man skal ignorere negative/provoserende reaksjoner på deg, ditt utseende og ditt virke. Du skal ikke bry deg om andre sier ting om deg som du ikke liker, fordi det andre mener om deg har INGENTING MED HVORDAN DU SKAL UTVIKLE DEG ELLER VÆRE! (ikke roping, måtte bare utheve viktigheten av ordene :D) Kun du som skal dømme deg selv og bestemme hvordan du skal være, man skal ikke ikke la seg diktere av andres meninger om deg = dette er min oppfatning av den såkalte gi faen-holdningen.

 

Selvfølgelig skal man ta inn eksterne inntrykk, impulser og kritikk og bearbeide disse, men det skal ikke ha noe å gjøre med HVORDAN du selv vil være og utvikle deg! :)

Lenke til kommentar

Åååååh!!! Det er så urettferdig. Jeg har lenge visst at mange jeg kjenner flytter til USA og utland andre året på vgs. Men en eller flere kommer kanskje til å flytte for godt, og nå har jeg hørt om enda flere jeg kjenner som reiser og jeg sitter kanskje igjen med 1 eneste venn som jeg faktisk kan være med noe særlig, men han er ganske giddasløs av og til. Kommer ikke til å ha noen venner snart! Og neste år som dem drar så har jeg søkt omvalg, så jeg sitter fast på VG1! Jeg vet IKKE hva jeg skal gjøre! Blir bare mer og mer deprimert, og vil flytte selv : (

Lenke til kommentar

Da vil du flytte av feil grunner.

Er du sikker på at du utnytter potensialet rundt deg?

Har du prøvd å få kontakter innenfor de andre linjene? Det er hva jeg vil tro en god måte å bygge opp et massivt og robust nettverk.

 

Er det noen andre i klassen du vil være med? Trinnet? noen på VG2? Se muligheter og ikke sperrer!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...